Gå til innhold

Bikkja har fått uvi, hvordan gjøre det med jobb i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hannhund som mest sannsynlig har fått urinveisinfeksjon. Vi kommer oss ikke til dyrlege før i morgen etter jobb kl. 3. Nå må han ut veeeeldig ofte, så vi slipper han ut på terassen, men det kommer jo ikke noe tiss.

Hvordan skal vi få gjort det i morgen når jeg er på jobb fra 7-3? Han klarer jo ikke holde seg så lenge nå. Blir jo evnt å ha verandadøra oppe, men da blir det jo iskaldt inne i huset:s Har heller ingen som kan stikke innom å lufte da alle jobber dag.

Anonymous poster hash: f09d8...88c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

VELDIG viktig at hab får masse vann å drikke, at vann står tilgjengelig til han hele tiden, men ja han må jo ut hele tiden også.

Ser ut som du må ta en dag fri i morgen, dette er veldig ubehagelig for hunden, og om du får kur, så er det ikke over på en dag heller... Hvor gammel er hunden?

Anonymous poster hash: a70bf...73e
Skrevet

Jeg ville ha vært hjemme med hunden, han har det sikkert ikke godt stakkar :(

• Liker 4
Skrevet

Har absolutt ikke mulighet til å være hjemme fra jobb. Er ikke akkurat sånn at jeg kan ta "sykt barn"-dag med ei bikkje heller.

5 år gammel. Den andre hunden jeg har hadde det når hun var valp, og til henne gikk det over etter en dag på antibiotika.

Skrevet

Mulighet til å gå tidligere fra jobb og ta den med til veterinær? Evt ta litt lengre lunsjpause og dra til veterinæren (pluss å få luftet hunden).

• Liker 1
Skrevet

Mulighet til å gå tidligere fra jobb og ta den med til veterinær? Evt ta litt lengre lunsjpause og dra til veterinæren (pluss å få luftet hunden).

Jobber altfor langt unna til at det er mulig dessverre. Har heller ikke mulighet til å dra tidligere enn max en halvtime, da vi er veldig underbemannet på jobb for tiden.

Skrevet

Jeg hadde kommet til å ringt jobben å sagt jeg var syk. Hadde ikke blitt aktuelt å latt en syk hund vært hjemme alene, og uvi er vondt! Terskelen min for å være borte fra jobb er høy, men ikke hvis et av mine kjære dyr er syke. Har heldigvis ikke skjedd enda men man vet jo aldri.

Anonymous poster hash: c83e0...7df
  • Liker 6
Skrevet

Jeg hadde kommet til å ringt jobben å sagt jeg var syk. Hadde ikke blitt aktuelt å latt en syk hund vært hjemme alene, og uvi er vondt! Terskelen min for å være borte fra jobb er høy, men ikke hvis et av mine kjære dyr er syke. Har heldigvis ikke skjedd enda men man vet jo aldri.

Det har jeg ikke samvittighet til, spesielt når jeg vet hvor underbemannet vi er med omtrent halve staben sykmeldt. Jeg er aldri borte fra jobb, drar på jobb selv om jeg er syk. Må dessuten åpne, så jeg MÅ på jobb. Så å være borte fra jobb er ikke noe alternativ.

Skrevet

Det har jeg ikke samvittighet til, spesielt når jeg vet hvor underbemannet vi er med omtrent halve staben sykmeldt. Jeg er aldri borte fra jobb, drar på jobb selv om jeg er syk. Må dessuten åpne, så jeg MÅ på jobb. Så å være borte fra jobb er ikke noe alternativ.

Beklager å måtte si det, men dette er da virkelig en situasjon du burde ha tenkt på før. Er man helt uunværlig på jobb, så kan man faktisk ikke ha dyr, for innimellom er situasjonen slik at man ikke kan reise fra dem pga. sykdom.

Om ikke annet, så er det bare å begynne og ringe hele kontaktnettet ditt, for man lar ikke en syk hund bli værende alene en hel arbeidsdag. Ev. får du høre med dyrlegen om du kan ta den med dit før jobb, og la den være der til etter arbeidsdagen din.

Anonymous poster hash: d9124...666

• Liker 10
Skrevet

Hunden kan ikke være hjemme alene en arbeidsdag med uvi, hva jobb er det du har der du ikke kan være hjemme en dag? Det er få som har så viktige jobber :)

Viktig at du paser godt på hunden din nå, min fikk også uvi, hadde kur etter kur, uvi gikk opp i nyrene og vi måtte tilslutt avlive. Sier ikke det vil skje din hund, jeg ville bare fremheve at uvi er ikke bare, bare

Anonymous poster hash: a70bf...73e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kontaktet dyrlegen med en gang de åpnet, og dersom de mente at det var akutt hadde jeg levert hunden der. Men har de ikke dyrlegevakt der du bor?

Anonymous poster hash: e7e96...1cf
Skrevet

Om jeg ikke hadde hatt åpningsvakt skulle jeg vurdert å vært hjemme. Venter å ser om det går seg til litt utover kvelden.

Dyrlegevakta er et godt stykke unna, og er dessuten svindyr på en søndag(been there done that). Dessuten er det jo uansett kun en resept jeg vil få, og da hjelper det ikke så mye da apoteket heller ikke er åpent. Tror ikke dyrlegen åpner før utpå ettermiddagen i morgen heller, noen ganger har de kun etermiddagsåpent sånn at de som jobber dagvakter har mulighet til å komme seg dit også.

