Gå til innhold

Er oljeovner trygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en elektrisk radiator på 1500 w som ikke gir nok varme nå i vinterkulda. Dvs jeg kan øke varmen, men da blir lufta forferdelig, røsker i nesa.

Lurer derfor på å kjøpe denne http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/oppvarming/TRD40820/delonghi-dragon4-oljefylt-radiator-trd40820

Men så er jeg usikker fordi det har vært en del snakk om eksplosjon i slike ovner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er disse som ligger i denne prisklassen trygge med ikke brennbar olje, eller er det risiko uansett med olje?

Skrevet

Utålmodig slimpropp dytter :)

Skrevet

Den jeg hadde i over 7 år funket helt greit. Samme produsent.

Anonymous poster hash: 56732...61f
Skrevet

Jeg vet de virker bra, jeg er vel mer bekymret for det dårlige ryktet i forhold til lekkasje osv? Er de trygge?

Skrevet

Skal brukes som eneste varmekilde, har ikke veggplass til panelovn

Skrevet

Det heter seg jo at de er sikre....

Jeg har hatt 2 å mange år nå.

Jeg vet det har vært ulykker med de, men det tilhører nok sjeldenhetene. De er jo veldig populære.

Jeg føler meg trygg på de, og ville kjøpt igjen.

Skrevet

Bare sørg for å ha en fast plass til ovnen, der du slipper å skumpe borti den. Og sørg for å skru ned tempen om natten og tørk ofte av støv. Jeg følte meg tryggere med en slik ovn enn vanlige panelovner.

Skrevet

Joda, de er trygge. Du får ingen flygende stålbiter i ansiktet om noe hadde skjedd, det som da ville skjedd er et hull og olje som lekker.

Anonymous poster hash: 6c3c0...5a4
Skrevet

Vi har hatt for erfaring med de tidligere, men brukte den aldri på natten når vi ikke var hjemme.

Den er såpass rask til å bli varm at jeg heller ville satt den på ved behov.

Anonymous poster hash: 1b458...c95

Skrevet

Vi har hatt for erfaring med de tidligere, men brukte den aldri på natten når vi ikke var hjemme.

Den er såpass rask til å bli varm at jeg heller ville satt den på ved behov.

.

Siden dette er min eneste kilde til oppvarming må den stå på konstant. Jeg slår alltid ned varmen når jeg legger meg uansett..

Da skjønner jeg at jeg kan go for it, og ikke bekymre meg for eksplosjon?

Gir forresten oljeovn en bedre oppvarming enn elektrisk i forhold til luftveier? Sliter med veldig tørre luftveier med den jeg har nå

Skrevet

Hadde en liknende en for 8-9 år siden, men er nokså sikker på det var et annet merke. Den varmet godt, inntil den dagen jeg så en liten oljepytt under den. Da bar det ut med den ganske så raskt. Eksploderer gjør de vel neppe men vil tro de utgjør en viss brannfare dersom de begynner å lekke ukontrollert.

Skrevet

Tror det vil avhenge av hvor varmt du vil ha det og om du lufter. Ellers også luftfuktighet etter oppvask, matlaging, dusjing og klestørk.

Skrevet

Om du er redd for oljen kan du jo bare kjøpe en vannbåren variant?

Anonymous poster hash: 8b618...702
Skrevet

Jeg hadde 3 oljeovner. Den ene virket ikke i det hele tatt, fikk ny. Den andre gikk ikke ann å skru ned varmen på, den ble bare varmere og varmere. Fikk ny. Den tredje lakk. Da fikk jeg bare pengene gjen

Skrevet

Jeg hadde 3 oljeovner. Den ene virket ikke i det hele tatt, fikk ny. Den andre gikk ikke ann å skru ned varmen på, den ble bare varmere og varmere. Fikk ny. Den tredje lakk. Da fikk jeg bare pengene gjen

Hvilket merke/produsent?

Skrevet

Det husker jeg faktisk ikke, er vel 5 år siden.

Skrevet

Det husker jeg faktisk ikke, er vel 5 år siden.

Husker du hvilken butikk du kjøpte ovnene?

Skrevet

Ja, og butikken eksisterer ikke lengre

Skrevet

Hva med å kjøpe en vanlig panelovn?

Jeg skrev over her, men noen ord falt ut.

Vi brukte den ikke på nettene i det hele tatt, og aldri når vi ikke var hjemme.

Den er sikkert trygg altså - jeg er bare skeptisk til å bruke den 24/7 just in case..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...