Gå til innhold

Hjelp meg med mat før/etter løping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme i permisjon med liten baby så dagene mine er ikke så fleksible. Må presse inn løping når baby sover. Dette er noe jeg prioriterer uansett om jeg har sovet lite eller ei da det gir meg masse energi og glede.

Sånn dagene er nå ca:

6-7: Våkner

8: Frokost (to skiver brød med diverse pålegg)

Da passer det å løpe rundt 11-12 (snakk om 40 min ca)

Men må jo ha mat før trening hvis ikke orker jeg ingenting, og lunsj etterpå.

Noen tips?

Eller burde jeg ta løpetreningen på kvelden?

Før passet det å ta det etter frokost, men baby endrer rutiner stadig vekk ;)

Takker for alle tips :)

Anonymous poster hash: 156dd...94c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville drukket en mektig og sunn smothie før løpingen, for å forhindre sting :-)
Selv spiser jeg en banan rett etter løping, og når jeg føler meg sulten igjen (uansett om det er rett etterpå, eller en time senere) spiser jeg knekkebrød (revita) med fiskepålegg eller ost :-)

Anonymous poster hash: b1ce9...ad1
Skrevet

Jeg ville spist en solid frokost med egg, kjøttpålegg, fiskepålegg, grønnsaker som holdt lenge. Løpt på "tom" mage de få timene etterpå, og tatt lunch etter løpinga.

Gjest Daenerys
Skrevet

Enig i solid frokost, og så en litt moden banan ca en halvtime før trening. Etter trening ville jeg tatt en solid lunsj :)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg jogger 5-6 km klokka 05 på morgenen uten mat. Er ikke noe stress det. Spiser en solid frokost etterpå. Om du ikke har energi til det så spiser du litt før joggeturen og litt etterpå.

I helgene står jeg opp noe senere, spiser en god frokost og jogger mila 60 minutter etter frokost og har lunsj etterpå.

Ikke overtenk det. Spis når du er sulten og har behov for mat så går resten av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...