Gå til innhold

Hva er best for barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo skal studere i en annen by. Ca 2 år. Og må da flytte for å gjennomføre studie. Alternativet jeg og barna (2,5 og 5 år )har da er enten å flytte med el å bo igjen her uten han. Hvis vi flytter må de jo da bytte bhg osv, men vi kommer til å bo i nærheten av hans familie. Hvis vi blir igjen slipper vi alt dette men da vil de ikke se faren så ofte noen lør/ søn i mnd. Jeg er så i tvil. Er fordeler og ulemper begge veier. Hva tenker dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det beste er at de får ha kontakt med faren sin.

Anonymous poster hash: cc942...b1d
  • Liker 2
Skrevet

Men hva er planen deres da han er ferdig med å studere? Skal dere bo der dere bor nå? Og hvor krevende studie er det med oppmøte og sånn? For det er jo en del studier hvor man ikke har noe særlig obligatorisk oppmøte. Så har man mange lesedager. Og det er jo lang sommerferie og juleferie. Så kan jo hende han kan være mye hjemme hos dere, selv om han studerer langt unna.

Skrevet

Hvis det hadde vært for ett semester så hadde jeg skjønt det, men når det er for to år skjønner jeg ikke at det er et spørsmål engang. Jeg hadde flyttet alle sammen.

• Liker 3
Skrevet

Tenk sånn på det - for en 2 åring, vil 2 år fram i tid være halve livet.

2 år virker kanskje ikke så lenge for deg, men for barn er det en evighet.

Anonymous poster hash: 984d7...023
  • Liker 6
Skrevet

Hadde det vært snakk om 6 mnd eller 1 år, hadde jeg vurdert å bli værende. Men så lenge det er snakk om så lenge som 2,5 år hadde jeg flyttet med. 2,5 år er veldig lenge for barna med å bare se faren sin noen helgedager i mnd. For ikke å snakke om forholdet. Er veldig lenge å bo fra hverandre og bare se hverandre ca to dager i mnd. Og de to dagene bør jo da brukes til å prioritere barna, så når skal dere pleie forholdet. Det er utrolig hvor kort tid man kan bruke på å "miste hverandre" hvis man ikke har noe særlig kontakt.

Anonymous poster hash: e54a0...2c1
Skrevet

Jeg hadde flyttet med. Av samme grunn som de andre her nevnes.

Skrevet

Flytt med! Du blir i praksis alenemor om du blir, samt at avstand sliter på forholdet.

Skrevet

Jeg ville flyttet med. Hold familien samlet!

Gjest Seajewel
Skrevet

Det er mye enklere for barn å skifte skole eller barnehage for et par år, enn å være uten pappaen sin.

• Liker 2
Skrevet

Syns det er litt merkelig at han velger å gå på skole i en annen by i 2 år jeg da men....

Anonymous poster hash: a8405...cab
Gjest Magdalene
Skrevet

Syns det er litt merkelig at han velger å gå på skole i en annen by i 2 år jeg da men....

Noen ganger må man hoppe i det, og invistere i fremtiden.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle utdannelser og fag som er mulig å ta i hvilken som helst by i hele landet. Det høres ut som om det er et ledd i en pågående utdannelse, og da er det, som sagt over her, en investering i fremtiden.

Anonymous poster hash: 22cce...d0b

Skrevet

Utdannelsen krever mye. Lite fravær godtas. Så blir evt lør-søn og helligdager, sommerferie. Jeg tror nok barna vil ha best av at vi flytter med i forhold til å se sin far. Problemet mitt er at jeg ikke har lyst. Eller jeg klarer ikke å glede meg over det. Og vil helst at mannen skal bli her/ ta en annen utdanning her i stedet. Men det er utelukket for hans del :/ men samtidig så vil jeg jo ikke være "alenemor" heller og tenker på savnet vi alle vil ha etter han. Men jeg står helt i stampe :( tenker bare at dette vil jeg ikke :( noen som jan komme med noeb kloke ord i forhold til det ?

