Gå til innhold

Jeg vet ikke hva som feiler hunden min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i andre etasje, og hver gang jeg er ute med han og kommer hjem, så springer han opp trappen. Men i det siste så gjør han ikke det, jeg går opp, mens han blir nede. Det ender opp med at jeg må gå ned å bære han. Det hender han går opp selv noen ganger, men han gjør det så sakte, trinn for trinn.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg begynner å grine hver gang jeg ser ham slik.

Han er 4 år og pomeranian.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 4c078...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du sjekket han for patella luxasjon?

• Liker 1
Skrevet

Få ham sjekket hos veterinær.

Anonymous poster hash: 027ee...22a

Skrevet

har du sjekket han for patella luxasjon?

Nei, hva er det?

Skrevet

Nei, hva er det?

Google.

Anonymous poster hash: 027ee...22a

• Liker 1
Skrevet

Løse kneledd, en del småhunder har det. Kanskje han har det og det gjør vondt å gå i trapper.

Skrevet

Nei, hva er det?

Du har pomeranian og så vet du ikke det? Hvorfor har du ikke vært hos dyrlegen?

Anonymous poster hash: e92cb...abc

• Liker 4
Skrevet

Google. Anonymous poster hash: 027ee...22a

Nei, at jeg ikke tenkte på det, takk skal du ha. Vet ikke hva jeg hadde gjort altså.

(ruller med øynene)

Skrevet

Løse kneledd, en del småhunder har det. Kanskje han har det og det gjør vondt å gå i trapper.

Ringte veterinær i stad. Har fått time på Torsdag.

Så får vi se, håper alt er bra, vil jo ikke at han skal ha det vondt :(

Skrevet

om dette er unormal oppførsel av hunden, hadde jeg sjekket den hos veterinær, som flere her sier. Det kan virke som om det kanskje er vondt for hunden å bruke kroppen slik som

i trapp. Merker du noe på hunden ellers?

Som sagt, dyrlege er riktig plass. :)

Anonymous poster hash: c985a...34b

Skrevet

Min hund har løse kneledd og det merkest best ved at han blir støl og at det "klikker" i leddene noen ganger. Det skal normalt ikke være vondt eller en hindring, men jeg ville tatt ham med til veterinæren.

Skrevet

om dette er unormal oppførsel av hunden, hadde jeg sjekket den hos veterinær, som flere her sier. Det kan virke som om det kanskje er vondt for hunden å bruke kroppen slik som

i trapp. Merker du noe på hunden ellers?

Som sagt, dyrlege er riktig plass. :)Anonymous poster hash: c985a...34b

Veterinær er bestilt.

Han oppfører seg helt normalt ellers, når vi er på tur, når vi er hjemme, leker sammen, hopper opp og ned av sofaen, alt er normalt som før. Bare den trappeoppførselen jeg merket. Først tenkte jeg ikke så mye over det, tenkte at jeg skal følge med på det i et par dager og se om det er noe forbigående, men senest i morges måtte jeg bære han opp trappa. Da sa jeg stopp og ringte dyrlege.

Skrevet

Min hund har løse kneledd og det merkest best ved at han blir støl og at det "klikker" i leddene noen ganger. Det skal normalt ikke være vondt eller en hindring, men jeg ville tatt ham med til veterinæren.

PL kommer i forskjellige grader, og for noen er det kun ubehagelig og for andre er det vondt. Hvis en hund har funnet ut at det er ubehagelig å gå i trapp og skjønner at han heller kan stå og vente til han blir båret -såklart gjør han det.

Ts, kom til å tenke på at det kan være at det er noe med ryggen som plager han, forda er det vel heller ikke noe godt med trap. Men bra du har fått time hos vet :-)

Skrevet

Veterinær er bestilt.

Han oppfører seg helt normalt ellers, når vi er på tur, når vi er hjemme, leker sammen, hopper opp og ned av sofaen, alt er normalt som før. Bare den trappeoppførselen jeg merket. Først tenkte jeg ikke så mye over det, tenkte at jeg skal følge med på det i et par dager og se om det er noe forbigående, men senest i morges måtte jeg bære han opp trappa. Da sa jeg stopp og ringte dyrlege.Anonymous poster hash: 4c078...78b

Så det først nå at du har fått time, det er bra! :)

Da ønsker jeg deg lykke til hos dyrlegen, håper h*n kan gi deg noen svar og få hunden tilbake til sitt gode, gamle jeg. :)

Anonymous poster hash: c985a...34b

Skrevet (endret)

Kan det også være at trappa er glatt og hunden er redd når han når opp og ned?

Endret av Lea2
Skrevet

Jeg tenkte også på om han har blitt skremt av noe i trappa og har blitt redd for å gå der.

Skrevet

PL kommer i forskjellige grader, og for noen er det kun ubehagelig og for andre er det vondt. Hvis en hund har funnet ut at det er ubehagelig å gå i trapp og skjønner at han heller kan stå og vente til han blir båret -såklart gjør han det.

Ts, kom til å tenke på at det kan være at det er noe med ryggen som plager han, forda er det vel heller ikke noe godt med trap. Men bra du har fått time hos vet :-)

Det første vet sa var at det kanskje er noe med ryggen.

Skrevet

Den trappen har han brukt i 3 år, springer opp å ned. Aldri blitt skremt eller noe.

Aldri har jeg bært han eller latt noen bære han. Men nå må jeg nesten gjøre det, ellers blir han i gangen.

Skrevet

kan være smerter.Rygg,hofter,kne

Godt du skal til vetrinær

Skrevet

Har du røntget kne- og albueledd? Det ville jeg gjort uansett hva problemet er nå, for å utelukke problemer, eventuelt for å få vite om et problem så du kan unngå ting som gjør eventuelle patellaproblemer verre.

Anonymous poster hash: 7e8fe...d31
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...