Gå til innhold

Smalere skuldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går rett på sak. Har syntes at skuldrene mine er altfor brede så lenge jeg bare kan huske. Og at armene har for mye muskler. Selvom jeg begynte å trene først i februar i år.

Jeg synes jeg har en nokså mannlig overkropp. Foreldrene mine sier alltid "det er jo så fint, du er rett i ryggen og oppreist, finere enn å ha smale skuldre" men hva annet skal foreldrene mine si?

Siden jeg begynte å trene har jeg unngått mye skulderøvelser og armøvelser.

Er det noe jeg rett og slett kan gjøre for å få smalere skuldre? Spurte en på treningssenteret og fikk "da må du nesten kutte de av" i svar.

Også mtp. armene, gjøre noe for mer kvinnelige muskler? Skjønner ikke at jeg kan ha så "synlige" muskler i armene heller, av å ha ligget i senga, sett tv og spist drittmat i 17 år, helt til februar. Nå trener jeg 6x i uka og er mye sunnere forresten.

jente 17

Anonymous poster hash: e66c5...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi deg ! Dette er tullball ! Du kan ikke gjøre noe med kroppen du har, annet enn å ta vare på den på en sunn måte.

Og slutter du å trene deler av kroppen fordi du har fått en fiks ide så er det like dumt. Tren hele kroppen, de ulike kroppsdelene "hjelper" hverandre, og trenger å bli trent like mye... alt har en sammenheng.

Når skal dere unge jenter slutte å henge dere opp i dumheter som enkelte kroppsdeler ?

Skrevet

Har også brede skuldre. Dette har jeg alltid hatt, til og med da jeg bare var skinn og ben. Har rett og slett en ganske bred benbygning. Må si det er veldig irriterende når jeg må opp i str på jakker og gensere for at skuldrene skal være komfortabel.

Skrevet

uff... vi skandinaviske kvinner altså. Kraftige og brede, vi.

beste å gjøre er bare å trene underkroppen så det i aff ser balansert ut.

• Liker 1
Skrevet

Det ER jo myyyye finere med brede skuldre enn for smale skuldre. Men har du veldig smale hofter så ser jo skuldrene ofte bredere ut også. Jeg har brede skuldre, men brede hofter også, så det matcher liksom :-p

Anonymous poster hash: e06b0...69d

• Liker 2
Skrevet

Det ER jo myyyye finere med brede skuldre enn for smale skuldre. Men har du veldig smale hofter så ser jo skuldrene ofte bredere ut også. Jeg har brede skuldre, men brede hofter også, så det matcher liksom :-p

Jeg har fått bredere hofter de siste mnd (skjønner ikke hvorfor :/ ), har fått litt muskler i bena og ganske stor rumpe. Magen derimot går "innover på sidene og er smalere enn skuldrene og hoftene. :(

Skrevet

Har du ikke fått med det "det nye"? Nå skal jo kvinner ha muskler og se litt mer maskuline ut enn tidligere og beinranglene som er å se på catwalken. "Strong is the new skinny"

Har selv vært for tynn i overkroppen, men trener mye, og synes endelig at skuldrene mine begynner å ta bra form. Godt å se at militærpress og andre tunge overkroppsøvelser gir resultater!

Skrevet

Har du ikke fått med det "det nye"? Nå skal jo kvinner ha muskler og se litt mer maskuline ut enn tidligere og beinranglene som er å se på catwalken. "Strong is the new skinny"

Har selv vært for tynn i overkroppen, men trener mye, og synes endelig at skuldrene mine begynner å ta bra form. Godt å se at militærpress og andre tunge overkroppsøvelser gir resultater!

Jeg er helt enig i at det er finere, men det er på en måte ikke slik jeg ser ut. Vanskelig å forklare. Hadde lagt ved et bilde, men her kan jeg desverre ikke slettw innlegg.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er finere, men det er på en måte ikke slik jeg ser ut. Vanskelig å forklare. Hadde lagt ved et bilde, men her kan jeg desverre ikke slettw innlegg.Anonymous poster hash: e66c5...96b

Kan jo ta et random eksempelbilde fra google? :-)

Skrevet

Jeg har fått bredere hofter de siste mnd (skjønner ikke hvorfor :/ ), har fått litt muskler i bena og ganske stor rumpe. Magen derimot går "innover på sidene og er smalere enn skuldrene og hoftene. :(

Ja, det ser du ut som du skal. Er ikke det bra?

Skrevet

Hva er brede skuldre? Er det størrelsen på skuldrene - altså at man har "tykk" hals, og skuldre/rygg. Eller er det lengden fra høyre skulder til venstre skulder som avgjør bredden?

Anonymous poster hash: 84942...08f
Skrevet

Jeg tenker på brede skuldre som lengden fra høyre til venstre kant. Jeg er høy og mager med smale hofter og har veldig brede skuldre. Jeg synes det er kjempefint. :) Jeg har veldig tynne overarmer og små pupper, så det er ikke slik at man må være "stor" oventil for å ha brede skuldre. Skulderbredden kan man ikke endre, men jeg har noen veltrente venninner som bevisst trener lite biceps-øvelser fordi de alltid har hatt kraftige overarmer og fort ser litt bolete ut.

Anonymous poster hash: 11cf2...b5d
Skrevet

Jeg var misfornøyd med mine litt brede skuldre og sterke armer før, men nå elsker jeg dem, og trener dem større! :)
Tviler på at du ser mandig ut, ser nok bare sterk og sunn ut.

Anonymous poster hash: b0c00...9e8
Skrevet

Okay, for jeg har "lange" skuldre da lengden mellom høyre skulder og venstre skulder er stort, men ser på de som slanke og feminine små skuldre alikevel fordi jeg er veldig tynn der. Tynne armer, liten slank hals, og "bredden" er veldig smal (fra bakre rygg til foran).

Er dette egentlig brede skuldre?

Skrevet

http://2.bp.blogspot.com/-KyEkA-b2fwA/UgoR-Y65gWI/AAAAAAAAVhw/Xjp9oIeAQP4/s1600/102595_PCNEX_Karlie03.jpg

Jeg kaller dette brede skuldre. Hun er tidvis avmagret og veldig, veldig smal, men skuldrene er brede. Fin kleshenger, altså.

Anonymous poster hash: 11cf2...b5d

vel, det er slik jeg er. Skuldrene er enda mer "høye" eller firkantet.

Skrevet

vel, det er slik jeg er. Skuldrene er enda mer "høye" eller firkantet.

TS

Skrevet (endret)

Jeg har litt brede skulderblader, men pga. at jeg har hofte og rumpe ser det greit ut :) Men det er irriterende, fordi jeg sliter med å finne skjorter, gensere og alt til overkroppen.

Er ingenting du kan gjøre for å endre beinbygningen din, dessverre.

Endret av s@nd
Skrevet

Okay, da har jeg brede skuldre da, heldigvis elsker jeg dem. Synes de er super feminine og passer perfekt til klær som ikke dekker skuldrene og med åpen rygg. Ett av de fineste trekkene mine utenom mage, rumpe, lår. Jeg mener at TS ikke bør bekymre seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...