AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Jeg har et problem med at jeg i enkelte øyeblikk blir grepet av en akutt angst. Som regel skjer dette ved at jeg våkner midt på natten eller veldig tidlig om morgenen. jeg må prøve å samle meg, kanskje stå opp, distrahere meg. Jeg har enormt hjertebank og hjertet vil ikke roe seg. Jeg stresser da over alt, ting jeg må ordne i hverdagen, potensielle problemer. Saken er at jeg klarer alltid å finne noe. Selv om jeg har løst problemer jeg har hatt, eller ting er i ferd med å løse seg (alt fra en oppgave som skulle vært levert, til økonomiske problemer til en krangel) så klarer jeg å grave etter noe og blåse det opp. Det er som om jeg er på konstant jakt til å finne et problem. Det rare er at moren min har det samme. Vi har ikke snakket om det felles, hun har kun fortalt det en gang og jeg kjenner det igjen. Vet det er lett å si "ikke stress" men jeg har faktisk en fysisk reaksjon når det skjer. Jeg har ikke sosial angst i det daglige eller noe slikt, men får lett noe 'panikk' hvis jeg har en konfliktsituasjon med en autoritet. Jeg skal til legen om en uke for å ha en follow up ang. en vaksine jeg har tatt. Liker IKKE å snakke om personlige ting med legen men lurer på om jeg skal nevne og om det er et eller annet mildt beroligende medikament andre her har brukt? Vil bare ha en gjennomgående natts søvn. Anonymous poster hash: 02b24...b2a
Gjest Blomst83 Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Jeg synes du skal ta det opp med legen din,og så kan dere sammen se om dere kan komme frem til en løsning.
Gjest Arch Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Det høres ut som panikk angst. Det kan behandles. Ta det opp med legen din. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Noen som har hatt det samme og løst det? Anonymous poster hash: 02b24...b2a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Husk at angst i en eller annen grad er helt normalt. Alle mennesker føler angst av og til.Anonymous poster hash: 9eca9...432 1
Gjest Vevila Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Høres ut som panikk angst ja. Ville tatt det opp med legen, utrolig slitsomt å gå med.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Jeg ville snakket med legen, og evt. betalt selv for timer med en som kan kognitiv terapi. Da kan du lære deg teknikker som er veldig effektive når du får angst. Billigvarianten er å låne bøker og lære deg det selv, men det er gull verdt å ha noen som kan snakke deg gjennom teknikkene. Anonymous poster hash: 2ff17...8a8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Jeg anbefaler deg i hvert fall ikke å bruke beroligende medikamenter. Det kan fungere greit der og da, men så kan du begynne å føle at du MÅ ha det for å kunne sove rolig en hel natt - og det kan forverre problemet. Anonymous poster hash: 25102...6b6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Har hatt det slik i natt igjen og knapt sovet Anonymous poster hash: 02b24...b2a
SoDeliberate Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Du må bare snakke med legen om dette, du vil nok ikke få beroligende helt uten videre, det er heller ikke den beste løsningen, men legen kan henvise deg til psykiatrisk sykepleier e.l. Jeg sliter med panikk angst selv og går til samtale/kognitiv terapi, etter mange år til samtaler bruker jeg nå en lav dose beroligende, selv om dette kun er en midlertidig løsning for stort sett alle, man må gjennom det, panikken er symptomer og behandler man kun symptomer som med medisiner så blir det heller ingen løsning =) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå