Mathias Skrevet 13. juni 2002 #1 Del Skrevet 13. juni 2002 ...Ja, det er det som forkynnes i Dagbladet i dag nemlig! SÅ da er katta ute av sekken, og vi får godta fakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 13. juni 2002 #2 Del Skrevet 13. juni 2002 ...takk Lasse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 13. juni 2002 #3 Del Skrevet 13. juni 2002 Faktisk ikke enig.... Har hatt begge deler og har stort sett likt hankjønnet best.. Kvinner har så lett for å bli bitchy... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. juni 2002 #4 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har hatt gode kvinnelige sjefer, middemådige kvinnelige sjefer og elendige kvinnelige sjefer. Likeså med menn. Tror det kommer mere ann på person enn på kjønn jeg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. juni 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juni 2002 Joda, der er farlig å generallisere... Jeg syntes bare det var morsomt, igjen pga en del diskusjoneri det siste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 13. juni 2002 #6 Del Skrevet 13. juni 2002 Hehe..... har du inntatt en Waco rolle nå Lasse..... bare med motsatt fortegn? Hvilket kjønn som er den beste lederetypen er etter min mening umulig å fastslå, rett og slett fordi det ikke alltid kommer an på lederen selv, men like mye å de som man har under seg. Jeg mener, de ansatte i en bedrift kan syntes at lederen er en dust, men om den samme lederen hadde ledet en annen bedrift, ja så ville de ansatte kanskje mene at hun/han er den beste lederen man kan ha. Mennesker er forskjellige og det er umulig å gjøre alle fornøyd tror jeg uansett hvilket kjønn lederen har.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. juni 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 13. juni 2002 Det ekke no morro med deg Kristian, duer så fornuftig og har rett hele tiden - - æsj Joda, igjen er du der, rett på daken. Vel, det er vanskelig å være sjef. Man skal høre på og involvere de ansastte, men ikke la seg styre av de sterke... Man skal heller ikke kjøre sitt eget løp diktatorisk... Man skal bry seg om folk Man skal få frem effiktivitet og resultater Nei, det er ikke lett! Uansett er Kristian inne på noe veldig vikig: Man kan ikke bli venner med alle. Man kan ha en vennskapelig tone, men bli godbusser med alle..Det går ikke. Til slutt: Kvinner trenger litt kred Kristian(71), de er jo så fantastiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2002 #8 Del Skrevet 13. juni 2002 dette kan være positivt ved å være kvinne og sjef: vi leser mer mellom linjene, vi har lettere for å forstå, og vil forstå andres følelser, vi har lettere for å ta opp ting til diskusjon når vi føler at noe går i stampe. Men vi kan være litt naive muligens? Menn derimot er veldig greie som sjefer, men noen av dem evner ikke til å sette seg inn i andres følelser, og kan virke litt kalde. Jeg liker dessuten bedre å være i selskap med mannfolk, for de virker så enkle og de baksnakker ikke folk osv.! veldig positivt. Jeg synes mange kvinner har lett for å måle deg opp og ned, og gi deg "stygge blikk". Det liker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 13. juni 2002 #9 Del Skrevet 13. juni 2002 hi hi Du er morsom Lasse! Jeg har värt i godt humör helt siden du startet tråden, jeg. Fortsett sånns å får du like mange venner som andre har fått seg "fiender" her inne. Ikke at jeg tror du trenger det, har en fölelse av at du er rett så pop allerede!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C.O.B. Skrevet 13. juni 2002 #10 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg setter alltid STORE spørsmålstegn ved slike undersøkelser! Media er fulle av dem og de er nesten alltid til kvinners "fordel". Er de egentlig seriøse, når vi vet at det ofte står feminister bak dem? I scenesatt av kvinnelige forskere, feminister og statsstøtten disse får til kvinneforskning? Ikke rart det heller i en viss retning, spør du meg! Synd at menneskeheten har vanskelig for å lære. Tenker da på de "undersøkelsene" Hitler gjorde på jødene og andre, før/under 2verdenskrig. Kan vi egentlig sammenligne det Hitler gjorde mot jødene, og det kvinner gjør mot menn i dag? Jo det kan det vi så absolutt!!! Child Of Bodom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 13. juni 2002 #11 Del Skrevet 13. juni 2002 Jada, og i neste uke leser vi nok det motsatte. Er det en ting markedsundersøkelser og feltarbeid har lært meg, er det at dersom man vinkler alt rett, vil man alltid få det resultatet man ønsker. Derfor skal man ta det med en klype salt. Nå har det seg slik at jeg har en kvinnelig sjef jeg er strålende fornøyd med. Det er helt herlig å jobbe med henne, og hun gir meg næring til å møte mine utfordringer i arbeidstiden med strak rygg. Så jeg er enig i at kvinner kan være kjempebra sjefer, men det kan faktisk menn være også. Synes det er håpløst å sammenligne kjønn for å finne ut hvem som gjør en best jobb. Det hele er personbetinget. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 13. juni 2002 #12 Del Skrevet 13. juni 2002 Verdens beste leder? Står han/hun og styrer med jernhånd og overlater ingenting til tilfeldighetene? Står denne personen på podiet med mikrofon og roper så fort anledningen kommer? Verdens beste leder. Synes ikke. Kan ikke sees. Verdens beste leder står gjemt bak alle de suksessfulle personene han/hun for alt ønsker å fremme.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. juni 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 14. juni 2002 Takk solskinn!!! Har noen tenkt på at at aller fleste forskere er menn, og slik ahar det vært lengde?... Lurer på hva de har funnet ut til mannens fordel gjennom tidene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leni Skrevet 20. juni 2002 #14 Del Skrevet 20. juni 2002 Tror det er temmelig individuelt, og det har nok mer med personlighet enn kjønn å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2002 #15 Del Skrevet 21. juni 2002 Helt enig med siste taler - personlighet er det avgjørende. Jeg har hattt mannlige og kvinnelige sjefer. Noen kvinner (noen av dem er sjefer, ja) er hurper, andre ikke. Noen mannfolk er teite og dumme griser uten kompetanse men med stort ego, andre ikke. MEN - den beste sjefen jeg noengang har hatt, var mann. Det var hans evne til å få frem det beste i meg, gi meg ansvar, strekke meg og hans enestående evne til å være tilstede - mentalt - uansett hvor mange som krevde hans oppmerksomhet, som gjorde det. Han er et fantastisk menneske med gode lederegenskaper - så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Skrevet 24. juni 2002 #16 Del Skrevet 24. juni 2002 Ja media blir nå de samme: Markedsundersøkelser med bombastiske konklusjoner selger. Selv om konklusjonene er basert på ganske tynne forklaringer. "Kvinner er de beste ditt og datt!!" "Menn er de beste ditt og datt!!" Leserne hungrer etter argument de kan bruke i diskusjoner med partneren og/eller venner. Så får de selge noen aviser til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 24. juni 2002 #17 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei Dere :-) Jeg har opplevet det motsatte desverre og vil ikke ta debatten her og da får jeg som hatten passer slik jeg fikk det sist. Ha en fredful aften :-) hilsen Indianlady 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå