Pringle Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Jeg er selv egenerklært matvrak, og godtegris på rehab. Har blitt ganske tjukk i løpet av de siste årene, og det gjør jeg noe med nå, endelig. Det er en relativt stor omstilling. Men jeg ville aldri finne på å bytte ut mat med piller eller pulver eller shaker. Jeg elsker jo mat! Derfor skjønner jeg ikke hvordan andre som har blitt tjukke, og som må ha spist mye mat, foretrekker ensidige dietter eller går for veldig lavt kaloriinntak, eller piller, eller shaker, barer (luresjokolader), faste, eller detox. Mange ber om tips til "kick-start". Det får man gjerne automatisk når man begynner å gå ned i vekt (de første kiloene sitter løsest.) Disse oppleggene er jo bare ubehagelige? Man blir ikke noe sunnere og gladere? Og man får vel aldri justert sitt forhold til mat på den måten?
Supraspinatus Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Sannsynligvis fordi mange vil ha kjappe resultater uten at de skal legge noe innsats i det. Det er en svært menneskelig egenskap å ville finne snarveier. Vi gjør det på alle mulige felt. Alt fra beslutning, sansing til bevegelse. 1
Gjest Grapefrukt Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Folk vil gjerne raskt ned i vekt og se store resultater første uken kanskje? De tror at slike"mirakelkurer" kan få kiloene til å rase av uten å gjøre noe selv. F.eks. Har ei venninne som kjøpte 30 days og gledet seg såå mye til å gå ned i vekt. Spurte henne hva planen var, og da svarte hun at hun skulle spise like mye og usunn mat som vanlig, fordi pillene skulle nemlig gjøre hele jobben. Etter 30 dager med overspising og usunt kosthold ble hun veldig skuffet når vekten ikke hadde rikket seg. Hun ønsket altså å gå ned 5-10 kilo uten å gjøre noe selv. Det er jo veldig vanskelig for noen å legge fra seg usunne vaner og holde på sunne. Jeg tror at hvis man ikke gikk opp et gram av å spise drittmat hadde "alle" spist det dagen lang. 1
Pringle Skrevet 23. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2013 Jo, men skjønner ikke folk at det ikke er mulig? Man har gjerne lagt på seg gjennom flere år, og enkel matematikk tilsier at man (ihvertfall kvinner) ikke kan gå ned mer enn max en kilo i uka?
Gjest Grapefrukt Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Jo, men skjønner ikke folk at det ikke er mulig? Man har gjerne lagt på seg gjennom flere år, og enkel matematikk tilsier at man (ihvertfall kvinner) ikke kan gå ned mer enn max en kilo i uka? De gjør sikkert det innerst inne, men de håper kanskje på at mirakel da. Er også mange som ikke har noe peiling på kropp/ernæring som kanskje er litt naive i tilegg og faller for reklamer der allerede slanke mennesker blir betalt for å si at produktet fungerer, uten at de har brukt det engang. Men skal innrømme at det er litt rart 1
Hyena Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Fordi vi er late. Latskap fører til overvekt. Overvekt fører til lavt selvbilde. Lavt selvbilde fører til at vi non stop kjøper produkter som lover oss mirakuløse endringer på en uke. Media tjener fett, vi blir blakke. Og ingenting hjalp. Vi er like feite, like lavt selvbilde og enda orker ikke løfte på ræva og ta tak selv. Vi lever i en komisk verden dere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå