Gå til innhold

Vi er bare misunnelige....sier Rannveig Heitmann.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

side2: Hun sier mødre er bare misunnelige når de ikke kan kjøpe dyre merkeklær til barna sine. Selv kjøper hun bare merkeklær, fordi hun vil det beste for barna sine...

Nei, jeg er ikke misunnelig, vil heller bruke pengene på ferie og aktiviteter med barna. Derfor kjøper jeg klær på billigere butikker.

Hva gjør Rannveig om 10-15 år når ingen gidder å lese bloggen mer? Da ungene nærmer seg tenåringer og konfirmanter? Har du da råd til merkeklær til barna dine??

Bare lurer jeg.

Anonymous poster hash: 0f9b1...563
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg klarer ikke å fatte og begripe at folk skal iritere seg så grusomt over dette her... hun får ha sin mening og andre får ha sin! hun sier disse tingene, nettopp for å få reaksjoner som dette , så hun for flere lesere og tjener mer penger :-)

• Liker 6
Skrevet

Stakkars ungene hennes. Hun glemmer at å være en offentlig flyfille på nett kan søkes opp i senere tid..en billig kjerring som kler av seg og er med på dårlige tv show, en c kjendis som er glemt om et halvt år men i et desperat forsøk prøver å få LITT flere minutter i rampelyset.

Ingen som er misunnelige pga klår barna vokser ut av på 1-2-3,folk ler av henne og hennes likesinnede om hvor jævla dumme nek de er.

• Liker 12
Skrevet

Tror ikke det tar 10-15 år før ingen lenger gidder lese bloggen hennes, altså ;) Det er nok adskillig kortere, men etter "bloggkarrieren" gjør hun sikkert mer ut av sin "tv-karriere", og blir mer på flere dårlige tv-show i regi av TV3.

Skrevet

Det som er litt ironisk er at hun ikke eier et eneste merkeplagg. Hun tror Lillelam og Hust and Claire er merkeplagg :fnise: Hun har også en haug med klær fra H&M men påstår hun ikke kjøper slike drittklær!
Hun må begynne å bruke det hun har mellom ørene...vist det er noe der.

Anonymous poster hash: e8fdb...64d
  • Liker 15
Skrevet
Ja, jeg er skikkelig misunnelig på en som er 20 år og har 2 barn med 2 forskjellige fedre, ingen utdannelse, ingen jobb og bor i en leid leilighet ute i huttiheita. Anonymous poster hash: 33c8e...bdf

Sier du at hun er en taper? At folk som ikke har jobb er tapere? At folk med barn med forskjellige menn er tapere? At de som leier en leilighet i "huttiheita" er tapere?

For da består Norge og resten av verden av ekstremt mange tapere.

Anonymous poster hash: d39b9...135

Skrevet

Det som er litt ironisk er at hun ikke eier et eneste merkeplagg. Hun tror Lillelam og Hust and Claire er merkeplagg :fnise: Hun har også en haug med klær fra H&M men påstår hun ikke kjøper slike drittklær!

Hun må begynne å bruke det hun har mellom ørene...vist det er noe der.

Anonymous poster hash: e8fdb...64d

Ja at hun plutselig ble med i diskusjonen om merkeklær er sykt random :P Har da aldri sett at hun heller kler seg i merkeklær. Men hun gjør jo ting for å få klikk på bloggen/provosere som hun selv sier. Hver sin lyst ;)

Anonymous poster hash: 20b24...023

• Liker 1
Skrevet

Er kun for klikk på bloggen hennes. Hun ble ikke "toppblogger" med uhell, hun vet litt hvordan hun skal få flere klikk.

• Liker 2
Skrevet

Er jo derfor hun lesser ned ungene med leker. De har tusen leker, men ingen opplevelser. Hva skal de med alt det leker? Hun bør lese for dem, synge med dem og være tilstede om hun skal være en perfekt mor. Samme om ungen går i Dior eller Cubus, bare de får omsorg og kjærlighet. Noen på bloggen skrev av sønnen var mye i barnehagen, enda hun var hjemmeværende. Så vet ikke jeg.

• Liker 4
Skrevet

Hun trenger tydligvis mer penger, derfor slike overskifter.....

• Liker 2
Skrevet

Kredittkortgjeld!

Anonymous poster hash: 403b4...f25
Skrevet

jeg klarer ikke å fatte og begripe at folk skal iritere seg så grusomt over dette her... hun får ha sin mening og andre får ha sin! hun sier disse tingene, nettopp for å få reaksjoner som dette , så hun for flere lesere og tjener mer penger :-)

Merkevarepresset er en sykdom som har konsekvenser. Vi hadde en liten boble for en tid tilbake der tenåringer (vi snakker 13-15) solgte sex for å få råd til moteklær og telefonkort; ting var blitt viktigere enn kroppen for å vedlikeholde selvrespekt.

Vi fikk bukt med hoveddelen av dette gjennom bevistgjøring og presse, men utspill som dette kan fort reversere dette igjen.

Problemstillingen er at faktainholdet er ikke-eksisterende. Det er forskjell på kvaliteten mellom det billigste og det dyrere, men idet du putter merkevarer som tradisjonelt rettes mot voksne på det , er det ren markup, ingen kvalitetsforskjell.

Så selv om det er forskjell mellom en genser til 50 og 100, så er det stort sett ubetydelig kvalitetsforskjell mellom 100 og 1000. Teste er enkel : hvis merket ikke var der, ville du betalt prisen?

Vi som samfunn har ett enormt problem med at folk ikke planlegger sin livsøkonomi, man begjelder seg til ripa og bruker penger som fulle sjømenn i land mens man har dem og sparer og sutrer når det er lite.

Jeg hadde i og for seg penger til å kjøpe merkeklær når ungene var små, men har prioritert å putte penger i framtiden istedet. Så mine barn forbrukte billigklær i tiden klær stort sett måtte overlevde 3 vask før de var for små eller var fysisk ødelagt (ja, jeg hadde "guttær"), men de vil ha råd til å kjøpe hus når de flytter ut.

Og det dette samfunnet trenger, er flere med disse verdiene og færre Paris Hilton wanabees.

Og hvis du var i tvil; det er antagelig ikke ubetydelig gevinst Heitman har fra de samme som selger mote klær på å skrive dette i bloggen sin. Så selv om hun sikkert mener dette, (hun virker på meg blank nok), så er hun bare talsrør. Det finnes ingen reell tankevirksomhet bak dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvem denne personen er, men hun danner ikke et godt inntrykk med denne uttalelsen: "jeg vil det beste for mine barn, så derfor kjøper jeg bare merkeklær til dem." Jaaa, for det er en av de viktigste tingene en kan gjøre for barna sine for å sørge for at de har det bra...

• Liker 1
Skrevet

Leser dere hva som står i det hele tatt?

Den bloggposten det er linket til har teksten: Jeg kjøper f.eks aldri ULLtøy på H&M...

Og så leser man visst at hun ikke kjøper NOE på H&M.

Men for all del.. hat i vei :)

Skrevet (endret)

"Jeg har flere gang tidligere fått krass kritikk fordi jeg omtrent kun kjøper merkeklær til mine to barn," sier hun i artikkelen.... http://www.side2.no/aktuelt/article3716783.ece

Anonymous poster hash: 13547...ae9

Innlegget er endret som et ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Hun eier jo ingen merkeklær verken til seg selv eller barna. Om hun mener dress fra Lillelam og en leke fra Zebra er merkeklær så har hun misforstått. Hun er et klassisk eksempel på en jente som shopper bort alle penga sine på ræl fra billigkjedene. Sånn sett er det bedre å invistere i dyre barneklær for da får man hvertfall solgt det igjen på finn, eller det er lettere å spare på det til neste generasjon. Uansett, dette neket fra Alta er alt annet enn det noen misunner. Mulig noen fjortisser kunne ønske de hadde like mange lesere som henne, men jeg tipper 90% av de som klikker seg inn på bloggen vil ha litt underholdning fremfor å bli inspirert. #ettervekst

Anonymous poster hash: ef223...3d2

• Liker 1
Skrevet

Alle har lov til å si sin mening, men hun virker ikke særlig klok uansett. At hun mener andre er misunnelige, javel.. det får hun bare tro. Men jeg sier bare en ting, jeg. Jeg vil aldri bli misunnelig på en person som bruker massevis av penger på klær som barna uansett vil vokse ut av. Jeg vil spare penger og bruke det på ferietur. :)

Skrevet

Rannveig må stå på for å kunne kvalifiseres som kandidat til luxusfellen om noen år når folk har glemt hvem hu er fordi bloggen dabber av.

Det er litt av en jobb å snike seg inn i disse tvprogrammene vettu

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...