Gå til innhold

Spise sunnere før det er forsent?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg trenger hjelp til å hjelpe min forlovede.

Han har rundet 40 for noen år siden og nå begynner jeg å bli litt redd for hans kosthold og overvekt. Han spiser 1 måltid om dagen gjennomsnittlig og det er som oftest ikke veldig sunt. Typ, en pakke pølser. Kostholdet er egentlig som lavkarbo, bare MED all karboen i tillegg! Jeg studerer for øyeblikket i en annen by og det er derfor langdistanseforhold for øyeblikket. Vi planlegger en framtid sammen og forhåpentligvis barn osv, men jeg er redd for at han rett og slett kommer til å dø hvis noe ikke skjer. Han er klar over at det ikke er sunt, men gjør ikke noe med det. Jeg er dessverre ikke selve bildet på sunnhet heller, men det er ikke så ille. Har dere noen tips på hvordan jeg kan hjelpe med å få ham til å bli sunnere uten å trampe på ham? Jeg vil bare at han ikke skal dø fra meg, rett og slett. Anonymous poster hash: ffacc...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det eneste han spiser pr dag en pakke pølser?

Vet ikke hva du kan fortelle ham annet enn det du skriver her; at du er redd han skal dø fra deg. Og kanskje linke ham noen artikler som enkelt forklarer konsekvensen av å spise usunt og være overvektig.

Utover dette må han nok ville det selv, dersom han skal endre seg.

Anonymous poster hash: 8b470...4c6
Skrevet

Jeg har også en kjæreste som spiser få måltider om dagen, her er det 2 stk da. Og det ene måltidet er bare 1-2 brødskiver, så er det andre pizza, kinamat, burger osv. Så er det også, cola, kaffe og godis. Vann glemmer han og drikke.

Vi ser hverandre maks 2 dager i uken, da han jobber langt unna. Men da vi er sammen spiser han 3-4 måltider om dagen, og drikker vann. Måltidene er sunne og. De dagene han er borte på jobb, spiser han ikke godis.