Gå til innhold

Brødskorper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å lage meg ostesmørbrød men skjærer av skorpene før jeg steker det. Da lurte jeg på om det er noe jeg kan bruke disse skorpene til istedenfor å kaste det rett i søpla?

Tips?

Anonymous poster hash: 4cdfe...143
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lage krutonger av dem?

evt brødrasp til gratenger?

Skrevet

Det er til og med bedre å bruke dem til å mate fuglene med fremfor å kaste dem :Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Ja :) Jeg tenkte litt på å bruke de i betasupper? Funker det?

Skrevet

Gi dem til fuglene!

Anonymous poster hash: f106d...fb8
Skrevet

Ja :) Jeg tenkte litt på å bruke de i betasupper? Funker det?

hvordan da mener du?

som brødrasp-tilstand?

Skrevet (endret)

Ha de i en kjøkkenmaskin så de blir pulverisert og ha de på fiskegrateng :) vet ikke om det er det man faktisk bruker på fiskegrateng, men det ser sånn ut ihvertfall :)

Endret av FruHudson
Skrevet

Åååå... Du bruker kanskje "kjøpabrød"? For jeg har slitt veldig med denne tråden, og ikke klart å sett for meg hva jeg kunne brukt skorpa på brødet til. Men tenkte da på den litt harde skorpa som blir på toppen av mine selvbakte brød - egner seg hverken til krutonger eller brødrasp. Vet ikke om engang fuglene ville sett monn i dem :fnise:

Anonymous poster hash: c3be2...947
Skrevet

Ja, men til ostesmørbrød pleier jeg å bruke nesten hvitt brød da :) Skal jeg bare kaste det da?

Skrevet

Ja, men til ostesmørbrød pleier jeg å bruke nesten hvitt brød da :) Skal jeg bare kaste det da?

Nei, nei - ikke sånn ment :) da skjønner jeg at det kan være noe å ta vare på :) funker sikkert fint å skjære i firkanter og bruke til krutonger. Men mine lett svidde skorper hadde ikke vært noe særlig :fnise:

Skrevet

Ok greit å vite :)

Syns det er litt kjedelig å kaste ting som kan brukes, spesielt av mat. Jeg la skorpene i en egen brødpose i kjøleskapet, men tror kanskje det er best å fryse det? Så det ikke mugner. :)

Skrevet

Helt sikkert lurt å fryse ja, holder seg mye bedre. Og tiner kjapt når du får bruk for :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

gi de til fuglene ^^ de blir så glade for det så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...