AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Hvorfor kjøper folk fortsatt disse rasene? Vet de ikke hvor mye problemer de har, eller bryr de seg ikke? Jeg trodde de aller fleste undersøkte godt før de kjøpte valp. Kjenner jeg blir irritert hver gang jeg ser en av de springe rundt og gispe etter luft. Anonymous poster hash: b4225...011 3
Sugerøret Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 De tenker vel kun utseende og gir fanken i at hunden får et dårlig liv? En kan jo bare spekulere 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Lurer på det samme med Cavalier king charles spaniel...de er så avla ihjel at det er vondt. Anonymous poster hash: d51ec...923 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Har en bekjent som planlegger å kjøpe seg fransk bulldog, sto mellom den og mopsen. Jeg har fortalt henne alt om deres problemer, sendt henne lesestoff og jeg vet hun har lest om det. Hun mener likevel at hun skal kjøpe en, så lenge hun kjøper fra en seriøs oppdretter. Jeg er delvis enig i at det er greit å støtte en oppdretter som tar rasens problemer seriøst, men jeg tror hun ender opp med en hund med respirasjonsproblemer uansett hvilken oppdretter hun velger. Når det finnes så mange friske og fine raser, hvorfor gå for en som har det fælt livet gjennom? Anonymous poster hash: db991...7fa
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Og at gryntinga deres er søtt. Putt et jævla sugerør i kjeften og pust gjennom det, så ser man hvor "søtt" det er. Jeg fatter og begriper ikke at folk vil ha et dyr som lider hele livet fordi utseendet er fint. Jo nærmere ulv, jo bedre. Mops, Boston Terrier, og bulldog burde vært utryddet for lenge siden. Det samme gjelder for Shar pei, Cavalier, ihjelavlet schæfere med lav bakpart og alle andre hunder med ekstremproblemer. Anonymous poster hash: 6eff4...0b5
Gjest Vevila Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Det er nok mye pga de ikke vet bedre. Mange som kjøper seg hund uten å sette seg inn i rasen de velger dessverre
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Gjetter på at det er mange av de samme menneskene som går i Canada Goose. Dyrevelferd betyr nada for dem, men dyr skal de tydeligvis ha. Anonymous poster hash: 63469...a0a 1
Gjest suphadupha Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Hvorfor kjøper folk fortsatt disse rasene? Vet de ikke hvor mye problemer de har, eller bryr de seg ikke? Jeg trodde de aller fleste undersøkte godt før de kjøpte valp. Kjenner jeg blir irritert hver gang jeg ser en av de springe rundt og gispe etter luft. Anonymous poster hash: b4225...011 Hvorfor kjøper folk Schäfer, Cavalier, Shar pei, og 70% av de andre hunderasene? Vet de ikke hvor mye problemer de har, eller bryr de seg ikke? Newsflash: mange sjekker faktisk godt før de kjøper valp. Hunderaser har sine problemer - ja! Men ikke skjær alle over en kam. Det er individuelle forskjeller på alle hunder. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Jo nærmere ulv, jo bedre. Flere av mynderasene som regnes blant rasene med best helse. Anonymous poster hash: 63469...a0a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Hvorfor kjøper folk Schäfer, Cavalier, Shar pei, og 70% av de andre hunderasene? Vet de ikke hvor mye problemer de har, eller bryr de seg ikke? Newsflash: mange sjekker faktisk godt før de kjøper valp. Hunderaser har sine problemer - ja! Men ikke skjær alle over en kam. Det er individuelle forskjeller på alle hunder. Alle Mops og bulldogs er bygget opp på lik måte. De er konstruert til å ikke kunne poste ordentlig. Det er slik kroppen er. Det er ikke forskjellig fra individ til individ. Det er anatomien til hundene.Anonymous poster hash: 6eff4...0b5
Gjest suphadupha Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 (endret) Alle Mops og bulldogs er bygget opp på lik måte. De er konstruert til å ikke kunne poste ordentlig. Det er slik kroppen er. Det er ikke forskjellig fra individ til individ. Det er anatomien til hundene.Anonymous poster hash: 6eff4...0b5 Ja, de er "konstruert" på samme måte, hvis det du tenker på er fasongen på hodeskallen? Det er faktisk ikke skallen som er hovedproblemet hos de som har pusteproblemer, men at de har for mye løs hud i ganen, såkalt "bløt gane". JA det er et forfedelig problem for de det gjelder, og det er flere hunder som må opereres. MEN, det gjelder ikke alle. edit: Mange oppdrettere fokuserer på å avle frem en lengre nese, og hunder som sliter med pust skal ikke brukes i avl. Det som er synd, er at disse rasene er voldsomt populære, og at det avles på alt som kryper og går, av "hjemmeoppdrettere" som ser sitt snitt i å tjene noen kroner. Endret 24. november 2013 av suphadupha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå