Gå til innhold

Rense sår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drittlei. Jeg som hadde "what to do"-tråden for en ukes tid siden. Nå har katten min fått et sår igjen, like ved øret. Han er allerede på antibiotika og smertestillende på grunn av to andre sår, de jeg skrev om sist. Jeg har ikke råd til å dra til veterinæren hver uke. Kom på ca 1500 kr sist og vi er oppe fem-seks tusen på drøyt to år. Er det noe jeg kan rense såret hans med, og slippe å dra til veterinæren denne gangen siden han som sagt er på både antibiotika og smertestillende?

Fy faen, hvis det er en annen katt som er skyld i dette også... Må begynne å ta kontakt med katteeierne i området og finne ut om noen ikke er kastrerte.

Anonymous poster hash: 9a931...580
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Vi bruker jo klorhexidin og pyrisept når vi renser sår på oss selv og andre. Det kan vel brukes på katter også, skulle jeg tro?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Bare renset saltvann, pyrisept eller klorhexidin funker. Nå spørs det hvordan såret ser ut, er det dypt? Rødt? Væsker det? Er det puss i det?

Anonymous poster hash: eb3d9...bd7
  • Liker 1
Skrevet

Bare renset saltvann, pyrisept eller klorhexidin funker. Nå spørs det hvordan såret ser ut, er det dypt? Rødt? Væsker det? Er det puss i det?

Anonymous poster hash: eb3d9...bd7

Det er blankt og rødt. Kan ikke se bittmerker, så jeg vet ikke engang om det er et bitt. Kunne like gjerne vært et skrubbsår eller brannsår for alt jeg vet.

Får nesten ringe til veterinæren i morgen og spørre om jeg kan rense dette selv. Blir kanskje et problem at jeg bare har én sprøyte med smertestillende igjen.

Anonymous poster hash: 9a931...580

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at pyrisept er giftig for pus. Kan tenke meg at saltvannsoppløsning er et bedre alternativ.

God bedring til pus!

Skrevet

klorhexidin er det som brukes på dyreklinikken, samt NaCl(saltvann). Du kan helt sikkert rense det hjemme selv hvis katten lar deg gjøre det;)

Anonymous poster hash: 90c07...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...