AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Hei. Har kjøpt meg en lukka panelovn. Men termostaten klarer ikke å tilpasse seg temperaturnedgang om natta. Hvis jeg setter termostaten på ovnen på 17 graderså klarer ikke ovnen å beholde varmen i rommet. Hvis jeg derimot setter termostaten på 25 grader så klarer den å holde 17 grader i rommet, problemet er at hvis jeg gjør det, før jeg legger meg, så blir jo for varmt til å sovne inn. Noen som har forslag til en løsning på dette? Wattstyrken på ovnen er overdimensjonert i forhold til størrelsen på rommet. Det vil si at den i utgangspunktet ikke skulle ha problemer med å varme opp rommet. Takk for svar Anonymous poster hash: e6edf...676
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Det høres egentlig mer ut som om det er andre problemer enn med selve ovnen. Det er nokså typisk at trekkfulle leiligheter er vanskelige å varme opp, og en ovn vil da slite med å holde tritt. Det skal ikke være sånn, men ovnen har jo ikke sensorer i hele rommet, så antagelig er det riktig temperatur rundt ovnen. Anonymous poster hash: 38556...e3c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Ovn nr 2 med timer, satt til 25 grader noen timer før du skal stå opp? Anonymous poster hash: 2dbf6...2c9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Det høres egentlig mer ut som om det er andre problemer enn med selve ovnen. Det er nokså typisk at trekkfulle leiligheter er vanskelige å varme opp, og en ovn vil da slite med å holde tritt. Det skal ikke være sånn, men ovnen har jo ikke sensorer i hele rommet, så antagelig er det riktig temperatur rundt ovnen. Anonymous poster hash: 38556...e3c Ja, huset er ikke helt topp isolert. Jeg trenger kjapp løsning på dette og det å isolere veggene er ikke aktuelt med det første. Ovn nr 2 med timer, satt til 25 grader noen timer før du skal stå opp? Anonymous poster hash: 2dbf6...2c9 Sikringa er kun på 10 amper så hvis jeg bruker 2 stk ovner så vil sikringa sannsynligvis ryke. Ikke har jeg plass til en ny ovn heller. Anonymous poster hash: d80f5...4f4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Ja, huset er ikke helt topp isolert. Jeg trenger kjapp løsning på dette og det å isolere veggene er ikke aktuelt med det første. Sikringa er kun på 10 amper så hvis jeg bruker 2 stk ovner så vil sikringa sannsynligvis ryke. Ikke har jeg plass til en ny ovn heller.Anonymous poster hash: d80f5...4f4 Den kjappeste løsningen er åpenbart å gjøre noen små grep inne for å få isolert. Sørg for tetningslister på vinduer og dører, tepper på gulvet og tekstiler/møbler mot veggene - for eksempel en full bokhylle og et tykt forheng. Ordentlig isolering og nytt elektrisk anlegg er ikke akkurat billig. Anonymous poster hash: 38556...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå