AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Er en long shot dette men jeg prøver:) Jeg leter etter enten en film eller en serie, husker ikke, med Asterix og Obelix som jeg så på da jeg var lita:) Jeg er født sent på 80-tallet, så regner med den jeg tenker på er fra enten 80- eller 90-tallet. Mulig det også ble sendt på NRK for jeg mener å huske stemmene var norske. Jeg mener det starter med at Asterix og Obelix er å fanger villsvin(as usual), og at Obelix plukker noen blå blomster til ei han er forelska i. Når de kommer tilbake får ikke Obelix av den styrkedrikken fordi han datt oppi gryta da han var liten:P Husker også at de er i coluseum og sloss med løver og gladiatorer. Idefix(den lille hvite hunden), drasser rundt på en flaske med den styrkedrikken i kloakken, og blir jaget av rotter og greier. Og i siste liten kommer selvsagt hunden med drikken til Asterix og Obelix som sloss med løvene. Mener det ender med at de jevner hele coluseum med jorda, og man får se en skikkelig misfornøyd Cæsar som får den kransen på hodet ned i øya. Husker også en mann og en blond dame som blir fanget og solgt som slaver. Damen blir satt til å servere i et eller anna telt, og når mennene begynner å tafse på henne, stikker hun og mannen av og flykter ut i ørkenen. Siste jeg husker er at de blir funnet av noen som sitter på en kamel, men ikke hvordan det gikk. Noen som har den FJERNESTE peiling på hva jeg mener? Anonymous poster hash: 5dea8...cc7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Det fins en rekke med tegnefilmer av Asterix. Du kan se listen her. Jeg vet ikke hvilken det er du beskriver eller om de fortsatt er tilgjengelig noe sted med norske stemmer. Anonymous poster hash: 78002...5a2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Det må ikke være norske stemmer, gjerne engelske eller med engelske undertekster, så lenge det er samme serie/film:) Anonymous poster hash: 5dea8...cc7
lalaz Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Jeg tror det kan være Asterix og Cæsars overraskelse. Filmomtale fra Platekompaniet: Stakkars Obelix er truffet av Amors pil. Han blir vanvittig forelsket i den søte Lillefix. Men dessverre - Lillefix er allerede forlovet med den flotte Tragicomix. Romerne tar ved en feiltakelse Tragicomix til fange og sender ham til fremmedlegionen. Utkledd som romere begir Asterix og Obelix seg avsted for å hjelpe Lillefix - men det totale kaos er i vente når de to vennene lar seg verve til fremmedlegionen. Finnes i samleboks til den nette sum av 129 kr http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/DVD/Asterix_Samleboks/?id=1895331
Gjest Mona Lisa Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Jepp, som nevnt ovenfor her så er det Cæsars overraskelse.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Oh, ja, det høres i alle fall riktig ut!:D Men vet ikke helt om jeg er så fan at jeg vil ha en samleboks. Jeg husker bare Cæsars overraskelse og den med vikingene så vidt. Nå som jeg har navnet skal jeg se om jeg ikke kan oppdrive den et sted og kose meg med den i jula Takk for hjelpen folkens:) Anonymous poster hash: 5dea8...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå