Gå til innhold

Jeg har såret en mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette kort.

I vår møtte jeg en hyggelig mann som jeg begynte å date. Vi møttes ganske ofte i løpet av uken i ca 2 måneder. I starten tenkte jeg at dette var en god mann jeg virkelig kunne se for meg å være sammen med. Han ga meg oppmerksomhet og var trygg og snill.

Men, han sa ofte til meg at jeg virket så lite tilstede noen ganger, som om jeg tenkte på noen andre. Og da fortalte jeg han at jeg ikke var helt over ekskjæresten min. Han tok det veldig greit der og da, og sa at vi godt kunne ta det rolig hvis jeg syns det gikk for fort.

Etterhvert begynte personligheten hans å forandre seg litt. Han virket veldig sår og begynte å si ting som at han sikkert ikke var god nok for meg. Og at jeg sikkert likte andre type karer enn han. Samtidig kommuniserte vi veldig dårlig og jeg følte meg misforstått flere ganger. Det at han sa at han ikke var god nok for meg var veldig avtennende, for det hadde jeg ikke tenkt en eneste gang.

Jeg endte det fordi jeg innså at jeg ikke orket å overbevise han om at han var bra nok. Samtidig hadde vi en liten språkbarriere(han snakker engelsk) og jeg følte at det ødela den naturlige flyten man gjerne ønsker når man kommuniserer. Fikk liksom ikke satt ordentlig ord på følelser og tanker, selv om jeg snakker engelsk flytende. I tillegg manglet sommerfuglene i magen etter veldig kort tid.

Så, for ca en måned siden, kontaktet han meg. Han skulle flytte og siden vi hadde vært venner etter at jeg endte det ville han gjerne ta meg med ut på avskjedsmiddag. Innerst inne visste jeg at det kanskje ikke var så lurt, fordi jeg hadde ingen planer om å fortsette der vi slapp. Men jeg hadde et inntrykk av at han kanskje ønsket det.

Middagen endte med at vi kranglet(!). Han var ganske bitter viste det seg, og fortalte meg at jeg aldri kom til å finne noen fordi jeg hadde så høye krav. Det gjorde meg sint, fordi jeg vet med meg selv at det ikke stemmer. Vi manglet bare kjemi, og jeg føler at dette var hans måte å gjøre situasjonen enklere for seg selv.

I går kveld la jeg merke til at at han hadde slettet meg på FB, og jeg sitter med en følelse av at jeg har såret han skikkelig. Det er ikke en god følelse i det hele tatt, for jeg vet hvor vondt det er å bli såret.

Jeg er 24 og han er 28, hvis det betyr noe.

Jeg vet forsåvidt ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få ut tankene.

Anonymous poster hash: 3cba6...8fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et brudd vil ofte en av partene føle seg såret. Ut fra det du skriver, virker det som om fyren ønsket å gi deg et lite stikk før han dro, kanskje fordi han trodde det ville få ham til å føle seg bedre.

Så lenge du kjenner at du har håndtert bruddet på en grei og ryddig måte, så prøv å ikke ha dårlig samvittighet, selv om det er en naturlig reaksjon når han tydeligvis er lei seg og skuffet. Å bli avvist er dessverre en del av spillet når man er på jakt etter en kjæreste, og mannen her er den som kunne ha taklet det bedre enn å slenge ut et siste sleivspark før han dro.

Skrevet

Etter et brudd vil ofte en av partene føle seg såret. Ut fra det du skriver, virker det som om fyren ønsket å gi deg et lite stikk før han dro, kanskje fordi han trodde det ville få ham til å føle seg bedre.

Så lenge du kjenner at du har håndtert bruddet på en grei og ryddig måte, så prøv å ikke ha dårlig samvittighet, selv om det er en naturlig reaksjon når han tydeligvis er lei seg og skuffet. Å bli avvist er dessverre en del av spillet når man er på jakt etter en kjæreste, og mannen her er den som kunne ha taklet det bedre enn å slenge ut et siste sleivspark før han dro.

Takk for svar. Jeg har vært ærlig med han hele veien om hva jeg har ønsket. Jeg forsvant heller ikke ut av det blå, slik noen gjør. Så jeg føler at jeg har gjort det riktig, men det er vel som du sier - at jeg har hatt dårlig samvittighet. Uten grunn egentlig. Jeg kan jo ikke kontrollere andres reaksjonsmønstre og følelser.

Anonymous poster hash: 3cba6...8fd

Skrevet

Jeg tror han taklet dårlig å bli avvist og at du kan gå videre med god samvittighet. Du bør kanskje ikke svare når han kontakter deg igjen, noe jeg tror han vil gjøre. Det er ikke din feil når du var ærlig fra begynnelsen.

Anonymous poster hash: 3444e...766
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er ikke gøy å såre noen, men du burde ikke ha dårlig samvitighet dersom du ikke har gjort noe galt.

Det er dessuten ikke så uvanlig å være bitter etter å ha blitt avist, men så lenge du ikke har sagt noe som var direkte sårende eller gått bak ryggen hans/feiledet han på noen måte så har han ingen grunn til å være sur. Da får han heller bare sutre å være bitter. Er hans problem..

Endret av .-L-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...