Virker ikke som han har så veldig vondt heller akkurat(har hatt uvi selv også, synes ikke det er vondt, men man er jo kronisk tissetrengt da), ligger i sofaen ved siden av meg nå og slapper av. Det er jo bare det at han må "tisse" ofte. Roet seg ned litt nå. Tipper det kom etter turen vi var på i dag, han har jo løpt rundt i kramsnøen, og blitt veldig våt.

Gjest bustyvel
Skrevet

Du klager over at dyrlegevakta er dyr, og at du MÅ på jobb? Vel, må du på jobb, må du ringe dyrlegevakta. Kan du droppe jobb kan du droppe dyrlegevakta….

• Liker 8
Skrevet

Når man har en hund MÅ man ta fri fra jobben i blant hvis hunden er syk, og forvente uventede utgifter. Hvis man ikke kan dette, kan man rett og slett ikke ha hund.

UVI gjorde ikke vondt sier du? Jeg kan fortelle deg at UVI er veldig forskjellig fra person til person. Når jeg har UVI blør jeg fra urinrøret, og har så vondt at jeg bare sitter og gråter. Selvom hunden kanskje ikke har det så vondt nå, kan det fort eksalere, og rett og slett bli et helvete. Da er det ikke noe moro å være alene hjemme mens matmor er på jobb en hel dag.

Anonymous poster hash: 30859...8f9
  • Liker 4
Skrevet

Det har jeg ikke samvittighet til, spesielt når jeg vet hvor underbemannet vi er med omtrent halve staben sykmeldt. Jeg er aldri borte fra jobb, drar på jobb selv om jeg er syk. Må dessuten åpne, så jeg MÅ på jobb. Så å være borte fra jobb er ikke noe alternativ

Du har ikke samvittighet til å være borte fra jobb, men å la hunden være syk hjemme alene, det kan du?

Hadde det vært min hund, og jeg ikke har hatt noen til å passe han, så hadde jeg selvfølgelig vært hjemme fra jobb. Uansett hvor vanskelig det blir for min sjef og kolleger. Det handler om prioriteringer. Jeg tror (og håper) at de du jobber med kan forstå dette, siden hunden din ikke er syk hver dag.

Om du ikke ser at du må være hjemme imorgen så synes jeg synd på hunden din.

• Liker 4
Skrevet

Du har ikke samvittighet til å være borte fra jobb, men å la hunden være syk hjemme alene, det kan du?

Hadde det vært min hund, og jeg ikke har hatt noen til å passe han, så hadde jeg selvfølgelig vært hjemme fra jobb. Uansett hvor vanskelig det blir for min sjef og kolleger. Det handler om prioriteringer. Jeg tror (og håper) at de du jobber med kan forstå dette, siden hunden din ikke er syk hver dag.

Om du ikke ser at du må være hjemme imorgen så synes jeg synd på hunden din.

Nei, det er nok ingen på jobb som har forståelse for dette da ingen andre har hund der. Nettopp derfor er dette veldig vanskelig.

Skrevet

Nei, det er nok ingen på jobb som har forståelse for dette da ingen andre har hund der. Nettopp derfor er dette veldig vanskelig.

Det er da vitterlig ikke veldig vanskelig. Har du startet ringerunden enda? For du skjønner at du ikke har noen annen mulighet enn å bli hjemme, hvis du ikke finner noen andre som kan se etter bikkja og ta den med ut/få tak i hjelp hvis den blir verre?

Anonymous poster hash: d9124...666

Gjest Conradine
Skrevet

Prøv først og ring rundt og dersom du ikke finner noen så er det kanskje noen du kjenner som kan være hjemme med hunden din i morgen?

Skrevet

Men du har samvittighet til å la en syk hund med sannsynligvis store smerter være hjemme alene???

Du er sikkert klar over at hunder også er flinke til å skjule smerter så den han sikkert mer vondt enn det virker som?

Hvis du ikke har tatt med i beregningen at hunden kan bli syk og du må "ofre" noen dager av dens liv til å være hjemme hos den for å gi omsorg, trygghet og stell når den blir syk, burde du ikke skaffet deg hund! Hadde du gjort det samme mot barnet ditt?

• Liker 1
Skrevet

Men du har samvittighet til å la en syk hund med sannsynligvis store smerter være hjemme alene???

Du er sikkert klar over at hunder også er flinke til å skjule smerter så den han sikkert mer vondt enn det virker som?

Hvis du ikke har tatt med i beregningen at hunden kan bli syk og du må "ofre" noen dager av dens liv til å være hjemme hos den for å gi omsorg, trygghet og stell når den blir syk, burde du ikke skaffet deg hund! Hadde du gjort det samme mot barnet ditt?

Nei, egentlig ikke. Men kan ikke være borte fra jobb. Ja, jeg er sikkert den som kommer til å sende barna mine småsyke i barnehagen også dessverre, hvis ikke får far være hjemme. Jeg blir helt ødelagt av dårlig samvittighet om jeg ikke kommer på jobb, uansett grunn. Jeg vet hvor mye ekstraarbeid det blir på de andre, og det blir hvisking og tisking om det.

Men nå har jeg skaffet delvis barnevakt til i morgen, så drar vi til dyrlegen etter jobb.

Virker som om det går bedre med han nå da, går mye lengre mellom tisserundene nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...