Gå til innhold

Klesstil for mann (42 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan klesstil bør man egentlig ha når man er i begynnelsen av førtiårene er mann og relativt sporty , slank/trent ? Føler at jeg ikke kan gå i det jeg liker og føler meg vel i , må liksom kle meg som en gamling? Jeg liker å gå i såkalt casual stil , ikke noe jåleri , ikke frakker og kordbukser , ikke dresser og jordfarga strikkegensere med fotformsko.. Liker fritidsklær , jeans osv .. Hvorfor skal man kle seg stadig eldre ? Er jeg helt på jordet?

Endret av Anders42
Skrevet

He-he, jeg lider av de samme kvaler som deg. Jeg er slank/trent og ser yngre ut enn mine over 40 år. Men jeg kjenner konformitetspresset komme. Jeg prøver for tiden hardt å bli et skjortemenneske, jeg ser at jeg kler det, får strammere linjer og blir litt mer maskulin. Men guuud det er slitsomt. Liker veldig godt button-down skjorter. Det er noe med "voksen" klesstil som gjør meg stiv. Jeg kunne ønske jeg var i en jobb som krevde en viss kleskode, da hadde jeg nok blitt en "better dresser".

Anonymous poster hash: d2e00...f72
  • Liker 1
Skrevet

40-årene er en god tid for "James bond-casual". Så lenge du kler deg i klær med fin passform, ikke flashy farger og godt stoff så er det ikke noe galt med jeans og t-skjorte.

Anonymous poster hash: 85b57...a3f
Skrevet (endret)

Hvordan klesstil bør man egentlig ha når man er i begynnelsen av førtiårene er mann og relativt sporty , slank/trent ? Føler at jeg ikke kan gå i det jeg liker og føler meg vel i , må liksom kle meg som en gamling? Jeg liker å gå i såkalt casual stil , ikke noe jåleri , ikke frakker og kordbukser , ikke dresser og jordfarga strikkegensere med fotformsko.. Liker fritidsklær , jeans osv .. Hvorfor skal man kle seg stadig eldre ? Er jeg helt på jordet?

Du kler deg helt slik du selv vil. Har du ikke lyst til å bli stiff eller dandy, kan du simpelthen velge å gå en relativt romslig vei rundt disse alternativene. Selv om det finnes lister med ulike ufravikelige klesregler, er det likevel ingenting i veien for å være kreativ. Grenser er til for å krysses, right?

Så du vil se bra ut uten å miste din macho? Yes?

Skjorte er ikke sammenfallende med hipster eller bestefar med manglende libido. Skjorter er sexy og kler en mann i alle aldre, såfremt skjorten sitter ordentlig. Skjortene du vil ha til hverdags vil jeg anta er rutete flanellskjorter. Disse kan du bruke til mye. De funker til alt. Du kan gå med dem alene, eller du kan bruke slips eller sløyfe sammen med dem om du vil. Ser stort sett bra ut uansett etter mitt syn - lagt til grunn at din estetiske sans ikke er helt avsides.

Denim-skjorter funker også. Disse kan man også dresse opp og ned.

Gensere? Gjør som du vil. Kjøp hva du vil. Crew neck, v-hals, shawl collar, half zip... Fair isle mønsteret er relativt enkelt å få til å se bra ut.

Jakker? Bomberjacket eksempelvis, eller duffle-jakker eller tykke harrington-jakker. Oilskin funker også. Får slenge på losjakker og parkas.

Sko? Noe sier meg at du kanskje liker boots bedre enn oxfords. Kjøp boots i ulike varianter (desert boots funker eksempelvis overalt) med mørkebrunt skinn og kombiner dette med tilsvarende belter i mørkebrunt skinn, gjerne med rustikk beltespenne.

Bukser? Trenger jeg si det? Jeans! Mørke jeans.

Strengt talt trenger du ikke hodeplagg, men om du er into this shit, så kan du anvende flatcap i mørke mønstre.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Så du vil se bra ut? Yes?

Skjorte er ikke sammenfallende med hipster eller bestefar med manglende libido. Skjortene du vil ha til hverdags vil jeg anta er rutete flanellskjorter. Disse kan du bruke til mye. De funker til alt. Du kan gå med dem alene, eller du kan bruke slips eller sløyfe sammen med dem om du vil. Ser stort sett bra ut uansett etter mitt syn - lagt til grunn at din estetiske sans ikke er helt avsides.

Denim-skjorter funker også.

Gensere? Gjør som du vil. Kjøp hva du vil. Fair isle mønsteret er relativt enkelt å få til å se bra ut.

Jakker? Bomberjacket eksempelvis, eller tykke harrington-jakker. Oilskin funker også. Får slenge på parkas.

så kan du anvende flatcap i mørke mønstre.

...så er dette AKKURAT hva du ikke skal gjøre

• Liker 2
Skrevet (endret)

...så er dette AKKURAT hva du ikke skal gjøre

Nei, hahaha! Du må ha lest grundig feil min gode mann. Dette er hva du nettopp VIL gjøre, om du ikke akter å kle deg pent etter klassisk mote og følgelig se ut som en "gamling". Enten det eller se ut som du får uføretrygden (les: margarita-money) fra ditt lokale NAV-kontor, og det som verre er. ;)

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Nei, hahaha! Leste du feil min gode mann? Dette er hva du VILgjøre om du ikke akter å kle deg pent og se ut som en "gamling". Enten det eller se ut som du får uføretrygden fra ditt lokale NAV-kontor, og det som verre er. ;)

Jeg er ikke mann, men jeg misforstod sannsynligvis innlegget ditt.

Jeg synes forresten losjakker er noe av det mest sexy jeg kan se en mann i.

Skrevet

Skjorte er ikke sammenfallende med hipster eller bestefar med manglende libido. Skjorter er sexy og kler en mann i alle aldre, såfremt skjorten sitter ordentlig. Skjortene du vil ha til hverdags vil jeg anta er rutete flanellskjorter. Disse kan du bruke til mye. De funker til alt. Du kan gå med dem alene, eller du kan bruke slips eller sløyfe sammen med dem om du vil. Ser stort sett bra ut uansett etter mitt syn - lagt til grunn at din estetiske sans ikke er helt avsides.

Denim-skjorter funker også. Disse kan man også dresse opp og ned.

Rutete flanellsskjorter er det verste jeg vet, på slike rare hipstergutter i 20-årene kan det til nøds gå, men Kiva holder seg uansett langt unna slike. En mann i 40 årene med rutete flanell?? Og denim-skjorter. Uff og uff.

Skjorter er sexy ja, vanlige fine bomullsskjorter (eller hva de nå er laget av) i god passform til mørke jeans. Det er sexy.

Enda verre er slips, verst sløyfe, sammen med disse såkalte rutete flanellskjortene.

• Liker 2
Skrevet

Rutete flanellsskjorter er det verste jeg vet, på slike rare hipstergutter i 20-årene kan det til nøds gå, men Kiva holder seg uansett langt unna slike. En mann i 40 årene med rutete flanell?? Og denim-skjorter. Uff og uff.

Skjorter er sexy ja, vanlige fine bomullsskjorter (eller hva de nå er laget av) i god passform til mørke jeans. Det er sexy.

Enda verre er slips, verst sløyfe, sammen med disse såkalte rutete flanellskjortene.

Jeg bare antok at han ikke ønsket vanlige kjedelige skjorter, siden dette kanskje ble for "gamling" for han. ;)

• Liker 1
Skrevet

For å svare deg TS så er det helt greit å gå casual kledd. Mørke jeans er alltid en slager, og det går helt fint med en t--skjorte eller genser til av slag du måtte ønske. Kanskje en fordel å holde seg unna slike swag topper som invaderer butikkene for tiden. Aller viktigst er det egentlig å huske på passformen. Samme antrekk i dårlig passform og god passform kan gå fra ... :riste: til :wow:

Støtter forøvrig losjakker.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bare antok at han ikke ønsket vanlige kjedelige skjorter, siden dette kanskje ble for "gamling" for han. ;)

Jeg er i 20 årene og syntes gutter på min alder i skjorter blir veldig... kjedelig egentlig. Nesten alle gutter bruker jo slike vanlige bomullsskjorter på fest. Og nesten ingen ser mann nok ut til å kle det. men fra alderen 30+ så er det andre saker... :)

Nå tror jeg ikke vår klesstil når det kommer til gutter/menn kommer helt overens pene sko, men flanellsskjorter kan jeg virkelig ikke fordra. Så ble litt revet med over her, hehe :plystre:

Endret av Kiva
Skrevet

Mye ukjente benevnelser ute å går her for min del , men rutete flanellskjorter vet jeg hva er og det får du aldri på denne kroppen, jeg liker litt sporty stil med klær som er gode å gå i , bruker mest Mørke jeans , diverse strikkegensere , en og annen skjorte innimellom , vanlige eccosko , belte o.l , Kan også ta på med svarte jeans frome time to time .. , veldig enkel egentlig, og jeg har til nå gitt en lang F i hva snobber og fjoller mener om mote og trender . Men de mobbeglade fjollene av hun og hankjønn vinner stadig innpass i aviser og andre steder og klarer å vinne svake skjeler uten selvfølelse over på fjollefronten.

Vel , jeg fortsetter nok å bruke det jeg liker å gå i :) Jeg syns det er viktigst å se ren og ryddig ut :) Takk for svar alle sammen.

• Liker 1
Skrevet

Mye ukjente benevnelser ute å går her for min del , men rutete flanellskjorter vet jeg hva er og det får du aldri på denne kroppen, jeg liker litt sporty stil med klær som er gode å gå i , bruker mest Mørke jeans , diverse strikkegensere , en og annen skjorte innimellom , vanlige eccosko , belte o.l , Kan også ta på med svarte jeans frome time to time .. , veldig enkel egentlig, og jeg har til nå gitt en lang F i hva snobber og fjoller mener om mote og trender . Men de mobbeglade fjollene av hun og hankjønn vinner stadig innpass i aviser og andre steder og klarer å vinne svake skjeler uten selvfølelse over på fjollefronten.

Vel , jeg fortsetter nok å bruke det jeg liker å gå i :) Jeg syns det er viktigst å se ren og ryddig ut :) Takk for svar alle sammen.

Det viktigste er at du har plagg som passer til kroppen din!

Det er ingenting i veien med en sporty og komfortabel stil. Derimot er det en stor feil med stilen din slik du beskriver den: Ecco-sko. Invester i pene og kule sko, gjerne noen litt rocka også. Ikke prøv å virke yngre ved å gå for Converse.

Strikkegenserne du bruker må sitte godt, og som regel ser det mye penere ut med et skjerf eller en skjorte eller t-skjorte under som passer til. Selvsagt bør du passe på at fargekombinasjonene matcher også.

Anonymous poster hash: cc49b...882

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tror det ville bli enklere for oss å kanskje komme med et og annet tips som du liker dersom du la noen eksempler på hv du liker å gå i, og også på det som er utgangspunktet for at du laget tråden.

Mørke jeans trenger for eksempel ikke å være sorte.

Dette er en stil jeg synes kan være fin på menn i 40-årene:

Skjorte fra Pasqui:

pasqui-fit-purple-lightsquared-3_medium.

Jakke fra John Smedey

dover_hare_main.jpg

Belte fra Tiger of Sweden:

T43125001Z_050_main_medium.jpg

Marineblå jeans fra Hugo Boss:

hugo-boss-denim-deam-straight-fit-washed

Sko fra Ecco

ec631024_whisky_01283.jpg

• Liker 1
Skrevet

Da får du bare fortsette å gå i din "sporty stil".
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...