Gå til innhold

flere her som Pjoner? :D:D

Anbefalte innlegg

Gjest HappyWaffle
Skrevet

er det noen som pjoner her inne som vil dele tips og triks?

evt oppskrifter på ting man kan lage uten for mye bajas? :)

eneste jeg har fått til frem til nå er votter, labber og fingervotter :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENeste jeg kan pjone er votter og lue :P

Gjest HappyWaffle
Skrevet

ENeste jeg kan pjone er votter og lue :P

har prøvd lue jeg men får det aldri til! enten blir den for stor, for liten, for stram nederst eller for løs. blah :P

Skrevet

Ooh. Det husker jeg at jeg drev med før. Luer er enkle å pjone. Legg/håndledd-varmere. Sånne ting som du ikke trenger oppskrift på. Må finne deg i å pjone litt, måle, ev. rekke opp litt og så videre, men det er vel slik en lager vanlige håndarbeidsting figursydde også? Jeg har alltid gjort det slik, i alle fall.

Ellers så kan du jo pjone alt som går rundt. En veske eller bag, for eksempel.

Anonymous poster hash: 4667c...f45
Skrevet

Blir mine også :fnise: Så klarte jeg å lage en som passet perfekt, men den utvidet seg :jolie:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Ooh. Det husker jeg at jeg drev med før. Luer er enkle å pjone. Legg/håndledd-varmere. Sånne ting som du ikke trenger oppskrift på. Må finne deg i å pjone litt, måle, ev. rekke opp litt og så videre, men det er vel slik en lager vanlige håndarbeidsting figursydde også? Jeg har alltid gjort det slik, i alle fall.

Ellers så kan du jo pjone alt som går rundt. En veske eller bag, for eksempel.

takk for tips :D skal prøves :D

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Blir mine også :fnise: Så klarte jeg å lage en som passet perfekt, men den utvidet seg :jolie:

but why? :bond:

Skrevet

Pjonede ting siger gjerne litt utover. Ikke alltid, men de har en tendens til det. Jeg synes det hjalp å strekke dem inn i form igjen når de var våte, og å pjone med litt hardt garn, ikke det mest fluffy myke. Også tykk heklekrok var en felle, om jeg husker rett... Men om du tover tingen etter den er pjonet (litt stor) så vil den jo holde seg i form.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Pjonede ting siger gjerne litt utover. Ikke alltid, men de har en tendens til det. Jeg synes det hjalp å strekke dem inn i form igjen når de var våte, og å pjone med litt hardt garn, ikke det mest fluffy myke. Også tykk heklekrok var en felle, om jeg husker rett... Men om du tover tingen etter den er pjonet (litt stor) så vil den jo holde seg i form.

kanskje det er det som er problemet mitt. elsker litt tykt garn på votter osv. men kanskje jeg skal prøve å tove dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...