Gå til innhold

På farsdagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. så finner jeg alltid en gave sammen med min datter. Fordi hun uttrykker at hun vil glede sin far. Hver farsdag, bursdag og jul de siste 6 år. Jeg kan ikke leve med å se henne ha dårlig samvittighet fordi hun ikke har noe til han, slik hun alltid gråter før morsdag og min bursdag - fordi hun ikke har penger til å kjøpe meg noe. Å forklare henne at jeg har verdens flotteste datter og at jeg ikke trenger mer, holder til neste gang..

.. hver samværshelg kjører jeg min datter 14 mil slik at hun skal få være sammen med faren. Det har blitt noen mil.

.. Flere ganger i uka får jeg sure sms fra faren. Aldri positivt. Han klager i hovedsak på størrelsen på bidrag. Er usaklig. Lyver om lønna for å få den redusert.

.. Hver måned sliter jeg med å få endene til å møtes. Etter bruddet for mange år siden betaler jeg fortsatt på farens "moro" med andre damer og luksuriøs livsførsel.

.. Hver dag smiler jeg tappert og tenker at så lenge jeg gjør for andre det jeg skulle ønske de gjorde for meg, så går dette fint.

.. Men for hver dag mister jeg litt av viljen, energien, livsgleden og håpet om at det noengang blir bedre.

.. I det siste har jeg tenkt:

- Hva skjer dersom jeg ikke lenger svarer han høflig og hyggelig?

- Hva skjer når jeg slutter å kjøre henne til og fra samvær?

- Hva om jeg slutter å bry meg om at han ikke får gave på dagene sine eller etter ferieturer?

- Hva om jeg går innom NAV og ber de å fastsette bidrag?

Blir det et helvete da??

Anonymous poster hash: 77ada...5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk heller på hva dette vil gjøre mot datteren din enn hvilke helvete det blir mellom deg og far.

Anonymous poster hash: 6ee92...cf0

• Liker 1
Skrevet

Enig med Silfen her. Bare gjør det. Det er ikke meningen at du skal la han kjøre over deg. Når det er "gavetid" kan du si til datteren din at hun kan lage noe, for det blir alle foreldre glad for. Når det gjelder samvær så sier du til han at nå har du kjørt i så mange år at nå er det hans tur. Og når det gjelder bidrag burde du kontakte nav i fag og be de overta utregning og innkrevning. Er han frekk og ekkel, så bare vær kald og praktisk.

Skrevet

Så lenge barnet kommer først, så kan du gjøre hva du vil. Er han en så stor idiot som du beskriver, så tror jeg neppe han vil forandre seg med det første. Han trenger en skikkelig oppvekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...