Gå til innhold

Erfaringer med forsinket mens men negativ test?


Gjest Stronger

Anbefalte innlegg

Gjest Stronger

Hei! Er det noen som har erfaringer med uteblitt menstruasjon men negative graviditetstester? Jeg er ca en uke etter forventet mens. Det kan hende jeg har regnet feil med et par dager +/-, men er definitivt over tiden! Jeg tok en test med morgenurin på onsdag (rfsu) og den ble tydelig positiv, jeg gikk på apoteket og kjøpte en clear blue digital med ukesindikator for å se hvor langt på vei, men den sa "ikke gravid". Jeg tenkte at det nok var fordi jeg ikke tok den på morgenurin, og gjorde derfor ikke noe mer den dagen. Torsdag morgen tok jeg en ny test (rfsu), men den var negativ, tok enda en rfsu test noen timer etterpå fordi jeg ble veldig forvirra (drakk ingenting i mellomtiden), men den var også negativ. Tenkte at det var såpass tidlig at det var tilfeldig at den slo ut på onsdag men ikke torsdag, evt. at det var en såkalt "kjemisk abort". Leste på nettet at HcG-nivået dobles i løpet av to dager, og tenkte at det da ville stå positiv på fredagen iom. at det hadde vært positiv på onsdag.. men fortsatt negativ! Samme med morgenurin på lørdag, negativ test. Jeg er forvirret fordi jeg først fikk positiv, deretter 4/5 negative. Har tenkt tanken på at egget ikke festet seg og at jeg derfor fekk et midlertidig "hopp" i hcg-nivå, men da burde jo mensen komt etter at hcg-sank igjen? Har trålet internett, og leser at dersom egget ikke greier seg i løpet av de første dagene oppleves det bare som en forsinket menstruasjon, men i dag er det søndag og ingen tegn til mensen. Blir jo gal av å gå rundt å ikke vite, har tusen tanker i hodet! Har aldri vært gravid før og vi gikk ikke aktivt inn for å bli det, men har på en måte vendt oss til tanken nå. Noen innspill? Noen som har erfaringer med å teste negativt langt etter IKM men fortsatt vært gravid? Om jeg har "mistet" spiren, burde jeg ikke fått en blødning ganske kjapt etter det? Ser man bort i fra den positive testen, så vet jeg at mensen kan bli forsinket av stress, men har ikke stresset noe særlig mer enn vanlig.. Hilsen ei som er rimelig forvirra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min mens var en uke forsinket, tok test, og en time etterpå fikk jeg mensen :P hvorfor aner jeg ikke :P



Anonymous poster hash: 1d4e1...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia her, mens var en uke eller så forsinka, tok test-dagen etter kom den



Anonymous poster hash: 87a3f...503
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet først positiv nesten 3 uker etter jeg skulle hatt mensen (negativ senst 1 uke før jeg fikk positiv). Men, jeg hadde ikke noe positivt utslag først, så vet ikke om det kan ha betydning for din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha vært en streifer? At eggen ikke fikk festet seg skikkelig, men nok til å gi positiv test. Det skjedde med meg i september, fikk mens ca 8 dager etter "positiv" test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

min mens var en uke forsinket, tok test, og en time etterpå fikk jeg mensen :P hvorfor aner jeg ikke :P

Anonymous poster hash: 1d4e1...5c9

Samme greia her, mens var en uke eller så forsinka, tok test-dagen etter kom den

Anonymous poster hash: 87a3f...503

Fint å høre erfaringer og at den kan være forsinket "uten grunn" :) Men det forklarer jo likevel ikke den positive testen jeg fikk aller først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stronger

Jeg testet først positiv nesten 3 uker etter jeg skulle hatt mensen (negativ senst 1 uke før jeg fikk positiv). Men, jeg hadde ikke noe positivt utslag først, så vet ikke om det kan ha betydning for din situasjon.

Ikke før 3 uker nei! Frustrenende å vente så lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Kan ha vært en streifer? At eggen ikke fikk festet seg skikkelig, men nok til å gi positiv test. Det skjedde med meg i september, fikk mens ca 8 dager etter "positiv" test

Okei, takk for svar :) Må bare smøre meg med tålmodighet.. Er bare 4 dager side jeg testet positivt så mensen er kanskje rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Jeg opplevde også dette, altså en kjemisk graviditet. Sykt kjipt, men ikke noe annet å gjøre enn å vente på mensen. Om det ikke skjer noe på en uke kan du jo dra til legen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Jeg opplevde også dette, altså en kjemisk graviditet. Sykt kjipt, men ikke noe annet å gjøre enn å vente på mensen. Om det ikke skjer noe på en uke kan du jo dra til legen da.

Okei, virker jo litt som en kjemisk graviditet/streifer.. Får vente å se om den dukker opp til uka. Nå hadde jo tanken på graviditet begynt å synke inn, så jeg håper litt at mensen bare holder seg borte.. Kommer nok til å fortsette å teste til mensen faktisk dukker opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

Da var det mandag, og ny negativ test. Nå er det 5 dager siden jeg har testet positivt, så da er jeg i hvert fall ikke gravid. Går bare rundt å venter på mensen, håper jeg slipper å vente alt for lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stronger

I tilfelle andre googler rundt etter svar og er like forvirra som jeg var, så kan jeg komme med en siste oppdatering :) Det var en såkalt kjemisk graviditet og mensen kom 8 dager etter at testene begynte å bli negative. Jeg var veldig usikker fordi andre som hadde opplevd kjemisk graviditet fikk blødning like etter negativ test, mens jeg gikk over en uke og ventet.. Men det er nok helt normalt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...