Gå til innhold

Trenger hjelp for å strikke en dress!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå strikket to bein, og skal sette de på samme rundpinne.
Når jeg først prøvde å gjøre dette ble det et stort hull i skrittet, så jeg raknet opp igjen, og sitter nå med to bein.

I oppskriften står det følgende:

Sett alle m inn på rundp nr 9 = 80 m. Sett et merke midt foran og midt bak og fell til kile. str 2 m r sm før merkene og 2 m vridd r sm etter merkene på hver 2. omgang, i alt 2 ganger = 72 m i omg. Str til arb måler ca 44 cm. Fell av 4 m midt foran til splitt og str videre frem og tilbake med 1 kantm i hver side til arb måler ca 50 cm. klipp av tråden. Sett et merke på hver side med 36 m til ryggen og 16 m til hvert forstykke. str buksen høyere bak slik: Sett et merke midt bak og beg p her. str 4 m, snu 1 kast og str 8 m tilbake, snu 1 kast og str 4 flere m for hver snuing i alt 3 ganger til hver side. Neste p str ut til sidemerket. OBS: str kastene vridd r sm med følgende m, dette for at det ikke skal bli hull i arb ved snuingene. str videre over alle m til hel lengde. men når arb måler ca 59 cm felles 2 m på hver side av sidemerkene (4 m i hver side) og strikk ryggen og hvert forstykke ferdig for seg.

Håper det er noen som kan hjelpe meg til å forstå hvordan jeg setter de to beinene på samme rundpinne og følger oppskriften derfra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ikke gjort noe feil. Det vil bli et hull i skrittet, sånn er det bare. Men det syr du bare sammen etterpå :)

Er du lur så bruker du trådendene du likevel må feste til å sy hullet i samme slengen.

Anonymous poster hash: 1a2aa...01d
Skrevet

Du har nok ikke gjort noe feil. Det vil bli et hull i skrittet, sånn er det bare. Men det syr du bare sammen etterpå :)

Er du lur så bruker du trådendene du likevel må feste til å sy hullet i samme slengen.

Tusen takk! Da strikker jeg videre:)

Skrevet

Bare hyggelig, og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...