AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Det er nå to menn med husky som spør om jeg vil gå ut med de. Den ene har 2 Alaska husky, den andre driver med hundekjøring, og har 11 hunder, både Siberian husky og Alaska husky. Hos han med mange hunder, er det kun 1 husky som bor inne sammen med han. Jeg spurte han litt om dette med jaktinnstinktet, og at husky ikke er så langt unna ulv, og at de fort kan drepe en sau om de slipper løs, og han bekreftet at dette stemmer. Han var jo ærlig, og det satte jeg pris på. Jeg må jo si at jeg er litt bekymret for Chihuahua'en min i dette selskapet. Jeg har jo hørt om jaktinnstinktet, men vet veldig lite ellers om både Siberian og Alaska husky. Dette kommer sikkert litt an på hundene også, men jeg har hørt at husky aldri bør slippes løs, og jeg lurer jo på om min lille hund kommer til å ende som middagsmat rimelig kjapt, og om det er forsvarlig å la han evt. møte dem? Hvis dette er livsfarlig for min Chihuahua, så må jeg jo si at jeg ikke vil utsette hunden min for den faren det er. Anonymous poster hash: 264fe...007
Stormborn Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Rottisen min går med venninna mi sin, det eneste problemet er når rottisen klarer å tråkke på chien ;P Rasen har lite å si på om bikkja di blir spist eller ikke, det er oppdragelsen som spiller inn der...
Gjest Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 (endret) Hvis eier sier at hundene har jaktinnstinkt ville jeg faktisk ikke tatt sjangsen! Venninna mi har husky, som huskyer flest, ivrig, leken og jakter. En av de første gangene hun og hundene mine lekte sammen gikk alt greit, helt til valpen minn løp i litt høyt gress vekk fra oss. Da kicket jaktinnstinktet inn og du se hele bikkja var i jaktmodus etter valpe, har tidligere sett det på min når det gjelder mus og hare så kjenner det lett igjen. Altså hadde det ikke noe å si at det faktisk var en valp eller et annet bytte! Men altså, møtes i bånd ser jeg ikke problemet med, men å løpe løs på en stor åpen plass ville jeg ikke satset på Endret 23. november 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Jeg synes det høres litt skummelt ut, det er tross alt ikke mye som skal til for å ta livet av en Chi på 3,5 kg. Anonymous poster hash: 264fe...007
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Ville ikke latt en ny hund møte hele flokken. Hunder i flokk trigger jaktinstinktet. Har hatt en pomeranian og den møtte en amstaff. Vi ville gjerne at de skulle hilse på hverandre siden vi hadde tatt hensyn og var litt engstelige for hvordan det skulle gå. Eieren av amstaffen var mer nervøs enn oss andre. De møttes ute og var løs. Det gikk helt greit og de kom godt overens. Anonymous poster hash: 2700b...104
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Amstaffen er en tispe. Må nevne det siden to hanner kanskje ville reagert annerledes. Men skal du la de møtes bør det være på et sted der ingen har hevd på rang i forhold til stedet. Anonymous poster hash: 2700b...104
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Vil det være fare også innendørs, eller kun på åpne marker hvor de evt er løse begge? Hunden min er veldig leken, og det hender han løper litt rundt inne også, vil det være slik at jeg alltid må være på vakt for at ikke jaktinnstinktet kan slå inn, eller kan en husky og en Chi bli gode venner? Anonymous poster hash: 264fe...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå