^^Belle^^ Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Jeg holder på med denne buksen nå: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s23&d_id=41&lang=no Jeg er kommet til det punktet hvor jeg skal øke. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skal gjøre det sånn at vrangborden blir korrekt. Det eneste som er logisk i mitt hode er å strikke 4 rette etter hverandre, og så når jeg da øker neste gang ordner det seg med 2 r, 2 vr. Er dette riktig da mon tro? Håper noen strikkedamer kan hjelpe!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Du tenker rett, sånn ca Se sånn på det, du har 2 rett midt foran og midt bak, og de skal alltid strikkes 2 rett. Så når du øker på hver side av disse skal de økte maskene føyes inn i ribbestrikken på hver side. Så første økning vil du ganske riktig ha 4 rette masker midt foran/bak, neste økning vil du faktisk ha 6 rette masker, og så ved tredje øking begynner det å ordne seg - da får du en vrangmaske på hver side av de 2 rette i midten. Prøver å "tegne" det for deg men bare begynn å strikk, så ser du det nok xx xxxx xxxxxx xx-xx-xx xx--xx--xx xx--xxxx--xx xx--xxxxxx--xx xx--xx-xx-xx--xx xx--xx--xx--xx--xx Anonymous poster hash: 25340...821
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Ja, tenker at x er rette masker, og - er vrange masker. Anonymous poster hash: 25340...821
^^Belle^^ Skrevet 23. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2013 Tusen millioner takk for hjelpen! Jeg leste oppskriften ca 10 ganger til og kom frem til at det måtte bli sånn. Men det er godt å vite at jeg har tenkt rett!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Bare hyggelig Anonymous poster hash: 25340...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå