Gå til innhold

Hvordan er din 13 årige gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan er han når det gjelder humør, språkbruk, skolearbeid osv...

Er han mye ute med venner?

Hvor mye får han i ukepenger?

Anonymous poster hash: d290f...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bare en bror som er 13 så kan jo si litt om han :)

han er veeeldig interessert i musikk, kanskje ikke verdens mest sosiale gutt men har noen få venner, å bedre det en ingen, hobbyen er trommer.

han kan bli grov i kjeften men som den storesøsteren jeg er (er 22) så slår jeg VELDIG hardt ned på sånt som han kan finne på å skrive på face feks :)

hva han får i ukepenger aner jeg ikke, men kan hende det er som da jeg var på den alderen. jeg fikk penger når jeg skulle på ungdomsklubben eller hjalp mamma for å få litt penger til å kjøpe klær eller annet.

skolearbeid har jeg fått et inntrykk av at han haaater, men mamma motiverer så mye hun kan :)

Anonymous poster hash: 0a8fd...65b
Skrevet

Min ca. 13-åring ser vi nesten aldri, han er alltid på trening :ler:

Trener vel 5-6 ganger i uka, så mye tid går med på det. Ellers er han stort sett blid og fornøyd, selv om humøret på typisk tenåringsvis kan svinge litt og han er en smule tynnhudet til tider. Han liker skolen og er nok litt ambisiøs, så jeg trenger ikke mase på lekser. Driver også litt med musikk, og øver (nesten) uten at jeg trenger å mase på det heller.

Han vet å passe munnen sin og banner svært sjelden. Men jeg merker det når han har vært mye sammen med gutta, da henger det ofte igjen litt teite slang-uttrykk som tydeligvis er mye brukt for tiden... Tror kanskje guttene er litt opptatt av å tøffe seg for hverandre ;)

Fast ukelønn får han ikke, han får penger til det han trenger. I huset har han ansvar for ett av badene (trenger dog en påminnelse eller tre...) og henter lillesøster i barnehagen hver mandag.

Aktiv på sosiale medier, men bruker ikke mye tid på det og legger ikke noe særlig ut. Har aldri måttet sensurere eller korrigere nett-oppførselen hans, bank i bordet, han har fått med seg dette med å legge ut for mye eller gale ting.

Så alt i alt synes jeg husets mannlige hormonbombe oppfører seg veldig greit. Det eneste er at han er fæl til å slenge ting rundt seg, og veien til TV'en er faretruende kort hvis jeg ikke passer på. Før var han sjelden sammen med kompiser på fritiden, men etter litt pes fra meg og mannen min har han blitt litt flinkere til å både ta med seg venner hjem, og dra på besøk. PC, TV, mobiler, og generelt alt som har sn skjerm har jo en kjempetiltrekningskraft på ungdom, og brukt i de rette former er det i grunnen helt greit- men jeg synes det er et poeng at de skal ha litt balanse i det de driver med og ikke bare bli sittende og taste....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...