AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Jeg har en sprek liten blandingsrase på 11 år. Han er fryktelig dårlig i magen i dag, og han er veldig slapp. Vanligvis liker han gå ut å spise gress for å bli litt bedre, men den er ikke lett å få tak i under den meterhøye snøen. Har noen et tips til hvordan man kan hjelpe den lille med mageproblemer? Synes så synd i han. Anonymous poster hash: 1adb3...d01
Stormborn Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 En 11 år gammel hund som er syk ville jeg tatt til dyrlegen og fått medisiner for det...
Lea2 Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Yoghurt (naturell) og kokt ris (helt vanlig hvit ris) pleier å gjøre susen her. Ikke mye om gangen og du kan gjerne faste hunden i alle fall halve dagen. Ikke tving den til å spise. Noen bruker også kokevannet til risen og gir den å drikke, men det har jeg ikke hatt behov for å prøve ennå. Stort sett gjør en dag med ris og yoghurt susen, sammen med faste. Sørg heller for at hunden får i seg nok vann.
markon Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Most kokt gulrot har gjort susen flere ganger her! Ellers har vi kjøpt noe som heter zoolac tror jeg. Det fungerer også fint!
Chiqette Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 zoolac får du hos dyrlegen, og jeg ville anbefalt deg en tur dit med tanke på alderen til hunden. Ellers kan du gi fiskeboller (i hemetikk fra butikken) koke opp ris og blande det sammen, dette er mat som stabiliserer magen. Kokt kylling og fisk (uten bein) er også fin mat for dårlig mage. Du kan også faste han en dag. Det er viktig og passe på at hunden drikker masse når de er dårlige i magen, da de har lett for og bli dehydrert.
Gjest Funky Punk Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 ZooLac er et must å ha i huset om man har dyr. Bortsett fra det så kan du bruke litt rømme eller creme fraiche. Gjerne sammen med kokt ris og litt kylling. Har fungert for alle mine hunder opp gjennom årene dersom de har hatt en litt dårlig magedag
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Zoolac fungerer utmerket når mine hunder har magetrøbbel. Ikke gi han mat, men sørg for at han drikker mye. Å følg med på om han får feber. Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å la han få ro og omsorg. Blir han ikke bedre til i morgen, ville jeg tatt en tur til dyrlegen. God bedring til vofsen din Anonymous poster hash: 9facb...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå