Gå til innhold

Originale byllupspresanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å starte en tråd som samler alle idéer om originale og fine bryllupspresanger.

Mine forslag er:

:hjerte: Vin som skal lagres og drikkes på 10-års bryllupsdagen.

:hjerte: Epletre

:hjerte: En fin hvitmalt benk med brudeparets navn i ryggen.

:hjerte: Reisesjekk.

Noen flere gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maleri av paret.

Gavekort hos fotograf.

Et annet frukttre.

Skrevet

Trær er stilig! Fadern fikk et plommetre til 40-årsdagen, men det kom ikke plommer før 12 år etter. Men nå er det så mye plommer at grenene nesten knekker. Nam!

Oldefar plantet et tre rett der bestemor og bestefar bor da bestemor ble født. Treeet er like gammelt som henne og superflott! (Det tar all sola fra stua, men, men...)

Trær som gave må man se an de som får det. Vi som er nyetablerte med liten treroms i Oslo vil sannsynligvis flytte til større leilighet/hus om noen år, og må da sette igjen et evt tre.

M

Gjest MrsL
Skrevet

* Picninckurv

* bryllupsnattens hotellrom

* Lagrings Cognac som drikkes etter x antall år som gift

Skrevet

Åh, så kule gaver!

Venninna mi fortalte om noen som hadde gitt moren sin en vinranke i bursdagsgave, som hun fikk sendt en kasse vin fra hvert år! Også veldig kult.

Ellers synes jeg trær er fantastiske gaver, så fremt brudeparet har et sted å ha det... Jeg elsker trær! Eller slike rosebusker som varer i tusen år. :)

Gjest Phair
Skrevet

Vi fikk bryllupsnatten på hotell i gave av kompisene hans.

Det var morsomt å skrive på takkekortene. "Tusen takk for den fantastiske natten vi fikk i bryllupgave! :ler:

Skrevet

hotellovernatting i seg selv er jo en fin gave....

(en weekend på et SAS hotell, f.eks)

Skrevet

Fyrverkeri som avfyres kl. 00:00 til ære for brudeparet er jo også en fin overraskelse og gave.

Eller rett og slett teaterbilletter, revybilletter, konsertbilletter.....

Skrevet

Leste om noen som fikk flaxlodd for tre tusen kroner i gave.....

De endte opp med adskilllig tykkere lommebok :)

Skrevet

Risky, men veldig originalt :ler:

Skrevet

Tror jeg ville foretrukket å fått pengene eller et gavekort istedetfor...

Skrevet

Noe luksus som brudeparet ikke har råd til å une seg! feks SPA eller langweekend eller noe sånt.

M

Gjest Anonymous
Skrevet

Ååå. Her var det mange gode tips. Jeg håper noen av gjestene som skal i mitt bryllup leser denne tråden...

Reisegavekort eller gavekort på opplevelser som Spa, teater, revy, konserter, restaurant ville jeg blitt glad for.

Skrevet

Synes det med en benk med navn eller initsialer er en super idé!

Ett tre er også en kjempeflott gave, men det må jo da være til de som allerede har ett sted å bo som de skal bli boende "for evig"...

Vi fikk en fantastisk flott trekiste av mine foreldre. Den er vel 120 lang tenker jeg, og har utskjæringer over det hele. Hadde vist tatt godt over 250 timer å skjære ut.. Gjett om den har hedersplassen i stua da!??!

Skrevet

:hjerte: Seiltokt med Et minne for livet. :hjerte:

Skrevet
:hjerte: Seiltokt med Et minne for livet. :hjerte:

Jeg var på seiltokt med Statsraad Lemkuhl for ti år siden, og det var faktisk ingen fornøyelig opplevelse. Først var jeg sjøsjuk i to døgn i strekk (Norge-Shetland), slik at da vi kom til Shetland orket jeg nesten ingenting, og ikke å være med på rundtur med buss, og siden var jeg sjøsjuk den tiden det tok å komme seg hjem fra Shetland. I tillegg gikk jeg og "bølget" i et par uker etterpå... Så, skal man gi en slik gave må man kjønne brudeparet såpass godt at man vet ingen av de kan komme til å bli sjøsjuke.

Skrevet

Riktig det lunacia, men de har dags eller kveldstokt også. En tur ut Oslofjorden eller Hardangerfjorden må jo være litt av en opplevelse. Blir man sjøsyk da så varer det i alle fall ikke lenge og den risikoen er jeg villig til å ta. Får heller gi dem sjøsyketabletter:)

Skrevet

Jeg ble sjøsyk helt innerst i Hardangerfjorden selv om jeg gikk på reisesyketabletter. :-(

Skrevet
Jeg ble sjøsyk helt innerst i Hardangerfjorden selv om jeg gikk på reisesyketabletter. :-(

Uff da. :(

Gjest Madley
Skrevet

Jeg blir også sjøsyk på stille hav, så tror nok ikke jeg ville gitt den gaven til hvem som helst.

Men til de rette personene tror jeg det er en kjempeflott gave. KJæresten min ville blitt overlykkelig :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...