AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Datteren min ønsker Harry Potter-tema i sin konfirmasjon, i dekorasjoner, litt av maten og slike ting, resten blir nok tradisjonelt. Er det noen som har noen tips om hva vi kan finne på? Vi er enige om at vi skal prøve å unngå barnebursdag-preget, og heller ta elementer fra Harry Potter og gjøre det presentabelt for en konfirmasjon Vi hadde tenkt å prøve å få til noen "svevende" hvite lys i taket, elektriske "talglys" på batteri eller noe, men jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal få gjennomført det Er det noen som har noen andre gode tips eller idéer til mat eller dekorasjoner som kunne vært aktuelle? Anonymous poster hash: 8c723...994
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Åhhh, så kult!! Min første tanke var "tenk så mange kule kaker dere kan ha"! Hva med å pynte bordene med fargene til et hus? Noen kule kakeideer: http://amyscottcakes.com/files/Harry_Potter_Cake_020312_035_800.jpg http://www.redmixerbakery.com/wp-content/uploads/2011/08/dscf5031.jpg http://cakesandcupcakesmumbai.com/wp-content/uploads/2012/12/harry-potter-birthday-theme-cakes-cupcakes-mumbai-7.jpeg Anonymous poster hash: 3ae8c...7cf 2
FruHudson Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Hva med å feste noen slike batteridrevne telys/stearinlys i fisketråd og henge fra taket? Ellers så finnes det jo mange slike lysgirlandere eller lysslynger eller hva man nå skal kalle det som kan henges i taket Høres forresten ut som et utrolig kult konsept! Er selv blodfan av Harry Potter, og ønsker dere lykke til
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Jeg var sikker på at det ville bli slaktet, og at jeg skulle få beskjed om å gi datteren min en "ordentlig" konfirmasjon Fant noen flotte bordkort når jeg google "Harry Potter Theme Wedding", hva synes dere om disse? http://www.whatsupmovies.com/wp-content/uploads/2011/07/Harry-Potter-Themed-Weddings-6.jpg Takk for tips så langt! Det var litt av noen kaker! - TS Anonymous poster hash: 8c723...994
Gjest Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Digger de! Skulle akkurat til å be deg søke opp Harry potter wedding, mye inspirasjon som er presentert på en voksen og fin måte!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Jeg er en godt voksen mann og Harry Potter frelst! Og når jeg liker ideen da kan jeg ikke forstå annet enn at dette vil bli en heidundrandes suksess! Heldig jente! Anonymous poster hash: 8fd56...22e 1
Havmus Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Senest i våres var jeg i en konfirmasjon med Harry Potter som tema. Gjestene var plassert på fire langbord pyntet med tilhørende fargene til de forskjellige "husene" og med bordkort med logo til husene og konfirmant + nærmeste fam. satt ved "lærerbordet". 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Se en film og dekk bordet på samme måte, sa jeg. La gjestene spille rumpeldunk. La henne gjøre entre på en kost. Er ikke det svar? Ok, tusen takk for ditt bidrag, men det er som sagt ikke helt det jeg har i tankene TS Anonymous poster hash: 8c723...994
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Senest i våres var jeg i en konfirmasjon med Harry Potter som tema. Gjestene var plassert på fire langbord pyntet med tilhørende fargene til de forskjellige "husene" og med bordkort med logo til husene og konfirmant + nærmeste fam. satt ved "lærerbordet". Takk. Temafargene tror jeg vi skal prøve å unngå, men selve borsettingen var ikke en dum idé Anonymous poster hash: 8c723...994
Tøytigern Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Datteren min ønsker Harry Potter-tema i sin konfirmasjon, i dekorasjoner, litt av maten og slike ting, resten blir nok tradisjonelt. Er det noen som har noen tips om hva vi kan finne på? Vi er enige om at vi skal prøve å unngå barnebursdag-preget, og heller ta elementer fra Harry Potter og gjøre det presentabelt for en konfirmasjon Vi hadde tenkt å prøve å få til noen "svevende" hvite lys i taket, elektriske "talglys" på batteri eller noe, men jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal få gjennomført det Er det noen som har noen andre gode tips eller idéer til mat eller dekorasjoner som kunne vært aktuelle? Anonymous poster hash: 8c723...994 Hva med å servere gjestene sånne JellyBelly Beans? Vet det var små esker med dette til salgs i butikkene da bøkene kom til Norge. Det ble solgt som "allsmaksbønner".. Eller er det fortsatt feil tankerekke fra min side? Kanskje det går an å ha noen "potions" å servere?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Datteren min ønsker Harry Potter-tema i sin konfirmasjon, i dekorasjoner, litt av maten og slike ting, resten blir nok tradisjonelt. Er det noen som har noen tips om hva vi kan finne på? Vi er enige om at vi skal prøve å unngå barnebursdag-preget, og heller ta elementer fra Harry Potter og gjøre det presentabelt for en konfirmasjon Vi hadde tenkt å prøve å få til noen "svevende" hvite lys i taket, elektriske "talglys" på batteri eller noe, men jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal få gjennomført det Er det noen som har noen andre gode tips eller idéer til mat eller dekorasjoner som kunne vært aktuelle? Anonymous poster hash: 8c723...994 Hva med å la gjestene kle seg ut som roller fra Harry Potter? Er det langt fam i tid så kan du kanskje kontakte den lokale teatergruppen til å hjelpe med å utforme detaljene? Anonymous poster hash: 8fd56...22e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Hva med å la gjestene kle seg ut som roller fra Harry Potter? Er det langt fam i tid så kan du kanskje kontakte den lokale teatergruppen til å hjelpe med å utforme detaljene? Anonymous poster hash: 8fd56...22e Det blir nok litt i overkant Det er som sagt dekorasjoner og mat vi vil gjøre noe med. Kostymer kan fort bli litt for useriøst Men takk for tips Anonymous poster hash: 8c723...994 1
Pingting Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Vi hadde et par Harry Potter-referanser i bryllupet vårt, vi da. I tillegg til en hel haug med andre referanser. Og jaggu meg klarte vi fortsatt både å bli gift, og å feire det med familie og venner OG det føltes fortsatt som et bryllup. Du kan finne utrolig mye HP-inspirert på nettet, i alle prisklasser og kreativitetsnivåer. I og med at det er en konformasjon, så er det vel greit å kjøre litt stil på det hele, men det virker det jo som om du har tenkt til uansett. Ikke skjønner jeg at det skal være så ille i etterkant et konfirmasjonen reflekterer hvem man var i den alderen heller, men det er vel bare meg... Uansett, noen tanker som slo meg: - potions! Vi hadde bittesmå glassflasker med ymse innhold som bordkort, bl.a. Polyjuice potion. Små eller store flasker med potionsnavn kan brukes som borddekorasjoner, eller til drikken - bordkart (om dere skal ha det) som ligner på Marauder's map. - skal dere trykke meny eller sanger, så kan det gjøres på papir som ser gammelt og gulnet ut. Menyen (eller kakene) kan også få navn som er HP-inspirert - masse, masse stearinlys. - bøker! Gamle bøker kan bli fine borddekorasjoner, enten med følge av et par ting til (fjærpenn og blekk, kanskje? en tørket urt som kan se ut som en mystisk ingrediens?) eller bare liggende i stabel - bruke temafargene til de ulike husene 1
Tøytigern Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Kanskje du kan pynte med ting som en tidsvender, eller tilsvarende? Det er mye fint å finne i nettbutikker. Ellers er det jo tenketanken og det er alle hyllene med spådommer som svever. Gavebordet kan jo utformes som tryllestavbutikken, eller som plattform 9 3/4. Marauders map kan jo gjøres stort og brukes som bordduk på gavebordet, med fotspor, feks. Ellers er det jo mange som liker sanger og forskjellig i konfirmasjoner, men det går jo an å ha en quiz i stedet med savr fra bøkene.
