Gå til innhold

Hvor går du for å innrede ditt hjem?

28 stemmer

1. 1. Hvor kjøper du dine møbler og ting?

• Ikea
      17
    • Bohus
      8
    • Jysk
      4
    • Living
      8
    • Skeidar
      11
    • Fretex
      7
    • Misjonærbutikker
      3
    • Loppemarkeder
      9
    • Finn.no
      12
    • Kjeller og loft hos slekt og venner
      8
    • Antikvitetsbutikker
      6
    • Andre Bruktbutikker
      10

Anbefalte innlegg

Hvilken stil/ hvilke ting/møbler kjøper du på disse stedene?

Maler/behandler du møblene/tingene? Eller bruker du de som de er?

Og har du kjøpt/anskaffet ting og møbler som egentlig ikke er din stil?

Fortell! :)

Anonymous poster hash: 3e9be...ae2

Fortsetter under...

Hmmm, jeg vil si en blanding av flere av disse stedene!

Jeg er veldig glad i hvitt og grått, har kanskje litt shabby Chic stil. Liker å blande litt gammelt med nytt:) Har en del gamle ting her som jeg har arvet som skap, kommoder, servise, melkespann, klokker osv.. Noe av det har jeg beholdt slik det er, men noe har jeg også malt:)

Jeg liker ikea veldig godt og har en del ting derfra, bokhyller, bord, lamper og skap blant annet. Har kjøpt nattbord og tv-benk på jysk, sofa fra bohus, spisestue fra skeidar osv osv.. Jeg kjøper det jeg synes er fint uavhengig av hvilken butikken som selger tingen.. :P Her for litt siden kjøpte jeg et gammelt skap på en bruktbutikk som jeg skal pusse ned og male hvitt.. Tror det blir fint!! :)

Endret av milco
  • Liker 1

Jeg har en jeg bor med som er veldig opptatt av design og interiør. Jeg har brukt 11 år på å få han til å bytte fra skinn soffa til tekstil. Her går det smått. Men vi har veldig stilrent hjem, lekkert er det. bare ikke helt min stil. Så da kan man lissom ikke gå å titte i butikker. Det er alltid en diskusjon.

Har prøvd å bytte gardiner i 3 år nå, men vi finner aldri noen han liker. Kjipt.

Hjemme: Handlet det meste hos en lokal designbutikk http://www.mobler-miljo.no/index2.html . Har i tillegg noen arvede møbler. Stilen er hovedsaklig moderne med innslag av retro.

På hytta: Her har vi noe dyrt og noe billig. Inspirasjonen til stilen har vært "Slettvoll". Har kjøpt

- Hemnes kommoder + klesskap + spisestue + salongbord hos Ikea

- Lamper, stol og puter hos Slettvoll - http://www.slettvoll.no/#/inspirasjon

- Sofaer hos Bolia - http://www.bolia.com

- Rammemadrasser hos Bohus.

- Sengegavler hos Jysk - http://jysk.no/soverom/sengegavl .

Jeg planlegger og bruker tid på alt som skal inn i hus og hytte, og liker heller å spare til ting fremfor å fylle opp med "billige" impulskjøp som ikke er så gjennomtenkte.

Til huset har vi så og si bare kjøpt designklassikere. Alt der er jeg like fornøyd med i dag, som den dagen vi kjøpte det.

Til hytta er jeg fornøyd med at vi har klart å innrede for en "billig penge" samtidig som det ser "dyrt ut" (ifølge folk som har vært innom).

Ikea hadde jeg ikke handlet hos før. Er positivt overrasket over kvaliteten på de møblene vi kjøpte.

Anonymous poster hash: 5e44e...810
Gjest Conradine

Jeg handler mine møbler og interiørartikler hos:

• Bolia
  • Ikea
  • Møbelgalleriet (kjøpt mens jeg bodde i Stavanger)
  • Black & White studio (kjøpt mens jeg bodde i Stavanger)

i tillegg har jeg en del ting som er arvet, noe som er spesialprodusert av møbelsnekker - og et par ting jeg har kjøpt på nettet bla hos Hay Shop og Finnish Design Shop.

• Liker 1

Annonse

Gjest Amber Rose

Jeg kjøper litt overalt. Har ikke en spesiell butikk hvor jeg så og si handler alt, men det går for det meste i:

Home & Cottage
Living
Skan Møbler

Ikea
Skeidar

Bohus
Kremmerhuset

Endret av Amber Rose
  • Liker 1

Jeg har en jeg bor med som er veldig opptatt av design og interiør. Jeg har brukt 11 år på å få han til å bytte fra skinn soffa til tekstil. Her går det smått. Men vi har veldig stilrent hjem, lekkert er det. bare ikke helt min stil. Så da kan man lissom ikke gå å titte i butikker. Det er alltid en diskusjon.

Har prøvd å bytte gardiner i 3 år nå, men vi finner aldri noen han liker. Kjipt.

Åh, det må være kjedelig at han aldri blir enig.

Anonymous poster hash: 3e9be...ae2

• Liker 1
Gjest Badabing

Jeg tror ikke jeg har et eneste nytt møbel i stuen.

Spisestuebordet og stolene fant vi i kjelleren etter forrige huseier

TV-bordet har samboer snekret

Vitrineskap, sofa og stuebord er kjøpt på finn.no

Skjenk er etter besteforeldrene mine

Pynteting er i stor grad arvet (ikke at vi har så mye nips heller), og bildene er kjøpt på auksjon, gaver eller fotografier vi har tatt selv.

Da vi flyttet inn her, kjøpte jeg alt nytt. Og jeg ble fort lei. Nå er det en salig blanding hvor ingenting passer sammen, men jeg føler meg i alle fall hjemme. :)

Endret av Badabing
  • Liker 1

Jeg handler stort sett på diverse butikker på House of Oslo, både Illums Bolighus, Raun, Milla Boutique og Habitat er steder jeg besøker ofte. Har også blitt fan av Country Chic (men kun de litt røffere tingene de selger) og Zanz (zanz.no).

Jeg har en veldig enkel og klassisk stil, skandinavisk men med litt industrielle impulser - og har derfor lite dill. Investerer heller i lamper, kunst og møbler som "gjør rommet" i seg selv. Puter og noen pynteting har jeg selvfølgelig, men det verste jeg vet er masse dill.

Er glad i gamle ting, og har blant annet funnet en rustikk, kul vegglampe og nattbord med en nydelig form som jeg har malt og modernisert med nye knotter for å få dem til å passe inn. Har også en utrolig nydelig rustikk kommode i gangen. Liker å blande nytt og gammelt, men for at det ikke skal bli for mye holder jeg meg stort sett til en fargeskala bestående av grått, hvitt og svart.

Anonymous poster hash: 27029...c57

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...