Skrevet

Det beste for barna er selvsagt at dere flytter med!

Skrevet

Utdannelsen krever mye. Lite fravær godtas. Så blir evt lør-søn og helligdager, sommerferie. Jeg tror nok barna vil ha best av at vi flytter med i forhold til å se sin far. Problemet mitt er at jeg ikke har lyst. Eller jeg klarer ikke å glede meg over det. Og vil helst at mannen skal bli her/ ta en annen utdanning her i stedet. Men det er utelukket for hans del :/ men samtidig så vil jeg jo ikke være "alenemor" heller og tenker på savnet vi alle vil ha etter han. Men jeg står helt i stampe :( tenker bare at dette vil jeg ikke :( noen som jan komme med noeb kloke ord i forhold til det ?

Skjerp deg. Beklager, men jeg har ingen beroligende ord å komme med. Det virker veldig feigt av deg å dytte barna foran deg og skylde på dem som grunn for ikke å flytte, som du gjorde i første post. Når problemstillingen egentlig er at du ikke har lyst til å flytte. Barna kommer nok til å takle det helt fint.

Går ut fra at mannen tar en utdannelse som gavne dere som familie? Bedre jobb/lønn? Tenk på det som at han faktisk investerer 2 år på å bygge en bedre framtid for dere.

Du sa også i ts at dere vil bo i nærheten av hans familie, og det er jo også positivt for barna.

Anonymous poster hash: 984d7...023

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg er ikke helt enig med resten her.

Jeg ville startet med å sjekke ut planen for studiet. Altså er det en master han skal ta, kan det godt være at semestrene er ganske korte og feriene /periodene med studiefri ganske lange. Dersom han skal skrive masteroppgave siste semester betyr jo det ogå at noe mer kan gjøres hjemmefra.

Jeg tenker at det er ganske uproblematisk for 2-åringen å flytte, men at konsekvensen for 5-åringen som vi måtte starte på en skole for så å bytte til en annen etter ett(2?) år er mye større.

• Liker 3
Skrevet

Er vel som regel best for barna å se faren sin mer en et par dager i måneden i to år.

• Liker 1
Skrevet

Men hva er planen deres da han er ferdig med å studere? Skal dere bo der dere bor nå? Og hvor krevende studie er det med oppmøte og sånn? For det er jo en del studier hvor man ikke har noe særlig obligatorisk oppmøte. Så har man mange lesedager. Og det er jo lang sommerferie og juleferie. Så kan jo hende han kan være mye hjemme hos dere, selv om han studerer langt unna.

Jeg går på et studie med lite obligatorisk oppmøte, men hadde slitt om jeg skulle hatt familie et annet sted likevel. Jeg synes studiesituasjonen er best når man er i nærheten av de man studerer sammen med, fakultete man hører til osv.

Det er vel ganske mange steder her i landet man ikke kan utdanne seg til hva som helst. Der jeg bodde før hadde de høyskole, men det var kun sykepleier og noe IT-greier man kunne studere der. Så jeg flyttet for å studere, for min del er det ganske uaktuelt å velge noe jeg ikke egentlig har lyst til bare for å slippe å flytte. Og jeg synes TS bør støtte sin samboer, det er snakk om to år, veldig kort tid egentlig.

Skrevet

Sambo skal studere i en annen by. Ca 2 år. Og må da flytte for å gjennomføre studie. Alternativet jeg og barna (2,5 og 5 år )har da er enten å flytte med el å bo igjen her uten han. Hvis vi flytter må de jo da bytte bhg osv, men vi kommer til å bo i nærheten av hans familie. Hvis vi blir igjen slipper vi alt dette men da vil de ikke se faren så ofte noen lør/ søn i mnd. Jeg er så i tvil. Er fordeler og ulemper begge veier. Hva tenker dere ?

Hvis dere flytter med, må den eldste begynne på skole der. Er planen at dere skal flytte tilbake, må 5 åringen "begynne på nytt" på skolen. Og det er jo noe å tenke på.

Anonymous poster hash: dc459...7fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...