Gå til innhold

Jeg forstår meg ikke på håret mitt! Blir ALDRI bra?

Anbefalte innlegg

Gjest lavendelkyss
Skrevet (endret)

Hei. Jeg har langt hår. Det er helt naturlig uten farge eller bleiking. Jeg klipper det rundt 3 ganger i året og det er ikke flisete.

Poenget er at det er alltid vanskelig å gre..Det er nesten som tyggis :/

Hver gang jeg dusjer å skal ha i balsam mister jeg masse hår pga jeg må dra skikkelig i det for å løse flokene..Håret er så seigt..

Jeg kurer det to ganger i uka med castorolje, men det har ikke blitt noe bedring. Bruker også arganolje i hele håret og i tupper når jeg kurer. Det blir jo blankt og fint, men likevel som tyggis når jeg skal børste det.

Jeg kurer også med andre kurer kjøpt hos frisør.

Altså håret er kjempe fint det. Det er blankt og fyldig og jeg får alltid kommentarer på hvor flott det er. Men det er veldig vanskelig å få mykt eller slik at jeg bare kan dra hendene gjennom det uten å miste en drøss med hår fordi det lugger i...

Er det bare noen som har sånn type hår eller finnes det noen produkter for å få bukt med dette?

Jeg har ikke alltid hatt sånn hår. Noen perioder har det vært kjempe fint å jobbe med og silkemykt, så har det gått flere år nå med at det er sånn som dette...

Hmf...

Endret av lavendelkyss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som at du klusser for mye med det. Castorolje, arganolje OG hårkur er relativt heftig kost. Prøv kokosolje som kur en gang i uken, eller en fuktighetsgivende kur. Siden håret ditt er ubehandlet trenger du sikkert ikke proteinkur.

Ikke slit og dra i vått hår for å få ut floker, da kan du skade det. Anbefaler deg å kjøpe en tangle teezer, det er den beste hårbørsten jeg noengang har prøvd.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Da ville jeg funnet shampo og balsam som passer bedre til ditt hår. Når du har i balsamen skal du ikke drive å dra i det, du bare har i balsamen og lar den virke. Kur hver tiende vask, ikke oftere. Ha i olje før du grer det, og gre det forsiktig. Ikke riv og slit. La det lufttørke.

Endret av Arch
Gjest lavendelkyss
Skrevet

For meg høres det ut som at du klusser for mye med det. Castorolje, arganolje OG hårkur er relativt heftig kost. Prøv kokosolje som kur en gang i uken, eller en fuktighetsgivende kur. Siden håret ditt er ubehandlet trenger du sikkert ikke proteinkur.

Ikke slit og dra i vått hår for å få ut floker, da kan du skade det. Anbefaler deg å kjøpe en tangle teezer, det er den beste hårbørsten jeg noengang har prøvd.

Ok, nr 1, jeg bruker tangle teezer, nr 2. olje og hårkur er noe jeg kun har gjort de siste månedene i håp om forandring. Håret har nemlig vært slik når jeg ikke har gjort NOE som helst med det leenge. Derfor jeg prøver med castorolje nå. Håret har blitt mye blankere og finere etter at jeg begynte med castor, men fremdeles ugreilig. Kokosolje har jeg ikke prøvd i håret enda, men det kan jeg gjøre :)

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Da ville jeg funnet shampo og balsam som passer bedre til ditt hår. Når du har i balsamen skal du ikke drive å dra i det, du bare har i balsamen og lar den virke. Kur hver tiende vask, ikke oftere. Ha i olje før du grer det, og gre det forsiktig. Ikke riv og slit. La det lufttørke.

Hvordan får jeg ut flokene da om jeg ikke skal dra i det? Da blir det bare tusen gangen verre når jeg skal løse flokene i tørt hår?

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Hvordan får jeg ut flokene da om jeg ikke skal dra i det? Da blir det bare tusen gangen verre når jeg skal løse flokene i tørt hår?

