Gå til innhold

Marsvin og rotter sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har to marsvin og to rotter(i forskjellige bur). Jeg er veldig opptatt av at de skal ha det så bra som overhode mulig. Derfor går marsvina løs i et stort rom når jeg er hjemme. Dette har jeg også veldig lyst til at rottene skal få gjøre. Men går det bra om de går løs sammen? Eller vil ikke det fungere?
Jeg ville isåfall ha satt burene på hver sin side av rommet, men de vil jo allikevel kunne møte på hverandre.

Så hva tror dere? Kan de gå løs i samme rom, eller må de gå løs til forskjellige tider, slik at de får mindre utetid vær seg?

Anonymous poster hash: fa43a...2c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja jeg ville vært forsiktig. Mine rotter er vant til en del forskjellige dyr. Katter og hunder er bare kult, men kaniner er pyton, av en eller annen merkelig grunn. Men du kan prøve forsiktig, om du er på vakt og passer godt på, og lar rottene få noe å klatre på, så de kommer vekk fra marsvina.

Burene bør i hvert fall ikke stå for nærme. Marsvin har gjerne sagflis og høy i buret, og dette støvet er farlig for rotter. Men om dine marsvin har pelletert bunnstrø, så går det greit.

Anonymous poster hash: 37d81...06b
Skrevet

Takk for svar! :)

Marsvina har pelletert bunnstrø i doen sin, resten av buret er tepper!

De har aldri hilst på hverandre før, så jeg er vet ikke helt hvordan de vil reagere på hverandre. Men da kan jeg jo prøve forsiktig, og se hvordan det går. Og går det ikke så får de få forskjellig utetid! Jeg vil iallefall være der og følge med hele tiden.

Vet du om de kan smitte hverandre med noen sykdommer?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Prøv forsiktig under oppsyn.

Har selv hatt rotter, marsvin, hunder, katter osv og alle har kommet godt overens.

Men jeg lot aldri burdyrene være løse sammen uten oppsyn, kun når jeg var hjemme.

Rottene mine koste med både katta og hundene, katta oppførte seg som en hund (gikk turer med oss,bjeffet osv), marsvinene likte å ligge i sofaen sammen med katta.

Skrevet

Takk for svar!
Det hørtes koselig ut!!
Får håpe marsvina og rottene vil gå like bra sammen som dine! :)
Da prøver jeg forsiktig og ser hvordan det går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...