AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Hei! Jeg er 26 år og er allergisk. Morderat allergi mot timotei (gress) og Bjørk og alvorlig allergi mot midd (husstøv) og husdyr -særlig hund/katt. Jeg elsker dyr. Jeg mener virkelig elsker. Jeg drømmer om egen hund. Men nå ble den knust av medfødt feil. Jeg har vært allergisk hele livet mitt. Mange mener man kan venne seg til allergi ved å jevnlig eksponere seg... Hos meg er ikke dette tilfelle. Mamma drev katteoppdrett ( selv om jeg var allergisk) hjemme og vi har også hatt hund. Har som voksen forsøkt allergivennlige raser ( lånt av venner) men uten hell -merker ingen forskjell. Jeg vet det finnes vaksine mot dyreallergi. Har noen informasjon og kanskje erfaringer om dette? Både om pris og effekt? Legen min var negativ. Mente det var mye styr for en allergi og jeg skal i første omgang prøve nye medisiner. Men dette vil kun lindre symptomer og ikke gjøre med "uallergisk". Jeg reagerer med det vanlige, tett nese, hovne, rennende øyne og kløe. Det værste er eksemen. Får masse eksem rundt øynene, i ansiktet, på halsen og i øyenbrynene. Har aldri opplevd at annen medisin hjelper mot dette. (Har brukt det meste -inkl kortisonsprøyter). Tror legen er negativ da man ikke må omgås dyr og at det derfor er unødvendig. Jeg forstår dette, men har allikevel lyst og er villig til å gå igjennom alt dette "styret" som legen sa. Kan man ta allergivsksine privat? Isåfall hva koster dette? Håper noen har erfaringer, råd og tips. Er klar over at det å ha hund er ingen menneskerett, men jeg vil gjøre alt jeg kan for å muliggjøre dette. Anonymous poster hash: 11c88...efe 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Vaksine har god effekt mot pollenallergi, men ikke like god mot dyreallergi, dessverre. Det er tidkrevende fordi du må møte opp for å få vaksinen og sitte og vente en stund etterpå. Det er vanlig å bli trøtt og slapp samme dag. Anonymous poster hash: e632d...43c 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 http://kal-klinikken.no/hva_skjer_/allergivaksinasjon/ Anonymous poster hash: e632d...43c
Mona26 Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 e632d...43c Takk for svar! Er du selv vaksinert?
Mona26 Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Takk for link! Tror jammen meg jeg skal ta kontakt. Ser jeg må ha henvisning fra lege, så må nok ha henne med på laget. http://kal-klinikken.no/hva_skjer_/allergivaksinasjon/Anonymous poster hash: e632d...43c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Takk for svar! Er du selv vaksinert? Jeg gikk der i over ett år, men måtte slutte med vaksinen fordi jeg ble syk over lengre tid. Jeg ble vaksinert mot timotei. Du må være frisk når de setter sprøyten, er du bare litt småforkjølet f.eks blir det utsatt. Det tar lang tid, ca tre år. Ta en utskrift fra KAL og vis fastlegen. Så får heller legene der vurdere om du er en aktuell kandidat. Anonymous poster hash: e632d...43c
Mona26 Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 tusen tusen takk! Det skal jeg gjøre! Har hørt det innebærer en del ubehag. Søstra mi er i gang med vaksinering mot timotei. Hun ble ganske dårlig første gangen. Jeg gikk der i over ett år, men måtte slutte med vaksinen fordi jeg ble syk over lengre tid. Jeg ble vaksinert mot timotei. Du må være frisk når de setter sprøyten, er du bare litt småforkjølet f.eks blir det utsatt. Det tar lang tid, ca tre år. Ta en utskrift fra KAL og vis fastlegen. Så får heller legene der vurdere om du er en aktuell kandidat. Anonymous poster hash: e632d...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå