Gå til innhold

Eksfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skilte meg for over to år siden etter nesten 20 år i forhold. Jeg og eksen har et kjempegreit forhold, der vi kan omgås, kan snakke om ungene og andre aktuelle ting. Vi bor i gangavstand til hverandre og har ungene 50/50, der de går mellom som det passer. Vi har bl.a feiret jul sammen. Ingen bitre følelser altså. Og så langt har det heller ikke vært nye offisielle forhold på noen av sidene.

Vi har begge familie i nærheten, og disse treffer vi selvfølgelig av og til. Min familie forholder seg som vanlig til han og hans familie. Både min mor og min bror har vært på besøk hos ham etter at jeg flyttet.

På hans side er det derimot litt forskjellig. Han har to søsken, og den ene og dennes familie har jeg et meget godt forhold til. Vi omgås som tidligere. Den andre av hans søsken har jeg også et greit forhold til, da de bor i nabolaget og ungene er jevngamle. Vi omgår ikke men snakker helt vanlig om vi treffes. Dog hører jeg fra andre at jeg får gjennomgå når jeg ikke er tilstede, men dette gidder jeg ikke bry meg med.

Han foreldre som jeg i mange år hadde et kjempegodt forhold til.. De overser meg når vi treffes på butikken eller i andre sammenhenger. De overser min mor om hun møter dem, og de hilser knapt om man hilser direkte på dem. Jeg har møtt dem hos min eks' søsken, og da snudde de seg vekk når jeg satt meg i sofaen sammen med dem. De svarte kun på direkte tiltale, og virket som de var skikkelig ukomfortabel.

Det siste var nå denne uken. Jeg var på bursdag hos mitt tidligere tantebarn, som jeg er fadder på (Jeg var bedt dit av foreldrene) Mine eks-svigerforeldre ser ikke på meg, derimot stirrer de heller på TV'n som står rett foran dem. Jeg kan ikke annet enn å bli litt lattermild, for det er som om jeg ikke er der. Heldigvis er det andre der som jeg kan prate med, og som ikke bryr seg om slike ting.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje høre om det er andre som har opplevd det samme? For jeg har pratet med min familie og med hans del av familien som fortsatt omgås meg for å høre hva jeg egentlig har gjort galt, men det er visst ingen som kan svare meg på, sa da antar jeg bare at det er en nykke de har. Så får jeg vel bare le litt i smug av denne barnslige oppførselen.

Anonymous poster hash: 2ea6a...895
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er mulig de faktisk er lei seg over skilsmissen og føler du på en eller annen måte har sviktet dem og føler seg støtt over at du ikke lenger vil være "datteren" deres. Veldig irrasjonelt men ikke utenkelig. Særlig med tanke på at dere tidligere har hatt en veldig godt forhold.

Endret av Sophia
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje de synes det er vanskelig å vite hvordan de skal omgås deg, og hvorfor de må det. Kanskje de føler at de har tapt deg siden du ikke er sammen med ham mer? Hvorfor skal de bruke tid på å snakke med deg når du kanskje forsvinner helt ut av deres liv om du får en ny kjæreste?

Anonymous poster hash: 21cb9...1be
Skrevet

Kanskje de også er litt bitre fordi du ikke er sammen med ham mer?

Anonymous poster hash: 21cb9...1be
Skrevet

Er de veldig gamle? Liksom fra en tid hvor skilsmisse ikke var hverdagskost?

Kanskje det rett og slett er vanskelig for dem å vite hvordan de skal forholde seg til en skilsmisse. Uvant for dem, og skilsmisser er jo aldri en hyggelig ting da.

Skrevet

Når et ekteskap går i stykker er det mange som blir berørt. Først og fremst paret og eventuelle barn, men også nær familie vil kunne få en reaksjon på det som har skjedd. Noen bryr seg ikke, andre vil sørge over et tapt svigerbarn, andre føler sinne og frustrasjon. Akkurat som noen par har problemer med å omgås hverandre normalt etter et brudd fordi ting er «awkward», vil slektninger og venner kunne kjenne på det det samme.

Det er vanskelig å si hvor lenge dette vil vare. Kanskje det aldri vil bli helt det samme, kanskje vil det gå over med tiden. Uansett er det bra at du ikke tar deg nær av det, men at du heller gleder deg over det gode forholdet du har til de andre.

Skrevet

Hva sier xn din om dette da? Hvis alle ellers har et godt forhold ville jeg tatt en prat med foreldrene mine om jeg var han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...