linkn Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Vi har hatt en vanlig huskatt i 15 år, den fyller 16 i februar. I august fikk vi tilbud om å FÅ en main coon kattunge som dattern min var blitt så glad i. Vi tok den imot og det går greit, selv om disse kattene ikke kommer til å bli bestevenner så aksepterer de hverandre på et vis. Det er vel mest den gamle som ikke liker den nye katten og freser og knurrer litt innimellom, men de slåss ikke.Huskatten vår er ei lita frøken på 3,4 kilo og kattungen (6 mnd) veier nå 3.7. Begge er hunkatter. I helgen tok jeg gamlepus på fersken da hun satt å bæsjet rett utenfor kassa. Kassa var ganske så ren da jeg hadde skiftet på den noen timer før. Bruker sånne perler nå, for det stinker hvis jeg bruker vanlig sand. Vi har vel brukt de perlene 4-6 uker tenker jeg og det har ikke vært noe problem. Avføringen uten for kassen har vært litt bløtere enn vanlig, men ikke flytene liksom.Idag og hadde hun bæsjet utenfor kassen pluss noen andre ganger. Bør jeg ta henne til dyrlegen å sjekke henne? Dette er innekatt
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Det kan ganske enkelt være et tegn på at hun er nervøs eller ikke trives, mange katter er lite begeistret for forandringer. Anonymous poster hash: e6048...fd3
Gjest Sitronmelisse Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 "Min do, mini, skygg banen!" Har kattene hver sin kattedo? Det bør de sikkert ha.
linkn Skrevet 25. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2013 Vi hadde to kattedoer i begynnelsen, men minin brukte begge to så det endte med at vi heiv ut den ene av de da.
Frisørdama Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Det kan være flere ting tenker jeg. At hun vil markere at dette er mitt hjem, at hun protesterer på nykomlingen, en slags stress reaksjon eller at det er noe galt med henne fysisk. Du kan jo prøve å hente inn den andre doen igjen og så vet jeg mange har lykke med en sånn (feromon?) greie de setter i stikkontakten som skal roe ned puser.
Minya Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Minst en do per katt er hovedregelen. Hent inn den andre doen igjen, evt kjøp en ny om dere kastet den. Det er nesten garantert det som er problemet. Gamlepus liker ikke at lillepus bæsjer i doen hennes, og nå har hun jo ikke noe valg lenger. At minstepus ikke bryr seg om hvilken do hun går i, er ganske normalt. Minsten her også går i begge, selv om det har normalisert seg noe, så gamla går i hovedsak i den ene, mens minsten går i hovedsak i den andre. Men det er mer 50-50 nå enn det var for et par måneder siden, når den ene doen som regel var relativt urørt.
linkn Skrevet 25. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2013 ok, da tester jeg ut det :-) Takk for svar :-)
Gjest sophia21 Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 To do må dere ha ja. Og tenk på plassering; et sted de går forbi men litt skjermet. Jeg vet katten min ble litt arg da kattungen jeg passet en stund brukte doen hennes, men hun gjorde aldri fra seg på gulvet. Den eneste gangen hun har gjort det var når hun var syk. Løs avføring med blod. Da fikk hun zoolac og troor det var intestinal-for. Skulle unngå alt annet. Siden du nevnte tynnere avføring kan det være lurt å rådføre seg med veterinær. Katter gjør ofte rare ting når det er noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå