liamine Skrevet 24. november 2013 #1 Del Skrevet 24. november 2013 Skal kjøpe meg sko til spinning. Kan disse brukes til spinning? Må ærlig innrømme at jeg skjønner ikke helt:).. http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykkelsko/Terrengsykkelsko/nw-VEGA-SBS-LADY/p/1095804_1_Style Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Del Skrevet 24. november 2013 Har du ikke tenkt å gå i en butikk og pøve? Anonymous poster hash: 4b63f...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liamine Skrevet 24. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg driver å setter opp ønskeliste til jul, så vil sette opp riktig ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2013 #4 Del Skrevet 24. november 2013 Når jeg går til spinninga så bruker jeg eldgamle joggesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #5 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg driver å setter opp ønskeliste til jul, så vil sette opp riktig ting. Da kan du jo sette opp et par som heter spinningsko, så får du det riktig. Jeg har disse: http://www.sykkelsenteret.no/bekledning/sko/shimano-wm61/ Velig godt tilbud nå, ser jeg. Anonymous poster hash: 4b63f...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liamine Skrevet 24. november 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 24. november 2013 De het faktisk terreng også så er nok det samme som den linken jeg la ut:). Takk for hjelpen og god jul;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Del Skrevet 24. november 2013 Husk å kjøpe pedalfestene (klossene) også. De selges separat av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: 9aa89...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 24. november 2013 #8 Del Skrevet 24. november 2013 Ja de kan brukes. Spinningsykler bruker så og si alltid SPD-pedaler. Og du trenger altså slike cleats, eller klosser (må ikke forveksles med SPD-SL). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 25. november 2013 #9 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, de der kan brukes til spinning. Så vidt jeg har forstått finnes det to hovedtyper innfesting på pedalene, landeveis og MBT. Klossene på spinningskoene er sistnevnte. Du kan selvfølgelig bruke MBT-sko på en landeveissykkel også, det viktige er at du har samme type pedaler og sko. Som noen andre sier, husk å kjøp med cleats. Det kan være at treningssenteret ditt har en haug med cleats liggende, men jeg ville ikke sjangsa på det. Koster vel 129kroner eller noe sånt. Å spinne med sykkelsko gir en helt annen følelse på sykkelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 25. november 2013 #10 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, de der kan brukes til spinning. Så vidt jeg har forstått finnes det to hovedtyper innfesting på pedalene, landeveis og MBT. Det er ørten forskjellige typer pedaler med hver sin egne klosse. Hovedsaklig delt i de kategoriene, men det de færrestene innenfor sine kategorier er kompatibel med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #11 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, det du skal ha er en sko som feks. den du linket til, og slike cleats: http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykkeldeler/Sykkelpedaler-og-cleats/Klikkpedaler/shimano-Cleats-SM-SH51-single/p/1021209_1_Style eller slike: http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykkeldeler/Sykkelpedaler-og-cleats/Klikkpedaler/shimano-Cleats-SM-SH56-multi/p/1037485_1_Style . Sistnevnte gjør at det er enklere å løse ut skoen (fordi det kan gjøres i flere retninger), så det passer godt for de som er nye med klikkpedaler på sykkelen og som er litt pinglete, men for deg som skal bruke dem på spinning er det nok greit uansett hva du velger. Disse klossene skrus fast i sålen/under skoen og gjør at du kan klikke deg inn i pedalene. Å kalle sykkelsko for "spinningsko" er stort sett bare en gimmick, i alle fall i tilfellet med Shimano WM61-skoene det ble linket til. Det er jo helt klart en terrengsko, med mer store vanntette lærpartier, grov såle osv. Men de fungerer selvfølgelig også til spinning! Noen såkalte spinningsko er mer luftige (og har mindre mønster i sålen) enn typiske sykkelsko, og passer derfor bra når man er inne. Men helt ærlig så har aldri "varmt på føttene" vært noe problem på noen av de mange spinningtimene jeg har vært på... Anonymous poster hash: 76968...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #12 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har trent spinn i flere år og har alltid brukt vanlige joggesko. Gode kvalitetssko og har aldri vært plaget med dette, og tror helt ærlig ikke spinnsko er så mye bedre, men de vet hvordan de skal få deg til å bruke unødvendig mye med penger. Anonymous poster hash: c1f83...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #13 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg har trent spinn i flere år og har alltid brukt vanlige joggesko. Gode kvalitetssko og har aldri vært plaget med dette, og tror helt ærlig ikke spinnsko er så mye bedre, men de vet hvordan de skal få deg til å bruke unødvendig mye med penger. Anonymous poster hash: c1f83...c5e Om du har trent spinning i mange år uten å savne spinningsko, vil jeg si du ikke har hatt rett teknikk. Spinningsko er mye stivere i sålen og sørger for at man klarer et skikkelig opptråkk. Dessuten sitter skoen fast i pedalen, og selvom man fester en joggesko i en bøyle, vil jeg påstå at det ikke gir samme følelse. Jeg anbefaler alle å skaffe seg spinningsko dersom man vil drive med det, det gir absolut en bedre teknikk og føles langt bedre enn joggesko. Anonymous poster hash: e8eb6...bfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå