Gå til innhold

Spysyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått spysyken. Tror aldri jeg har hatt det før, husker ikke om jeg hadde det da jeg var mindre. Problemet er, burde jeg bekymre meg? Jeg er veldig redd. Hva om det er noe annet? Som for eksempel tegn på symptomer på noe? Jeg har bare fått oppkast, to ganger.

Jeg fikk det først i ettermiddag og nå i natt. Jeg kommer ikke til å tørre å legge meg, for vil ikke spy sengen en gang til.. :spy:

Anonymous poster hash: 234c0...1af
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det er omgangssyken du har fått er det ikke noe å være redd for. Det er bare ekstremt ubehagelig. Jeg har hatt to litt forskjellige varianter av det. Første gang spydde jeg HELE tiden i 24 timer. Kunne ikke holde noe nede. Spiste appelsiner og drakk en del Sprite. Det er mest "behagelig" å spy opp. Det verste jeg vet å kaste opp er brød, så det spiste jeg ikke. Jeg var ferdig å kaste opp etter ca 24 timer, men var dårlig og hadde magesmerter i ca 5 dager etterpå.

Andre gangen spydde jeg kun et par ganger, men jeg hadde diaré og sov ikke på cirka 2-3 dager. Sovnet jeg, så dreit jeg på meg selv (pga jeg slappet av). Jeg var syk i ca 5-7 dager.

Bottom line; det går over. Pass på å få i deg nok væske, og om du klarer så kan du spise litt. Det er mest sannsynlig ikke noe annet, kan være matforgiftning, men dersom du er redd, ville jeg kontaktet fastlegen slik at du kan slippe å bekymre deg.

Endret av drue
Skrevet

Jeg har fått spysyken. Tror aldri jeg har hatt det før, husker ikke om jeg hadde det da jeg var mindre. Problemet er, burde jeg bekymre meg? Jeg er veldig redd. Hva om det er noe annet? Som for eksempel tegn på symptomer på noe? Jeg har bare fått oppkast, to ganger.

Jeg fikk det først i ettermiddag og nå i natt. Jeg kommer ikke til å tørre å legge meg, for vil ikke spy sengen en gang til.. :spy:

Mest sansynlig så er det vel bare omgangssyken :)

Ta med deg en bøtte med vann når du legger deg, så slipper du forhåpentligvis å spy i senga :)

Anonymous poster hash: b31ee...e36

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har katt, det er vel ikke smittsomt for den? Jeg tenker at hvis dte varer lengre enn en uke, så burde jeg vel heller ta kontakt med legen :) Matlysten er helt nede, men jeg prøver. Drikker en del slik jeg ikke blir utørket. Ja, det er utrolig ubehagelig som du selv nevner :)

Skrevet

Du må spise for å kaste opp på tom mage gjør veldig vondt. Er selv tidligere bulimiker og jeg kaster veldig lett opp (ikke frivillig eller framprovosert) fremdeles. Kan kaste opp bare jeg tenker på feile ting eller blir engstelig.

Brus og pringles hjelper på, polarbrød er ok å spise selv med sårt spiserør (halsen kjennes ruglete og sår ut, skjer hvis du kaster mye opp).

Skrevet

Ja, jeg har brus :) Men akkurat nå er alt kvalmende.

Skrevet

Spysyken er ekstremt ubehagelig, så jeg føler med deg! Sist gang jeg hadde den varte den i underkant av en dag. Husk å drikk mye så du ikke blir dehydrert og som miramis sier over her så er det veldig vondt å spy på tom mage, så litt bør du ha "på lager". God bedring :)

Anonymous poster hash: 81272...e7c
Skrevet

Tusen takk dere, føler meg bedre nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...