Gå til innhold

Skeia ut helt fullstendig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skjeia jeg ut når det gjeller mat, og gikk på en skikkelig smell, vil ikke gå inn på hva eller mengdene jeg spiste. Jeg har vært sunn hele uka, og håper dette ikke ødlegger. Vil jeg gå opp i vekt nå? kun pga dette? er jeg på startstreken på nytt? Begynner å bli temmelig lei meg nå, hadde jo kommet så godt i gang!

Hvor lenge må jeg trene i morgen for å få vekk 2 skåler potetgull og 4 twix remser? Målet er selvfølgelig å miste noen overflødige kg :) jævlig kjipt når jeg skulle veie meg i morgen (!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vannvekt, det går vekk av seg selv. Forøvrig mp du spise 7000 kalorier for å gå oppc1 kg fett.

Anonymous poster hash: 6eca0...367

Skrevet

Jeg greide å regne ut at det jeg spiste med usunt kom på ca 900 kcal, farlige greier! men denne uka har jeg prøvd å holde meg til rundt 1000 kcal +. Det er det eneste jeg har spist idag, får vel avslutte dagen med noen egg i kveld, så får jeg skjerpe meg resten av dagene.

Gjest bustyvel
Skrevet

Seriøst? Du har spist 900 kcal og hyler om at det er for mye? Du skal ikke gå på diett resten av livet, du skal leve sunt og fornuftig, med de utskeielsene det innebærer.

• Liker 3
Skrevet

Rapporterer denne tråden. Du har åpenbart spiseforstyrrelser.

• Liker 6
Skrevet

Og så? Spiller jo ingen rolle.

Skrevet

TS vet åpenbart at det er for lite kcal i og med at hun skal ned i vekt. Hun tenkte vel om det gjorde noe at de kcal var USUNNE? Det betyr ikke nødvendigvis at hun har spiseforstyrrelser, heller at hun er uviten. Skjønner ikke hvorfor folk skal trekke så raske konklusjoner, hvertfall ikke ut av knapt et lite innlegg.

TS, du bør rådføre deg med noen som kan dette, altså ifht at du skal ned i vekt. 1000 kcal er altfor lite, jeg lå selv på 700 om dagen og fikk konsekvenser. Dette varte bare i en mnd, jeg gikk ned 6kg, men mistet mensen, produserte for mye testosteron og fikk økt hårvekst. Heldigvis vet jeg bedre nå, og følger en profesjonell kostholdsplan.

Anonymous poster hash: ccf4c...a8d

• Liker 2
Skrevet

Nei! er på ingen måte spiseforstyrret, jeg spiser masse sunn og variert mat, men jeg vet at potetgull og sjokolade er veldig farlig uansett hvor mye kcal det inneholder. Du kan ikke utnevne deg om at jeg er spiseforstyrret når jeg med meg selv vet at jeg aldeles ikke er det! Er sikker på at mange har skeid ut skikkelig gjennom en ''diett'' eller ''sunnere livstil'', og at jeg er redd for hva som skal skje har vel ikke noe med at jeg er spiseforstyrret? jeg har som mange andre et mål om å gå ned i vekt, og har lov til å stille sånne spm.

• Liker 1
Skrevet

Potetgull og sjokolade er ikke farlig. Usunt ja, men ikke farlig å spise iblandt. Herregud.

• Liker 6
Skrevet

Kroppen trenger så og så mye sunn mat. Det trenger den uansett om du slanker deg eller ikke. Uansett om det er lørdag eller ikke, uansett om du har spist chips eller ikke. Velger du å spise chips og sjokolade, må det komme I TILLEGG til den sunne maten kroppen trenger. Du skal ikke droppe sunn mat til fordel for snop. Om du velger å skeie ut en dag, så må du godta at slankekuren tar en ekstra dag eller tre. Du skal ikke droppe å spise den sunne maten kroppen din trenger. Da blir du slapp, og orker ikke å være så mye i fysisk aktivitet (som igjen hjelper på vektnedgang) + at du lettere skeier ut igjen.

Lag deg noen sunne måltider i dag, og vær fornøyd med det. Og når kroppen din skriker etter mat, så gi den sunn mat. Om du absolutt må ha chips og sjokolade, så får det komme i tillegg. Og lurt å spise slikt ETTER at du har spist deg mett på vanlig mat. Ikke spis snop når du er skrubbsulten! Da spiser du deg bare mett på snop. En neve chips er ok, og overhodet ikke farlig. To skåler med chips er heller ikke farlig, men ikke så lurt når man skal slanke seg. Men jeg forstod det slik at dette var et engangstilfelle, så glem det, og gå videre. Lag deg en sunn middag og kos deg!

• Liker 2
Skrevet

Utskeielser er en del av livet, og de er der for at vi skal elske dem :) <3

Skrevet

Ja,man må jo kose seg innimellom! men er veldig redd for huden min :/ får se hva den svarer i morgen..

Skrevet

Du har ikke vært sunn hele uka hvis du har ligget rundt eller litt over 1000 kcal pr dag. Hvorfor tror du at du "mister kontrollen"? Kroppen din må ha mat, sunn og variert og nok, hver dag. Ikke stress med å gå ned, vær heller fokusert på å spise bra. (Kan hende du spiser bra allerede, men spis mer.)

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke vært sunn hele uka hvis du har ligget rundt eller litt over 1000 kcal pr dag. Hvorfor tror du at du "mister kontrollen"? Kroppen din må ha mat, sunn og variert og nok, hver dag. Ikke stress med å gå ned, vær heller fokusert på å spise bra. (Kan hende du spiser bra allerede, men spis mer.)

Jeg spiser så mye jeg orker, men er ikke så mye sulten for tiden, så ser ingen grunn til å ta i mer kcal. Utskeielsen skjedde kun på grunn av at jeg sov til 15.00 idag og våknet med tom mage, det første som møtte meg var en sjokolade, derfor. Jeg har kontroll over kostholdet mitt, men på dager som dette blir kontrollen litt borte.

Skrevet

Jeg skeiet ut EN fucking dag og sliter enda med å nå samme vekta etter 5 uker!!!!

Anonymous poster hash: 33967...30b
Skrevet

Jeg skeiet ut EN fucking dag og sliter enda med å nå samme vekta etter 5 uker!!!!

Jada... En dag gir deg ikke digre fettreserver som du sliter med i ukevis etterpå. Her er det andre ting som spiller inn. Kalori inn er *ikke* lik kalori ut. Man kan ikke regne seg frem til kaloriforbruk og forvente seg at vekta viser på grammet det man forventer seg. Kast vekta, stress ned, spis skikkelig mat og bruk målebånd.

Skrevet

Å herregud, du ga meg skikkelig håp der ass...

Skrevet

Å herregud, du ga meg skikkelig håp der ass...

Da har nok ikke denne personen et ellers sunt kosthold og sikkert lite aktivitet. Ikke bekymre deg. En dag ødelegger ikke for en uke, HVERTFALL ikke fler. Blir du tynnere av å spise salat en dag i uka og dritt resten? Nej, ikke sant. Da blir du nok ikke tykkere av en drittdag og resten sunt. Hvertfall ikke med 900kcal.

Anonymous poster hash: ccf4c...a8d

Skrevet (endret)

Går det mulig å være så teit? Å skrive nedlatende til noen om at de har spiseforstyrrelser, noe som faktisk er en veldig alvorlig ting og som ødelegger livet til mange. Skriv heller på en ordentlig måte, du kjenner ikke personen engang. Blir så provosert.

Endret av smartjente
Skrevet

Ved å sulte deg kan du få motsatt effekt enn det du leter etter : /

Om du ligger på for få kcal om dagen vil kroppen din gå inn i 'sparebluss' og tviholde på fettlagrene sine.
Forbrenninga tar seg et skikkelig svalestup. For å ikke snakke om at du kan bli direkte syk.

Synes du burde høre med en kostholdsveileder om hvor mange kcal du burde få i deg i forhold vekt&høyde+/alder/kjønn -Etter- trening. Så kan du finne et kosthold du kan leve med : )

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...