Har alltid i arganolje før jeg grer det i tørr tilstand btw. Å nei, det hjelper ikke. Det er teksturen på håret som er feil. jeg skjønner ikke hva det er.

Skrevet

Ha oljen i vått hår etter dusjen og så grer du det forsiktig. Ikke ha olje i tørt hår, det blir sjeldent bra.

Skrevet

Har alltid i arganolje før jeg grer det i tørr tilstand btw. Å nei, det hjelper ikke. Det er teksturen på håret som er feil. jeg skjønner ikke hva det er.

De fleste hårtyper tåler ikke kuring så ofte som du gjør. Oljen bør i vått hår. Man skal ikke rive og slite. Jeg ser mange ting som kan være årsaken, uten at jeg sier at du gjør noe galt. Det kan hende du prøver for hardt. Kur det hver tiende vask og ha olje i vått hår før du grer det. Helst ikke føn det. Enkelt og greit, hår foretrekker ofte det.

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte vasker du det? Håret mitt blir som stålull om jeg vasker det for ofte.

Skrevet

Hva med sånn barnespray som liksom skal få ut floker? Gul flaske.

Anonymous poster hash: 2f69a...cdc
  • Liker 1
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Hvor ofte vasker du det? Håret mitt blir som stålull om jeg vasker det for ofte.

Jeg prøvde en måned å vaske det kun en gang i uka for å se om det fungerte. Det var uten hell. Nå vasker jeg det 2-3 ganger i uka.

Gjest lavendelkyss
Skrevet

De fleste hårtyper tåler ikke kuring så ofte som du gjør. Oljen bør i vått hår. Man skal ikke rive og slite. Jeg ser mange ting som kan være årsaken, uten at jeg sier at du gjør noe galt. Det kan hende du prøver for hardt. Kur det hver tiende vask og ha olje i vått hår før du grer det. Helst ikke føn det. Enkelt og greit, hår foretrekker ofte det.

Jo skjønner det, men hvordan forklarer du da at det har vært slik i flere år hvor jeg ikke har gjort noe som helst med det? Som sagt er det kun i det siste jeg har begynt med olje og hårkur. Jeg har aldri styra med håret mitt før, og det har fremdeles vært slik.

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Ha oljen i vått hår etter dusjen og så grer du det forsiktig. Ikke ha olje i tørt hår, det blir sjeldent bra.

Ok, da skal jeg prøve å ha arganolje i håret etter dusj. Får se om det blir noe forskjell.

Skrevet

Ok, nr 1, jeg bruker tangle teezer, nr 2. olje og hårkur er noe jeg kun har gjort de siste månedene i håp om forandring. Håret har nemlig vært slik når jeg ikke har gjort NOE som helst med det leenge. Derfor jeg prøver med castorolje nå. Håret har blitt mye blankere og finere etter at jeg begynte med castor, men fremdeles ugreilig. Kokosolje har jeg ikke prøvd i håret enda, men det kan jeg gjøre :)

Jeg tror som sagt at du bruker for mange greier i håret ditt. Castorolje er superseigt, så med mindre du bruker rensesjampo ofte (og da er jo poenget litt borte) vil du få en opphoping av produkter i håret. Det samme gjelder arganoljen.

Jeg ville ha brukt rensesjampo og kur én gang i uken, og vurdert å bytte den vanlige sjampo og balsamen din om de ikke funker for håret. Balsamen skal løse opp flokene uten at du må gre og dra i det.

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Noen som kan anbefale shampo og balsam?

Jeg har hår ned til bysten og det er bølgete. Mange tynne hårstrå, derfor ser det tykt ut. Ikke tykk struktur, fint, tynt hårstruktur.

• 2 uker senere...
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Jeg kjøpte meg renseshampoen fra define - og til min store overaskelse, er håret mitt nå mye mye bedre. Blir ikke så fort fett og er glansfullt. Tror det var for mye shampo og balsam rester i rett og slett. Nå blir det renseshampo annen hver uke på meg!

