Gjest Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Overskriften kan vel virke noe utakknemlig - men det er ikke slik det er ment. Faktisk føles det heller litt sårt... Da han var mindre, laget de jo gjerne ting på skolen, elsket de gavene. Da han var ungdom, hadde han litt jobber og fikk også litt (100-200) penger av meg i tillegg, slik at han kunne kjøpe et par-tre små gaver til meg og tanta. Så flyttet han hjemmefra da han var 18, ble student - stundom med jobb, stundom uten. Med (unskyld uttrykket) rævva økonomisk sans og totalt uten prioriteringer, var han som oftest både blakk og i gjeld.Jeg stilte opp noen ganger i krisetider - både med matposer, eller litt penger. Nå er han voksen (23), fremdeles student - nå uten jobb og sikkert fremdeles i gjeld...Jeg har sluttet å "redde" ham; det har vist seg aldri lønnsomt uansett. Han må bare lære. Men jeg tilbyr ham jobb i firmaet mitt så ofte jeg har anledning - det siste året har han vel tjent ca 12000,- der. Saken er at jeg ikke har fått en eneste jule- eller bursdagsgave fra ham siden han flyttet hjemmefra/siden jeg sluttet å gi "julegavepenger", og jeg må innrømme det føles litt sårt. Jeg er en nøysom person, det vet han - så krava er overhodet ikke store - det hadde bare vært så veldig hyggelig å få åpna en lite gave eller to fra ham på julaften. Vi har jo alltid sendt hverandre ønskelister - mine ønsker har da ligget i prisklasse 75-200, og det har vært ting jeg virkelig har ønsket meg. Men svaret hvert år er at han er blakk. Et år ønsket jeg meg VELDIG en helt spesiell ting til jul (ca 150 kr), han sa han var blakk, men at jeg kunne få den til bursdag et par mndr senere. Har aldri sett noe til den. Fikk den av mannen min i stedet noen mndr etterpå. Jeg kjenner nå på en viss sårhet over dette - er da ikke så mye å forvente/håpe på en liten julegave fra sin egen sønn - han har da tross alt et helt år på å skrape sammen 100-200 kr? Men ikke vanskelig å se hvor penga forsvinner hen - ølmagen hans er blitt stor nok...
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Du kan jo bare slutte å gi ham gaver også da. 3
Sophia Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Uff så trist Synes det er en selvfølge å kjøpe gave til mine foreldre jeg. 13
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Uff.. Det er ikke snilt gjort av han, med tanke at du har hjulpet han så mye også.. Håper du får deg en ting til jul, høres ut som du fortjener det mer enn noen annet. 1
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Du kan jo bare slutte å gi ham gaver også da. Hun trenger jo ikke og være drittsekk tilbake, selvfølgelig gjør det vondt i mammahjertet når sønnen er så utakknemlig som han virker ut som. 3
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Hun trenger jo ikke og være drittsekk tilbake, selvfølgelig gjør det vondt i mammahjertet når sønnen er så utakknemlig som han virker ut som. Nu er hun ikke drittsekk hvis gaven uteblir et år. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Da hadde jeg bare sluttet å gi gaver til ham også, så slipper man ihvertfall å kaste bort energi på håp og skuffelser. Fyren er voksen nok til å skjønne at man behandler folk som man selv ønsker å bli behandlet.Anonymous poster hash: 01171...0cc 4
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Nu er hun ikke drittsekk hvis gaven uteblir et år. Tror alle mammahjerter gir gaver til ungene sine uansett hvordan situasjonen er. 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 huff, det høres ut som han har blitt litt for bortskjemt og egosentrisk dessverre Anonymous poster hash: 3b30a...421 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Huff, det må være veldig sårt, ja! Du får bare håpe at han blir litt voksen med årene, og begynner å skjønne hva som er viktig og ikke. Noen trenger litt mer tid enn andre for å se ting fra rett vinkel Anonymous poster hash: 25f0e...6f6
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Tror alle mammahjerter gir gaver til ungene sine uansett hvordan situasjonen er. Vel, men hvis en skit av en sønn, så er det på tide å slutte å gi julegaver og blir det hinting så sier man bare at "du har da ikke kjøpt noe til meg du heller". Man burde kunne forvente gjengjeldelse av voksne barn som har penger selv.
Gjest caramiacaramella Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Nei, for en dust! Jeg skjønner meg ikke på slike mennesker i det hele tatt. Penger til fest og tull har de, men å bruke litt tid eller penger på en gave til foreldrene som har gitt dem så mye, det har de visst ikke. Kanskje du bør ta det opp med ham, mulig at han ikke forstår helt at du gjerne vil han skal gi deg en liten oppmerksomhet ved jul og bursdag.
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Vel, men hvis en skit av en sønn, så er det på tide å slutte å gi julegaver og blir det hinting så sier man bare at "du har da ikke kjøpt noe til meg du heller". Man burde kunne forvente gjengjeldelse av voksne barn som har penger selv. Sant det Håper hun får en liten ting i år, at han er såpass voksen og kan unne sin mor en gave.
flinkeceline Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Høres for meg ut som han enten er bortskjemt, egoist eller rimelig sur pga. et eller annet.
Gjest Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Sant det Håper hun får en liten ting i år, at han er såpass voksen og kan unne sin mor en gave. Han har allerede varslet at det ikke blir gave i år heller, etter at jeg spurte ham hva han ønsket seg til jul.
Gjest Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Høres for meg ut som han enten er bortskjemt, egoist eller rimelig sur pga. et eller annet. Han er ikke sur for noe.
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Han har allerede varslet at det ikke blir gave i år heller, etter at jeg spurte ham hva han ønsket seg til jul. Herregud! Kjenner jeg blir irritert. Hvordan kan han behandle sin mor sånn??!?!?!! 1
Gjest Magdalene Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 Han har allerede varslet at det ikke blir gave i år heller, etter at jeg spurte ham hva han ønsket seg til jul. Da hadde jeg nok svart han at det var greit, og at vi i år kunne bli enige om å ikke kjøpe til hverandre. 10
Sophia Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 Herregud! Kjenner jeg blir irritert. Hvordan kan han behandle sin mor sånn??!?!?!! Enig. Meget spesielt. "Alle" har råd til en liten omtanke til sin egen mor. Hvis han har null penger kan han lage en gave. 3
Gjest Rawr1 Skrevet 24. november 2013 #20 Skrevet 24. november 2013 Enig. Meget spesielt. "Alle" har råd til en liten omtanke til sin egen mor. Hvis han har null penger kan han lage en gave. Det er sant,alle mødre fortjener det syns jeg. Også så mye hun har gjort for han, også kan han ikke ligge av 200 kr til en presang til hun engang. Kjenner jeg får vondt i hjertet av og lese dette. Jeg gir min mor ofte gaver, selvom det ikke er en spesiell anledning. Liker og glede andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå