Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag igjen, for tredje gang den siste tiden har jeg opplevd at det er folk rundt huset. De snoker rundt å kikker inn i bilene, går bak under halvtaket, kjenner på døren osv. Jeg syntes det er helt grusomt og ubehagelig, og jeg kjenner jeg begynner å få angst for å bo alene. Jeg frosner helt til å klarer ikke å rikke meg fordi jeg blir så redd. Å varsle politiet gjør jeg ikke før personene har forlatt stedet. Jeg blir så redd. Tør ikke gjøre noen ting i frykt for at de skal se at jeg ser dem. Hvem vet hva de kunne gjort? I tillegg er jeg helt alene i hele huset, da husverten er flere uker borte i nordsjøen.

Jeg kjenner dette ødelegger mye av søvnkvaliteten min.. Politiet pleier å komme å kikke i byggefeltet, men da er jo personene long gone..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet med en gang!

• Liker 2
Skrevet

Ring politiet med en gang!

Jeg har gjort det, og har gjort de de andre gangene også.. Men det tar 15 min å kjøre for dem, og når de kommer til nabolaget er jo disse menneskene borte for lengst.. Hadde jeg bare turt å ringt mens dem var her. Jeg tør jo ikke bevege meg. Stiller meg i hjørnet bak peisen og håper ingen ser meg eller har meg innenfor skyte rekkevidde. Jeg blir helt sykt paranoid av dette her.

Skrevet

Jeg har gjort det, og har gjort de de andre gangene også.. Men det tar 15 min å kjøre for dem, og når de kommer til nabolaget er jo disse menneskene borte for lengst.. Hadde jeg bare turt å ringt mens dem var her. Jeg tør jo ikke bevege meg. Stiller meg i hjørnet bak peisen og håper ingen ser meg eller har meg innenfor skyte rekkevidde. Jeg blir helt sykt paranoid av dette her.

Hva med å slutte å se på skumle TV-serier før leggetid?

Skrevet

Det de gjør er å løpe unna om du slår på masse lys i leiligheten. De kommer ikke til å skyte deg ned.. En billig invistering mot tyvradder er flombelysning med sensor utendørs.

• Liker 1
Skrevet

Det de gjør er å løpe unna om du slår på masse lys i leiligheten. De kommer ikke til å skyte deg ned.. En billig invistering mot tyvradder er flombelysning med sensor utendørs.

det skal jeg ta opp med husverten min asap!

• Liker 1
Skrevet

Eller du kan få deg innbruddsalarm med sånn sjult sikkerhets piping? Du trykker på en knapp og det piper hos leverandøren, og ikke i huset. SOS alarm kaller de det tror jeg.

Nå tar det riktignok også litt tid for de å komme seg til deg, ettersom politiet bruker 15 min, men jeg syns i hvert fall det var en liten trygghet da jeg var alene og var husredd.

Skrevet

Sett et digert overvåkningskamera utenfor? Uff, jeg vet ikke. Vet hvordan du har det dog. Ikke spesielt morsomt når du er alene og noen prøver å få opp døra. Men hvis det er noen som er ute etter hva som helst annet enn deg, og det er de sannsynligvis, så løper de hvis de hører lyder innenfra eller ser lys. Har selv hatt kniv i nattbordsskuffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...