Har fremdeles mye hårknuter som tangle teezer'en IKKE tar. Den river faktisk så i håret mitt at flere hårstrå kommer av. Synes også den virker lett (plastikk) og av dårlig kvalitet. Liker mer robuste børster.

• Liker 1
Skrevet

Noen som kan anbefale shampo og balsam?

Jeg har hår ned til bysten og det er bølgete. Mange tynne hårstrå, derfor ser det tykt ut. Ikke tykk struktur, fint, tynt hårstruktur.

Jeg har ubehandlet og naturlig hår ned til korsryggen. Jeg har nok ikke samme hårtype som deg, men jeg har likevel trua på å kutte ned på produktene for den del, som nevnt tidligere i denne tråden. Jeg mistenker det er en opphopning av produkter i håret ditt.

Jeg har 2-3 ulike shampoo/balsam som jeg veksler på å bruke. 1 type er av typen Redken/Joico/Sp wella ellerl iknende, den andre uten sls (Treseme eller hårvask fra helsekost) og kanskje tredje fra butikk. Slik blir ikke håret vant med, eller "imun" mot virkestoffen i hårvasken.

For å fjerne build-up kan du bruke renseshampoo, men du kan også putte mindre kjemikalier i håret ved å minimere bruken av shampoo med sls og andre produkter. Natron/eplecidereddik er også fint å vaske håret med en gang i blant.

Jeg kjøpte meg renseshampoen fra define - og til min store overaskelse, er håret mitt nå mye mye bedre. Blir ikke så fort fett og er glansfullt. Tror det var for mye shampo og balsam rester i rett og slett. Nå blir det renseshampo annen hver uke på meg!

Har fremdeles mye hårknuter som tangle teezer'en IKKE tar. Den river faktisk så i håret mitt at flere hårstrå kommer av. Synes også den virker lett (plastikk) og av dårlig kvalitet. Liker mer robuste børster.

Har du prøvd naturbørste?

Anonymous poster hash: 46a0c...54a

Skrevet

Så bra :)

Har selv den, og den er faktisk veldig bra.

Kan være vanskelig å finne shampo, balsam og kur som passer akkurat dit hår.

Define passer ikke mitt hår utenom akkurat den rense shampoen. Blir helt umulig å ha med å gjøre.

Loreal paaser meg.

Bruker også Joico K-pak sin Deep Pentetrating Reconstructor Treatment siden jeg farger håret.

Å Biosilk silk treatment

Som andre sier er det viktig å ha oljer i håndkle tørket hår. Ellers blir det fort klisset og for mye...

Skrevet

Håret mitt har vært sånn til tider, samtidig uregjerlig med hås som flyr både hit og dit....

Brukt Define sin proteinshampo en stund nå og håret mitt har virkelig forandret seg veldig!

Plutselig står jeg foran speilet og beundrer håret mitt.... føler meg litt rar...

Men når jeg ser hva proteinshampo kan gjøre for håret, kommer jeg til å bestille meg mer av dette i bedre merke fremover...

Mitt hår trengte proteiner...

Jeg har tykt blondt hår, med litt fall.... men med massevis av tynne hårstrå....

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Håret mitt har vært sånn til tider, samtidig uregjerlig med hås som flyr både hit og dit....

Brukt Define sin proteinshampo en stund nå og håret mitt har virkelig forandret seg veldig!

Plutselig står jeg foran speilet og beundrer håret mitt.... føler meg litt rar...

Men når jeg ser hva proteinshampo kan gjøre for håret, kommer jeg til å bestille meg mer av dette i bedre merke fremover...

Mitt hår trengte proteiner...

Jeg har tykt blondt hår, med litt fall.... men med massevis av tynne hårstrå....

Takk for tipset. Da skal jeg se etter proteinshampo neste gang. Er jo veldig fornøyd med deres renseshampo så

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...