Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Jeg bare regerer litt på enkeltes svar her inne til folk som spør om råd med kjæresteproblemer. For det virker som dere tror det er bare å dumpe noen, bare knipse bort lang tids følelser osv... og mannfolk som ikke lager mat, nei dump han! Bor mannfolket ditt hjemme? HERREGUD!!! DUMP HAN!!!

Jeg syns det er noen utrolig tåpleige svar å komme med, og greit nok, om det gjelder seksuelle overgrep eller utroskap er det selvfølgelig aktuelt, men for mange her inne tar litt for lett på det å dumpe folk, og virker dessuten bitre og sure på skrivemåten deres.

Nei, skjerp den sure holdninga deres, og vær glad, dt er over 20 grader ute og det lukter blomster så SKJERP DERE!!!!!!! :blomst_opp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det er en del sårete og bitre mennesker her inne ja. De har nok ikke fått den typen de vil ha, så unner de ikke andre å ha det bra heller. Dermed råder de folk helt ut på vidden. :(

Skrevet

Jeg er enig. Det virker som om mange ikke har tro på det å jobbe for at et forhold skal fungere. Hvis det ikke går på skinner hele veien så er det visst ikke verdt det. Så lenge det bare er deres egne forhold det går ut over så bryr jeg meg ikke, men når de råder andre til å gjøre som dem selv blir det noe annet.

Skrevet

Jeg tror det skyldes at det er mange unge (og kanskje litt blåøyde) mennesker her inne. Når man ikke selv har opplevd noe skikkelig vanskelig i et forhold, så tenker man gjerne at man har/ skal finne en perfekt mann. Det er bare så synd at disse ikke finnes, men det tar det tid og erfaring å finne ut av...

Her er det 26 grader :sjarmor:

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Fint med enighet :)

22 grader her, og det er ennå skygge på termometeret!!! :kul:

Gjest Grinebitter
Skrevet

Enig. Folk er så kyniske og fæle. Bare dumper for ingenting. Så sitter vi skikkelige folk med verdier igjen og griner og er bitre. :grine:

(Jeg mener det, selv om dette var spesielt formulert!)

Skrevet

Jeg er helt enig! Det er en litt vel lettvint løsning å råde folk til å dumpe kjæresten sin for den minste lille ting ... Alle forhold trenger at man satser og ofrer noe for at det skal holde ..

Gjest En annen gjest
Skrevet

Jeg er helt enig med dere over her :)

Et forhold er ikke rosenrødt helel tiden. Problemer vil oppstå underveis. Og da er det avgjørende hvordan man løser ting. Et par kan være totalt uenige pga. ulike bakgrunn/oppvekst/foreldrenes oppdragelse, og da er det mange som gir opp.

Jeg har bare en liten kommentar til: håper mennene/gutta er enige med oss da! (i at forhold må jobbes med av BEGGE to..)

Gjest Anonymous
Skrevet

å gjøre det slutt med kjæresten er helt forferdelig vanskelig! er ikke bare å dumpe en mann har vært utrolig glad i, og fortsatt er glad i...

Gjest Embla s
Skrevet

Veldig enig :Nikke:

Det er ikke lett å "dumpe" noen man er følelsesmessig knyttet til (og/eller på andre måter har bånd til). På tross av at det fornuftsmessig og logisk er det eneste fornuftige å gjøre. Mange som skriver inn om "håpløse tilstander" ønsker kanskje bare å lufte seg litt, få litt sympati eller høre at andre er/har vært i samme båt, eller få noen konstruktive råd. Syns det må være litt meningsløst å få kommentarer som "du må være gal som er sammen med den fyren" eller "hvor er din selvrespekt, kast han på dør"..

Skrevet

TAKK!!

Er så enig,har tenkt masse på det der.. virker som om folk i denne verden om dagen tar så lett på ting når det gjelder kjærlighet..

Fins alltid noen andre, greit det, men om man ikke jobber for kjærligheten, fortjener man den heller ikke...

Skrevet

Jeg er også enig i at det ikka bare er "å dumpe" noen sånn helt uten videre. Men allikevel -jeg tror også at det er mange mange jenter som burde ha dumpa typen sin for lengst, men som ikke klarer å gjøre det. Nettopp fordi det er så utrolig vanskelig, og fordi vi jenter er så snille så snille. Og tilgivende. Og til en viss grad dumme... (?)

Og jeg som sier dette er slett ikke ung og blåøyd -jeg har levd i bittelitt mer enn 30 år, og har nok erfaring til å si det jeg sier -og mene det. Jeg har også hatt mine forhold hvor jeg burde ha dumpa fyren lenge før jeg gjorde det -og noe viktig jeg har lært meg opp igjennom er det følgende:

Om man ser på forholdet sitt i et perspektiv, ser helheten i det, og ser at man ikke er lykkelig -da er det bare å kaste seg i det og avslutte forholdet. Ingen vits i å holde ut og holde ut et forhold som ikke funker bare fordi det er vanskelig/skummelt å gjøre det slutt og evt. vanskelig/skummelt å være singel.

Mitt forhold (det jeg er i nå) er ikke alltid like rosenrødt og gjennomlykkelig -selvfølgelig har vi våre ups and downs. Allikevel er jeg fullstendig lykkelig i forholdet fordi jeg VET at vi kan snakke sammen om det som er vanskelig, og jeg vet at både jeg og kjæresten min ønsker å utvikle oss sammen -både i forholdet og som individer.

Tidligere har jeg vært i (en del) forhold som slett ikke har funka. Jeg var ung, litt dum og enda mer tålmodig/snill/sårbar. Jeg fant meg i og fant meg i -det bør ikke jenter gjøre. Da er det bedre å dumpe ham!

En annen ting: En gang psyco alltid psyco. Har han først tendenser i så måte så vil han ALDRI forandre seg. Ikke gidd å sitt og vent på at han skal forandre seg iallfall -gjør det slutt, og bli heller sammen med ham igjen dersom han senere forandrer seg (men la det gå minst et år).

Nelle :)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er nok ikke så sikkert at disse som sitter her inne og ber folk dumpe kjæresten sin i hytt og pine ville gjort det selv, dersom de kom i samme situasjon. De bare tror de ville gjort det, fordi situasjonen høres ut som noe de ikke ville funnet seg i. Men er man glad i kjæresten sin og har en historie med ham/henne, så kaster man ikke vedkommende på dør fordi om h*n henger dorullen feil vei eller nekter å støvsuge. Ei heller om man finner ut at han har kontakt med en gammel flamme. Det bør være litt mer som ligger til grunn før man dumper noen man egentlig er glad i. Synes jeg da. Problemer er til for å løses.

Men er man gjennomgående misfornøyd og føler seg trist, overkjørt, tilsidesatt, oversett, og ingen ting hjelper, man bare mistrives i forholdet sitt og bruker masse energi på det og partneren ikke viser noen som helst vilje til å endre mønsteret sitt, eller er villig til å søke profesjonell hjelp, så bør det kanskje vurderes..? For i slike tilfeller kan det jo virke som om partneren egentlig gir beng.

Gjest Embla s
Skrevet

Veldig enig i det Nelle skriver! Spesielt dette med en gang psyco alltid psyco. Skal mye til for at folk skal gjennomgå en dyp og varig personlighetsforandring..

Og det er ikke tvil om at mange av de som beskriver forholdene sine her inne, beskriver forhold som ikke virker sunne og som jeg og tenker de bør komme seg ut av.

Men det jeg reagerer på er disse svarene disse triste jentene får her inne. De blir nærmest latterliggjort og karakteriseres som svake og dumme som ikke bryter.

Jeg tror ikke det er så veldig oppbyggelig tilbakemelding å få når man lufter et problem. Det å gå er ofte en lang og vond prosess, det kan ta lang tid fra man begynner å føle på at noe er feil, til man faktisk er kalr for å gå. Tror dette er prosesser som bør få gå sin gang uten at jenta det gjelder skal behøve slite med følelse av å være misslykket, dum og naiv fordi hun ikke har kastet ham på dør for lengst.

Skrevet

Jeg tror også at det kommer av "girl power"-ånden.

"Vi damer finner oss ikke i no' tull lengre - hiv ham ut!"

Det blir for dumt.

Samtidig så er jeg enig med Embla s (?) i at mange nok trenger et realt spark i baken - men det er vanskelig å vite når det er tilfelle, og ikke.

Gjest gjest1
Skrevet

Noen trenger et spark i baken - helt klart. Det finnes ekstreme tilfeller. Problemet er vel bare at ingen kan fortelle noen når det er på tide å hive ut "gubben". Man MÅ finne ut av det selv.... noen venter dessverre for lenge..

Skrevet

Dette var en veldig fin tråd. Har tenkt på dette selv mange ganger når jeg har lest svar på forskjellige spørsmål. Har bare ikke klart å formulere det helt slik som Pterodactylkake gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...