Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en mann på 22 år som er usikker på kjæresten min. Vi har vært sammen i to år. Tidligere hadde jeg et aktivt sexliv, men har valgt å avstå fra sex med kjæresten ettersom hun ikke har testet seg for hpv. Hun mener at hun ikke kan teste seg før fylte 25 år. Er dette sant?

Grunnen til at diverse testing er viktig for meg er at jeg tidligere hadde et aktivt sexliv, men ble smittet av herpes rundt munnen. På denne tiden var jeg en lovende jazzmusiker,.men måtte legge drøm og utdanning på hylla. Jeg vet ikke om kjæresten klarer å avstå fra sex i tre år til. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: c9938...e88

Anonymous poster hash: fd38d...ccf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er en mann på 22 år som er usikker på kjæresten min. Vi har vært sammen i to år. Tidligere hadde jeg et aktivt sexliv, men har valgt å avstå fra sex med kjæresten ettersom hun ikke har testet seg for hpv. Hun mener at hun ikke kan teste seg før fylte 25 år. Er dette sant?

Grunnen til at diverse testing er viktig for meg er at jeg tidligere hadde et aktivt sexliv, men ble smittet av herpes rundt munnen. På denne tiden var jeg en lovende jazzmusiker,.men måtte legge drøm og utdanning på hylla. Jeg vet ikke om kjæresten klarer å avstå fra sex i tre år til. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: c9938...e88

Anonymous poster hash: fd38d...ccf

Jeg er ikke sikker, men jeg trodde ikke man kunne teste for hpv etter eget ønske. Tror det finnes så mange typer hpv og at de aller fleste er smittet med en type. Men såvidt jeg vet er de fleste ufarlig. I verste fall kan du jo bare bruke kondom?

Anonymous poster hash: b9636...57a

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor så aktivt sexliv?

Hvorfor opplyse om ung og lovende jazzmusiker?

Slik går det når sex og damer er alt. Hvorfor valgte du ikke damer som ikke har hatt/ikke har slike sykdommer?

Anonymous poster hash: 50e18...070

• Liker 1
Skrevet

Eeehjeg sjekka meg for hpv når jeg var 23.

Anonymous poster hash: 7d5fb...9ac

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Daenerys, mod.

Skrevet

Hvis du mener celleprøve fra livmoren kan hun gjøre dette hos vanlig GU. Men dersom du er så bekymra for dette kan du bare vaksinere deg.

Anonymous poster hash: e9729...dd9
Skrevet

Krev at kjæresten tar en tur til gyn og tar celleprøve.

Anonymous poster hash: 92400...fea

Skrevet

Eeehjeg sjekka meg for hpv når jeg var 23.

Anonymous poster hash: 7d5fb...9ac

Fikk du det uten videre? Eller hadde du vorter slik at det var naturlig å sjekke seg?

Skrevet

Krev at kjæresten tar en tur til gyn og tar celleprøve.

Anonymous poster hash: 92400...fea

Hvorfor? Det er mer naturlig at TS vaksinerer seg. De fleste voksne kvinner har HPV-viruset, så enten må han vaksinere seg, eller slutte å ha sex.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor? Det er mer naturlig at TS vaksinerer seg. De fleste voksne kvinner har HPV-viruset, så enten må han vaksinere seg, eller slutte å ha sex.

Tror ikke man får vaksine med mindre man er jomfru. Trodde det bare var småjenter som fikk vaksinen

Skrevet

Tror ikke man får vaksine med mindre man er jomfru. Trodde det bare var småjenter som fikk vaksinen

Alle kan ta vaksinen, men de som ikke er "småjenter" må betale for den selv. Men 3500,- er jo en liten pris dersom man mener at fremtidig karrière avhenger av dette.

http://tjomlid.com/2013/06/06/jeg-en-hpv-vaksinert-mann/

Skrevet

Tror det er ganske obligatorisk her i Norge å ta i bruk kondom, spesielt for de som ser tydelig at de er havnet i seng med rundbrennere.

Anonymous poster hash: b58e9...3bc
Skrevet

Herpes er jo noe helt annet enn hpv da. Over 70% vil en eller annen gang i livet sitt få en hpv-infeksjon. De færreste merker noe. Noen få vil oppleve å få celleforandringer. Det er forøvrig veldig mange forskjellige virustyper, og det er ikke den samme typen som gir vorter som gir celleforandringer.

Anonymous poster hash: 8ee95...5b9

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med i et hpv-studium og startet lenge før jeg var 25. Det finnes en drøss ulike typer hpv og 2 eller 3 av dem kan settes i forbindelse med senere utvikling av livmorhalskreft. Noen andre typer forårsaker kjønnsvorter. Jeg tror ikke det er vanlig å teste seg for hpv hos legen (etter som det er så mange typer og mange er helt ufarlige) , men jeg _tror_ det lar seg gjøre. Uansett- om hun ikke har hatt vorter så er det vel liten fare for at hun har en hpv-type som forårsaker vorter (som jeg antar er det du er redd for?).. og da gjenstår bare den faren at hun enten har en ufarlig hpv-type eller en type som senere kan lede til livmorhalskreft (jeg har selv en slik type men har aldri hatt kjønnsvorter, og jeg fikk bare vite dette fordi jeg var med i studien).. Men hva er du redd for, vorter? HPV er veldig vanlig, mener å ha lest at 70 % av alle voksne kvinner har en eller annen hpv-type, så sannsynligheten for at hun- og du- har en eller annen type er jo absolutt til stede.. Har du testet deg selv da?

Anonymous poster hash: 04cd4...37d
Skrevet

HPV som gir vorter går ofte over av seg selv forresten. Jeg hadde to bittesmå vorter for ca 6 år siden, ikke sett snurten av dem i ettertid og regnes derfor som helt frisk :-)

Anonymous poster hash: f47bc...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...