Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til turistguide ved Niagara Falls: "Når stenges fossen om kvelden?"

Videoannonse
Annonse
Gjest Phair
Skrevet
Jeg fikk et veldig bra spørsmål i dag...

Jeg hadde eksamen og ene vakten var en veldig gammel og veldig tunghørt dame.. Vi sto ute fordi jeg hadde pause, (i Ålesund) Så kom det et skip som fløyta (du vet, sånn veldig høyt som høres over hele byen) Hun bøyde seg bort til meg og spurte "Hva sa du?"

Søte gamle dame :ler::ler::ler::ler:

Gjest kunststudent
Skrevet
He he, mange rare spørsmål....

Morfar min er av den rare spørsmål typen, og det er ikke få ganger vi har fått oss en god latter av han.

Husker spesielt to godt:

Vi satt og diskuterte malere og deres kunstverk "Ja", sier han. "Brudeferden i Hardanger, er ikke den fra Østerdalen den?"

Vi satt og spiste julemiddagen og hørte på Sissel Kyrkjebø."Nydelig musikk." "Er det ikke Kirsten Garborg som synger?"

Kommenterer bare at de lærde strides om "Brudeferden i Hardanger". Vanlig praksis blandt romantikkens malere var å ta skisser fra flere steder og bruke disse til å sette sammen et "riktig" romantisk landskap.

Det er en med andre ord en sannhet med modifikasjoner at Brudeferdens landskap er fra Hardanger.

Gjest gloria
Skrevet

Kan jo nevne noe flaut jeg sa til en kunde som ofte er innom her om dagen. Hun er skikkelig koselig, og har ingenting i mot henne. Så til slutt sier hun da at hun kanskje bør komme seg hjem, og uten at jeg tenker meg om sier jeg høyt "ja, det tror jeg også du skal". Hun så skikkelig rart på meg før hun forsvant ut av butikken :oops:

..det var jo egentlig mer en flause, men likevel.

Ellers fikk jeg en kunde inn en gang som spurte om vi solgte Ringenes herre eller Harry Potter bøkene? (Jeg jobber i klesbutikk..)

Skrevet

Jeg fikk et morsomt spørsmål da jeg skulle levere inn forrige eksamen. (Lurer på om ikke denne kan bli litt umorsomt for alle som ikke er interessert i dette, men...)Jeg studerer kunsthistorie og hadde skrevet en oppgave om Sheela-na-gig, en blottende kvinneskulptur som står på enkelte middelalderkirker.

Jeg leverte inn oppgaven med bilde av Sheela på forsiden og damen bak skranken lyser opp i hele ansiktet og utbryter gledesstrålende, ja, jeg mener med riktig glede i stemmen: "E.T., jo!?!??"

Den lo jeg av i flere dager. Hun ble så glad! Og så var det en Sheela som brettet ut kjønnsorganet sitt i stedet... :ler2:

...men hun var nå søt også, damen i skranken...

• 2 uker senere...
Gjest Poirot
Skrevet

Så har du de søringene som spør om vi har midnattsol om vinteren eller om sommeren :hoho:

Beklager, men jeg nekter å tro at det finnes folk i Norge generelt som ikke vet at det er mørketid om vinteren og lysere om sommeren.

Skrevet

Og så var det tre stykker som kom på Big Bite og spurte om de hadde pølse med brød... Damen bak disken svarte nei, og de trodde henne ikke, så de gikk tilbake etter en stund og spurte en gang til om de hadde pølse med brød! På Big Bite! :hoho:

Skrevet
Og så var det tre stykker som kom på Big Bite og spurte om de hadde pølse med brød... Damen bak disken svarte nei' date=' og de trodde henne ikke, så de gikk tilbake etter en stund og spurte en gang til om de hadde pølse med brød! På Big Bite! :hoho:[/quote']

.. og for oss som ikke vet hva Big Bite! er.. Bør det være opplagt at man inne får pølser der????

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg aner ikke hva Big Bite er!

Husker en gang på McDonalds - en litt eldre dame foran meg i køen spurte om de hadde pølse med brød. Han i kassen lo av henne og ristet på hodet. Råteit. Kjenner man ikke McDonalds konseptet er det vel ikke så merkelig å spørre etter pølse på en fast-food resturant. :roll: Noen ganger er det ikke spørsmålet som er teit, men svaret!

Skrevet

Sorry!

Ante ikke at så mange ikke visste hva Big Bite er... Det er jo over hele landet... Men sorry da.

Big Bite - kjeden har liksom litt sunnere fastfood. Sandwicher og salater osv.

Det var liksom bare så hysterisk morsomt da de tre gikk og spurte om de hadde pølse med brød der, når kjeden er basert på sunnere mat - og komisk da de tilmed kom tilbake og spurte en gang til. Iallefall for alle oss andre! :ler:

Jaja... :roll:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er en velkjent taktikk for oss som jobber i butikk. Hvis den ene som står i kassa sier nei, så kom tilbake litt senere og prøv igjen...

Omtrent som unger som prøver seg først på mamma og så på pappa når de ikke får lov av mamma :roll:

Skrevet

BigBite er omtrent som Subway i nord-amerika... bare mye bedre :D

Skrevet

Big Bite, har stort sett nettopp kommet til Tromsø...

Tror ikke det finnes lenger nord...

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg har en til. Jeg leste i et ukeblad hos foreldrene min i julen' date= og der er det en spalte hvor man kan spørre legen. Og en fortvilet 26 (!) år gammel kvinne hadde skrevet inn og forklart at hun var gravid og lurte på om det var best å bruke kondomer når de hadde sex, for hun ville ikke ha tvillinger...... :roll:

:hoho:

Gjest gjest1
Skrevet
Det er en velkjent taktikk for oss som jobber i butikk. Hvis den ene som står i kassa sier nei, så kom tilbake litt senere og prøv igjen...

Omtrent som unger som prøver seg først på mamma og så på pappa når de ikke får lov av mamma :roll:

Ja, men du skjønner det at enkelte ekspeditører sier faktisk bare nei når du spør, fordi de ikke gidder å undersøke eller gå på lager og hente..... Derfor er det enkelte som kommer tilbake litt senere for å spørre noen andre. Ikke når det gjelder pølser og brød kanskje, men...

Skrevet
Big Bite, har stort sett nettopp kommet til Tromsø...

Tror ikke det finnes lenger nord...

Det finnes 7 Big Bite i Trondheimsområdet, 4 i Bergensområdet, 2 i Ålesund, 1 i Tromsø og 4 utenfor Oslo .. ingen i Oslo Sentrum .. (kun på Ski, Jessheim, Strømmen og Storo)...

Gjest Anonymous
Skrevet

Teit Spørsmold:

KEFFER HAR DU IKKJE BART????? :hoho::hoho::tunge1:

Skrevet

Og hudpleie-eleven (etter å hatt makeup i nesten to år på skolen) som spurte hva lipgloss er for noe.... :o :roll:

Gjest Miss Gemini
Skrevet

Jeg ble sittende å prate med ei jente på fest for en stund siden, og nevnte noe morsomt som datteren til en venninne av meg hadde sagt til meg.

Jenta som jeg snakket med så bort på venninnen min og sa;" Har hun en datter? Vet hun det selv da?"

:murvegg:

Hun merket raskt hva hun hadde sagt, og følte seg rimelig flau etterpå :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...