Tøytigern Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 (endret) - skal dere trykke meny eller sanger, så kan det gjøres på papir som ser gammelt og gulnet ut. Menyen (eller kakene) kan også få navn som er HP-inspirert Går jo an å ha hvite ugler som holder bordkort i bokrullform, feks. Ellers ville jeg tro det er en ié å plassere horcuxes rundt omkring.. Endret 24. november 2013 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Vi hadde et par Harry Potter-referanser i bryllupet vårt, vi da. I tillegg til en hel haug med andre referanser. Og jaggu meg klarte vi fortsatt både å bli gift, og å feire det med familie og venner OG det føltes fortsatt som et bryllup. Du kan finne utrolig mye HP-inspirert på nettet, i alle prisklasser og kreativitetsnivåer. I og med at det er en konformasjon, så er det vel greit å kjøre litt stil på det hele, men det virker det jo som om du har tenkt til uansett. Ikke skjønner jeg at det skal være så ille i etterkant et konfirmasjonen reflekterer hvem man var i den alderen heller, men det er vel bare meg... Uansett, noen tanker som slo meg: - potions! Vi hadde bittesmå glassflasker med ymse innhold som bordkort, bl.a. Polyjuice potion. Små eller store flasker med potionsnavn kan brukes som borddekorasjoner, eller til drikken - bordkart (om dere skal ha det) som ligner på Marauder's map. - skal dere trykke meny eller sanger, så kan det gjøres på papir som ser gammelt og gulnet ut. Menyen (eller kakene) kan også få navn som er HP-inspirert - masse, masse stearinlys. - bøker! Gamle bøker kan bli fine borddekorasjoner, enten med følge av et par ting til (fjærpenn og blekk, kanskje? en tørket urt som kan se ut som en mystisk ingrediens?) eller bare liggende i stabel - bruke temafargene til de ulike husene Herlige tips, de noteres flittig slik at jeg kan diskutere med hovedpersonen i morgen, tusen takk Anonymous poster hash: 8c723...994 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Til svevende lys i taket kan du kanskje ha hvite talgelys i gjennomsiktige reagensglass som er hengt opp med fiskesen eller lignende Der man skriver ned hvilke gaver man har fått av hvem kan man bruke en fjærpenn til å skrive med. Skriv invitasjonene med sirlig skrift, rødt stempel ol. Borddekorasjoner i middelaldersk Galtvort-stil. Hva med allsmaksbønner og sjokoladefrosker på kakebordet? Husker jeg fikk det for noen år siden da min far hadde vært i england, men det går sikkert ant å betille på nett Tror det kan bli stilfult dersom dere holder dere til detaljene og ikke tar med alt det typiske: brillene, arret, hatten, sopelimen, hus-symbolene.. Eller i hvertfall ikke "overdriver". Inspirasjon til konfirmasjonskaken: Og kanskje rumpeldunk-cake pops? Anonymous poster hash: aeb79...666
miramis Skrevet 25. november 2013 #18 Skrevet 25. november 2013 Gullbestikk og fat på et langbord av mørkt tre med benker!
Gjest Kongsdatteren Skrevet 25. november 2013 #19 Skrevet 25. november 2013 Jeg syns i hvertfall dette var en utrolig kreativ og kul ide! Jeg var sikker på at det ville bli slaktet, og at jeg skulle få beskjed om å gi datteren min en "ordentlig" konfirmasjon Fant noen flotte bordkort når jeg google "Harry Potter Theme Wedding", hva synes dere om disse? http://www.whatsupmovies.com/wp-content/uploads/2011/07/Harry-Potter-Themed-Weddings-6.jpg Takk for tips så langt! Det var litt av noen kaker! - TS Anonymous poster hash: 8c723...994 Tommel opp for tryllestavene! Du kan bruke en Harry Potter font når du lager bordkort
Chloe- Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Du kan jo ha Harry Potter-musikk i bakgrunnen, istedet for ordinær taffelmusikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå