Gå til innhold

Tatt jævli mye Cosylan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ooops...

Forrige helg fikk jeg skrevet ut 125ml mot hoste. Leste ikke vedlegget, og tok bare en slurk nå og da når det trengtes. Fikk skrevet ut på en fredag ettermiddag og hadde drukket opp flaska lørdag kveld.

Fikk skrevet ut enda en flaske, og den ene dagen drakk jeg en halv flaske, og i dag har jeg igjen drukket en halv flaske (hosten er litt sporadisk).

Går først nå opp for meg at utskrevet dose er 5ml dosen, 3 ganger dagen (altså 15 ml døgnet, jeg har drukket 67,5 ml døgnet)...

Merker ingenting, er hverken trøtt eller kvalm eller noe slikt.. Men har hatt ganske vondt i magen. Naturligvis.

Noen som vet om det er noe som burde sjekkes opp? Er plutselig litt redd for nyrer og lever, eller noe annet.. :P

Anonymous poster hash: d876d...a1f
Gjest HappyWaffle
Skrevet

anbefaler deg å ikke drikke mer av den hvertfall :P

Skrevet

Står sikkert noe om det i pakningsvedlegget.

Gjest navnelapp
Skrevet

Kor sløv er det mogeleg å vere? Og kor sløv kan ein lege vere, som skriv ut ny resept så fort? Eg veit ikkje ein gong om eg trur på deg. Å ta ein så stor dose utan å merke noko er heilt usannsynleg.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Kor sløv er det mogeleg å vere? Og kor sløv kan ein lege vere, som skriv ut ny resept så fort? Eg veit ikkje ein gong om eg trur på deg. Å ta ein så stor dose utan å merke noko er heilt usannsynleg.

Vel, deg om det :P Det er ihvertfall slik det har gått for seg.. Hostesaft har liksom aldri vært noe som har satt igang en varsellampe i hodet mitt, og siden jeg heller ikke har merket noe, så har jeg bare tatt ved behov når jeg har fått hostekuler.. :\

Rart de skrev ut en til ja, ringte bare legekontoret og snakket med hun som jobbet der, og fikk hente en ny på apoteket. Derfor har jeg liksom ikke stusset så veldig selv heller.. Sløvt, ja jeg vet!!

Ble ikke så klok av pakningsvedlegget.. Skjønner at 125 ml Cosylan inneholder 212,5 ml Etylmorfin, og at " Voksne (ikke tilvendte): 120 mg fordelt på 2 doser og 150-300 mg ga lett til moderat og 250 mg til eldre ga moderat til alvorlig forgiftning."

67,5 ml som er ca det jeg har tatt på et døgn er altså 106,25 ml Etylmorfin. Altså under forgiftningsdose.. Men der igjen så har jeg jo drukket 212,5 på to døgn, og 2 flasker på ei uke.

Kjenner ingenting.. Kjente ikke de 15 mg med Valium jeg fikk på legevakta for 4 uker sida heller, da jeg måtte sy i hånda. Kanskje kroppen min bare ikke får effekt av beroligende.

Blir jo litt redd for å få skader.. Er kanskje ingen vits i å ringe legevakta, akkurat..

Endret av addict
Skrevet

Siden den er på resept og det er varseltrekant på, burde det være nok til å få satt i gang varsellampen. Jeg ville ringt et apotek og snakket med en farmasøyt, evt giftinformasjonen eller hva det heter.

Cosylan inneholder lakserende midler for at man ikke skal ta for mye av det, så er helt naturlig at du har vondt i magen ihvertfall.

• Liker 4
Skrevet

Du som er godt voksen burde vite hva Cosylan er, og hvor mye man skal ta. Sløvt.

Dessuten heter det ikke "jævli".

Anonymous poster hash: 3111d...cdf
  • Liker 7
Skrevet

problemet med cosylan er at det er et opiat, altså et morfinlignende stoff. Faren med cosylan er at du kan bli sløv,puste dårligere og bli påvirket. Det har i midlertid relativt kort halveringstid, altså den tiden det tar før det forsvinner. Det har ikke noe lakserende effekt for å hindre overdosering, når det først har passert tarmen er det tatt opp i kroppen..anyway, ikke drikk mer. Men så lenge du puster og ikke er merkbart sløv er du i mål nå. Men langvarig overdosering ikke bra..Men den akutte "faren" er over nå.

Anonymous poster hash: 473ae...c1a
  • Liker 1
Skrevet

problemet med cosylan er at det er et opiat, altså et morfinlignende stoff. Faren med cosylan er at du kan bli sløv,puste dårligere og bli påvirket. Det har i midlertid relativt kort halveringstid, altså den tiden det tar før det forsvinner. Det har ikke noe lakserende effekt for å hindre overdosering, når det først har passert tarmen er det tatt opp i kroppen..anyway, ikke drikk mer. Men så lenge du puster og ikke er merkbart sløv er du i mål nå. Men langvarig overdosering ikke bra..Men den akutte "faren" er over nå.

Anonymous poster hash: 473ae...c1a

Fra felleskatalogen: "Preparatet inneholder i tillegg stoff med lakserende effekt."

http://www.felleskatalogen.no/medisin/cosylan-recip-547676

Skrevet

Jeg er mildt sagt sjokkert over at legen har gitt deg så mye over så kort tid!

Anonymous poster hash: f4ffc...d1d
  • Liker 1
Skrevet

Cosylan smaker jo helt forferdelig. :O Hvordan har du klart å ta så mye av det. Jeg klarte så vidt å holde meg til det legen hadde forskrevet, og brakk og nesten kastet opp hver gang!

• Liker 2
Skrevet

Cosylan smaker jo helt forferdelig. :O Hvordan har du klart å ta så mye av det. Jeg klarte så vidt å holde meg til det legen hadde forskrevet, og brakk og nesten kastet opp hver gang!

Syns den smaker godt jeg :P

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Men fatter ikke at du kunne være så sløv. Kanskje du egentlig var ute etter en rus? Høres sånn ut. Hvorfor skulle du få beroligende pga et sår? Hengerikke på greip.

Anonymous poster hash: b9f4b...4b3

• Liker 3
Skrevet

Syns den smaker godt jeg :P

Jeg syns også den smaker godt :-D

Annonse
Skrevet

Jeg syns også den smaker godt :-D

Dere er gale :o Det må være noe av det verste og mest bitre jeg noen gang har smakt!! Og den ettersmaken!! :kvalm:

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du?? Du får den på resept, og det er varseltrekant på...! Varsellampene burde blinket for lengst! Hva veier du?

Anonymous poster hash: 43264...c40
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig engang jeg.. Det står vel på resepten hvor mye du skal ta og da tar man jo for søren meg ikke over den dosen?

Når man får et "narkotikum" så føler man for all del resepten... Eller tar du en paracet "nå og da" sånn at du plutselig ender med å ha tatt 100 stk når det står at du ikke skal ta flere enn 3 i døgnet f.eks? :P

Anonymous poster hash: d69e7...7df
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Men fatter ikke at du kunne være så sløv. Kanskje du egentlig var ute etter en rus? Høres sånn ut. Hvorfor skulle du få beroligende pga et sår? Hengerikke på greip.

Anonymous poster hash: b9f4b...4b3

Er lett å ta hostesaft når man hoster til man brekker seg døgnet rundt og har gjort det i 3 uker i strekk :\ Men ja, relativt sløvt.

Fikk beroligende fordi jeg har sprøyteskrekk og skulle sy uten bedøvelse.

Det gikk helt fint da.

Skrevet

Som andre har sagt, det inneholder et slags opiat. Du har tydeligvis ikke fått til en skikkelig overdose, så du har egentlig ingenting å være redd for som jeg kan tenke på. Opiater kan gi obstipasjon, og det kan muligens forklare magesmertene. Drikk rikelig med væske, så går det nok greit. Evt Duphalac fra apoteket kan fikse det, dersom det viser seg å være et problem. Det er forresten også avhengighetsskapende, så ville forsøkt å holde meg unna unødvendig bruk :)

Ville forresten benyttet neste legebesøk til å tipse legen din om at h*n kanskje ikke burde skrive ut så mye Cosylan uten å sjekke at pasienten tar riktig dosering ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...