AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Syns det blir litt stress hvert år når julegavene skal kjøpes. Har noen familiemedlemmer som er ekstra materalistisk og som kjøper altfor dyre julegaver til folk. Det gjelder dessverre min voksne bror og min mor. Det kan virke som om de ønsker å få "julegavejobben" gjort unna og driter i hvor mye det koster. Selv har vi (kjernefamilie på 4) andre verdier og koser oss veldig med julen, har det flott sammen, kjøper gaver fra hjertet (som ikke trenger å koste så mye) og nyter juletiden. Det er helller ingen i familien min som ønsker å være noe særlig sammen i juletiden, hverken på julaften eller andre dager. Syns dette også er litt rart. Blir litt flinkere hvert år å stå imot andres materalistiske jul og julegavekjøp, og gir det vi selv syns er flott å gi. Men man tenker at man selv gir for lite, ikke kjøper dyrt nok osv osv.... Dette tenker jeg selvfølgelig mot bedre viten. Er det noen andre som skjønner hva jeg mener ? Er det noen som har det slik med familimedlemmer eller venner ? Julen handler ikke om hvor dyre julegaver man gir eller får ..... Anonymous poster hash: 20ee4...875
Miss moneypenny Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Jeg har det heldigvis ikke sånn, alle vi gir gaver til har samme syn på det som oss. Vi er alle enige om å gi hverandre gaver som ikke koster skjorta, og at meningen med gavene skal være at det er koselig å finne noe til hverandre. Synd at familien din ikke ser dette, men jeg syns ikke du skal føle at du gir for lite. Bedre å gi noe lite som blir brukt, enn å gi noe dyrt som går i søpla
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Men altså, det er da ganske vanlig at foreldre/besteforeldre gjerne ønsker å bruke litt ekstra penger på barn/barnebarn og at de slett ikke forventer å få gaver for tilsvarende summer tilbake. Mange som synes det er en fin anledning til å gi barn/barnebarn litt ekstra. Også har vel alle familier en som din bror, en som hater shopping og gjør alt unna i en smell og driter i om det koster litt mer enn nødvendig. Den personen forventer heller ikke å få tilbake gaver som koster like mye. De ser på det som en måte å kjøpe seg fri fra stresset på. Om dere holder dere til mer rimelige gaver, så vet jo også moren og broren din sånn ca hva dere pleier å bruke. Da blir det deres eget valg om de bruker mye mer penger. Det betyr slett ikke at du må kaste deg på den karusellen Så tror ikke du skal ha så dårlig samvittighet, antakelig tenker ikke mor/bror på at det kan oppleves som et problem for deg/dere Anonymous poster hash: 6b5ae...b9c
strawberry Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Det er heldigvis ikke sånn i min familie. Men jeg synes nesten at de som gir dyre gaver velger det selv, så får dere gi i den prisklassen dere synes er grei. Dersom de ikke skjønner det år etter år, så er det jo de som velger å gi dyrere gaver, det er jo deres valg. Vi har liksom avtalt sånn ca pris på 2-300 pr person/gave, og det fungerer greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå