Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lykkelig gift, trives fantastisk godt sammen med min kone. Hun er verdens beste... helt til hun får mensen. Da stikker trollet opp av esken. Uasett hva jeg gjør eller sier så blir det misforstått på en eller annen måte. Og det gjentar seg hver månde i år etter år... Hvis ikke jeg irriterer henne, så er det noen andre som gjør det.

Det hjelper selvfølgelig ikke å si "Kjære kansje du er litt irritert fordi du har mensen"... Hvis jeg mot formodning skulle si noe så dumt, sluker "dragen" meg levende.

Vi har også en datter som har fått mensen. Hun har da av alle gode ting fått syklusen sin samtidig med kona mi... Så da kjefter de i sterio på hverandre og meg.

Jeg kjenner jeg begynner å bli sliten og trøtt av hele mensen. Er det ingenting som kurerer sure kjærringer som har mensen?

Hilsen fortvilet mann :jolie:

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

absolutt alt og ingenting kan irritera. ligg lågt!

Gjest Sagarmatha
Skrevet

absolutt alt og ingenting kan irritera. ligg lågt!

Nye og gamle testamentet samt koranen advarer og fobyr interaksjon mellom menn og menstruelle kvinner. Har aldri tenkt på at dette handlet om beskyttelse av menn.

*klokere nå*

• Liker 16
Skrevet

Er ikke nattlysolje noe som hjelper på? Jeg er kvinne selv men har ikke prøvd dette.

Anonymous poster hash: ce39b...293
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg leser gjerne bibelen og tenner nattlysolje olje i hele huset hvis det hjelper :sjokkert:

Jeg forstår heller ikke hvorfor ikke hun ser selv at mensen er årsaken til at hun er så ekstremt irritert? Er det fordi hun ikke vil, eller er det virkelig sån at det er vannskelig å skjønne sammenhengen?

Endret av lukas39
  • Liker 1
Skrevet

Nye og gamle testamentet samt koranen advarer og fobyr interaksjon mellom menn og menstruelle kvinner. Har aldri tenkt på at dette handlet om beskyttelse av menn.

*klokere nå*

Å så det er brukt som en slags unnskyldning for menn til å stikke av fra huset? :fnise:

Gjest Sagarmatha
Skrevet

Å så det er brukt som en slags unnskyldning for menn til å stikke av fra huset? :fnise:

Rimelig bra unnskyldning når det er "Guds ord" vel?

Skrevet

Mat henne med sjokolade

Hun forstår det sikkert selv, at det er pga mensen, men mennesker er jo ikke skapt slik at fornuft og følelser henger knirkefritt sammen. Om horomonene raser og man blir forbanna av alt, hjelper det lite å rasjonelt sett vite årsaken til det. Dessverre.

Anonymous poster hash: 384ec...760
  • Liker 13
Skrevet

Jeg leser gjerne bibelen og tenner nattlysolje olje i hele huset hvis det hjelper :sjokkert:

Jeg forstår heller ikke hvorfor ikke hun ser selv at mensen er årsaken til at hun er så ekstremt irritert? Er det fordi hun ikke vil, eller er det virkelig sån at det er vannskelig å skjønne sammenhengen?

Nei, du skal ikke tenne på nattlysolje! :fnise: Det er olje i kapselform som du får på apotek og helsekost.

http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/oeno_bie/art1.htm

• Liker 6
Skrevet

Det er ulempen med å like kvinner.

Det eneste du kan gjøre er å fylle badekaret for henne, kjøpe inn masse sjokolade i tillegg til bind og ukeblader - og være snill og ikke forvente noen ting.

Jeg kjøpte noe et preparat i Tyskland som heter Agnus Castus som har gjort blødningene og hormonsvingningene mindre. Anbefales.

Anonymous poster hash: e3699...3a3
  • Liker 4
Skrevet

Huff synes synd på deg.

Det er vanlig at menstruerende kvinner som bor sammen får mensen samtidig. Du kan jo være glad for at det kun er den ene uken, for hadde de hatt forskjellig syklus så hadde du hatt to uker i måneden å bli kjeftet på.

Har du prøvd å ta det opp med din kone og datter når de ikke har mensen?

For min del så blir jeg like irrasjonell og gretten den tiden på måneden. Og om jeg mot formodning skulle innse hvor irrasjonell jeg har blitt så begynner jeg å grine. Akkurat den uken er følelsene et komplett kaos, og samme hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne ta meg sammen så funker det ikke å høre det da.

• Liker 6
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

det er fordi ho er så eitrande forbanna på at ho har PMS.

Menn kan aldri skjønne det. Absolutt alt kan irritera. Og det er så forbanna irriterande at det irriterar....

Skrevet

Noen ganger blir jeg kjempedeppa, i tillegg til å bli syk med feber. "Hva i helvete er det som skjer?" Tenker jeg. Såå kommer jeg på hvilken uke det er. Utrolig, men glemmer det hver gang! Går på p-piller da ig har derfor valgt å kun ha pillefri uke hver 3. mnd. Typen kan slippe lettere unna om han kommer med: is, sjokolade, pizza, sushi, cava, pinex og jentefilmer.

Anonymous poster hash: f9e68...40e

Skrevet

Dette er generelt tricky, men det jeg har erfaring med at kan (med veldig mange forbehold!) virke, er at kvinnen blir klar over forandringen som skjer. Å ta dette opp under menstruasjon er relativt fåfengt, men det er mulig å gjøre henne bevisst på dette på et annet tidspunkt ved å ta konkrete eksempler som hun ikke ville ha reagert på normalt, men som fikk henne til å tenne på alle pluggene under menstruasjon.

Bevisstgjøring vil ikke forhindre at noen blir irritabel, men det kan være lettere å håndtere irritasjonen hvis man er klar over ens eget reaksjonsmønster. Det er også lettere å få noen til å innse at de kan være litt urimelige hvis de vet at de reagerer annerledes enn normalt.

Ellers er det aldri dumt å være forståelsesfull, selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke annet enn å anbefale deg øreklokker, rolige låter, en i pad og ønske deg lykke til.

Skrevet

Dere menn som svarer i denne tråden virker forøvrig veldig søte! :fnise:

Anonymous poster hash: 384ec...760
  • Liker 6
Skrevet

Syntes synd på typen sist jeg hadde mensen. Var utrolig bitcy, visste det selv, men var så utrolig deppa, motløs, utrolig sint på at jeg ikke kunne kontrollere humøret mitt. Sint på meg selv fordi jeg var stygg med ham, ble i enda dårligere humør.

Begynner å trene fordi det hjelper på humøret. Griner og sutrer mens jeg trener. Når jeg er ferdig og endorfinene funker for fullt så er det "huh... Ok.." Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde, og har dårlig samvittighet :-p

Anonymous poster hash: 53d79...61d

Skrevet

Prøv å foreslå at hun tar b-vitaminer. Det hjalp (litt) på meg, i hvert fall.

Uff, stakkars menn som må slite med dette hver måned. Føler med dere, og jeg ber om unnskyldning på vegne av alle oss pms-troll. Vi vet vi er urimelige. Ligg lavt og prøv å unngå betente temaer :)

• Liker 2
Skrevet

Prøv å foreslå at hun tar b-vitaminer. Det hjalp (litt) på meg, i hvert fall.

Uff, stakkars menn som må slite med dette hver måned. Føler med dere, og jeg ber om unnskyldning på vegne av alle oss pms-troll. Vi vet vi er urimelige. Ligg lavt og prøv å unngå betente temaer :)

Hvorfor skal vi be om unnskyldning for noe vi ikke kan noe for?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...