Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den senere tiden har det blitt flere og flere barn som blir født her i Norge og generelt sett i vesten uten en far og kanskje en mor. Det blir ofte gjort med assistert befruktning, slik som i en artikkel på aftenposten.no i dag. Det blir her hevdet at barnet ikke har en far, men det har det jo. Er det da riktig at barnet skal bli født på denne måten, uten en kjent far? Det er blitt gjort mange studier som viser at barn som lever opp uten en mor og en far har det dårligere enn ellers, og spesielt om faren eksempelvis har reist og er ukjent for barnet. Alle har en stor indre drivkraft til å kjenne sitt opphav og være glad i den personen. Hvordan kan da noen bestemme seg, for deres egen lykkes del, å gjøre noe slikt mot et barn? Og burde det egentlig være lovlig? Nei, synes jeg. Alle har råderett over sin kropp, men ingen har lov til å gjøre slikt mot andre. Kjør debatt.

At fedre trengs: https://www.childwelfare.gov/pubs/usermanuals/fatherhood/chaptertwo.cfm

At barnet trenger mor og far: http://www.morfarbarn.no/article/51

Anonymous poster hash: af3fb...dcf
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo i enden ungene det går ut over, så ingen burde vel egentlig ha retten til å drive på slik. Å tro at et menneske ikke trenger både en mor og en far er ganske tullete. Homser og lesber har jo ikke rett til å få barn.

Skrevet (endret)

Nei, barn har ikke behov for en far. De har behov for en eller flere gode foreldre, selvsagt, men det finnes ingenting en far kan gjøre som ikke en mor kan. Og omvendt (bortsett fra rent biologiske ting, som amming).

Fars- og morsrollens innhold stammer fra en tid med kjønnsdiskriminering og overdrevent markerte kjønnsroller. I vår tid har man etterhvert innsett at menn ikke innehar egenskaper kvinner ikke har, og omvendt, og individer fra begge kjønn kan fint oppdra barn på egenhånd.

Innlegget ryddet for hets. Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
  • Liker 16
Skrevet

Det er jo i enden ungene det går ut over, så ingen burde vel egentlig ha retten til å drive på slik. Å tro at et menneske ikke trenger både en mor og en far er ganske tullete. Homser og lesber har jo ikke rett til å få barn.

Har de vel! Lesbiske kan reise til Danmark og fikse det der, eller be en av sine homofile venner om hjelp.

Homofile kan vel enda benytte seg av surrogati.

• Liker 2
Skrevet

Dere greier med andre ord ikke å sette dere inn i et barns psyke? Om dere hadde blitt født uten en far eller mor, hadde jo spørsmålet kommet etter hvert om hvor i all verden denne personen er. Bryr han/ho seg ikke om meg. Det er samtidig bevist at far har store effekter på barn og hvordan det utvikler seg. Spesielt virkelige far. Det må jo være klart for enhver tåpe, som ikke er innsnevret i en eller annen kamp mot en usynlig fiende (gammeldagse kjønnsroller osv.) at dette blir for dumt. Mennesket er ikke et vesen som har godt av slikt, spesielt av det å tenke at far/mor ikke vil ta vare på meg eller lære meg opp. Ingen har en rett til å få barn, spesielt ikke om det er negativt for barnet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tja, dette kommer til å bli stadig vanligere over de neste årene. Langvarige forhold blir stadig sjeldnere, og kvinner lager seg stadig lengre smørbrødlister med umulige og urimelige krav de stiller til potensielle partnere.

Det er selvfølgelig en uheldig utvikling, men nåde den som stiller krav om moral, plikter og selvinnsikt til en kvinne i 2013.

At ikke staten allerede sponser single 40-årige med et fikst ferdig barn er nesten rart med tanke på den utrolige kravmentaliteten kvinner etterhvert har innarbeidet seg.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Skrevet

Har de vel! Lesbiske kan reise til Danmark og fikse det der, eller be en av sine homofile venner om hjelp.

Homofile kan vel enda benytte seg av surrogati.

De kan, men det er ikke en rett folk har. Så lenge det er negativt for andre. Mhp barnet de får.

Skrevet

Tja, dette kommer til å bli stadig vanligere over de neste årene. Langvarige forhold blir stadig sjeldnere, og kvinner lager seg stadig lengre smørbrødlister med umulige krav de stiller til potensielle partnere.

Og menn blir stadig dummere, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 40a90...bf5

• Liker 9
Skrevet

ABer på denne siden man kan risikere å ble revet hode av.

Ja, alle barn trenger en far og en mor, helst. Men det kan selvsagt gå fint for barn av aleneforsørgere også. Så er det sagt.

Men å lage barn med fremmed donor er noe egoistisk svineri som skulle vært forbudt. Og surrogati gjør meg forbanna.

Mennesker som skaffer seg barn ved å ta alle tenkelige middler i bruk har jeg ingenting til overs for.

Jeg har ingenting å si på homofile, men å kjøpe seg et barn?! Det er galt på alle mulige måter.

Anonymous poster hash: ffa20...cff
  • Liker 2
Skrevet

Og menn blir stadig dummere, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 40a90...bf5

Ja, alt er menns feil.

Skrevet (endret)

ABer på denne siden man kan risikere å ble revet hode av.

Ja, alle barn trenger en far og en mor, helst. Men det kan selvsagt gå fint for barn av aleneforsørgere også. Så er det sagt.

Men å lage barn med fremmed donor er noe egoistisk svineri som skulle vært forbudt. Og surrogati gjør meg forbanna.

Mennesker som skaffer seg barn ved å ta alle tenkelige middler i bruk har jeg ingenting til overs for.

Jeg har ingenting å si på homofile, men å kjøpe seg et barn?! Det er galt på alle mulige måter.

Anonymous poster hash: ffa20...cff

Surrogati er avskyelig, og de slavehandlere som har benyttet seg av dette burde fått livsvarig fengsel. Det mener jeg helt seriøst.

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Skrevet

Tja, dette kommer til å bli stadig vanligere over de neste årene. Langvarige forhold blir stadig sjeldnere, og kvinner lager seg stadig lengre smørbrødlister med umulige krav de stiller til potensielle partnere.

Det er selvfølgelig en uheldig utvikling, men nåde den som stiller krav om moral og plikter til en kvinne i 2013.

At ikke staten allerede sponser single 40-årige med et fikst ferdig barn er nesten rart med tanke på den utrolige kravmentaliteten kvinner etterhvert har innarbeidet seg.

Så du mener dette bare er kvinnenes feil? Hva med de menn som bare ligger/dater rundt,aldri vil slå seg til ro og som dumper dama så fort hun er gravid?

Det er ikke bare en "side"sin feil at noe går galt,uansett hva det gjelder. Kvinner har lange krav sier du?hva med menn?er ikke dere også ganske pirkete,dere som skal ha en 20 åring når dere er 40+ og som kun vil ha forhold med "kvalitetsdamer"imens de andre blir brukt som knulledukker imens..

• Liker 3
Skrevet

Dere greier med andre ord ikke å sette dere inn i et barns psyke? Om dere hadde blitt født uten en far eller mor, hadde jo spørsmålet kommet etter hvert om hvor i all verden denne personen er. Bryr han/ho seg ikke om meg. Det er samtidig bevist at far har store effekter på barn og hvordan det utvikler seg. Spesielt virkelige far. Det må jo være klart for enhver tåpe, som ikke er innsnevret i en eller annen kamp mot en usynlig fiende (gammeldagse kjønnsroller osv.) at dette blir for dumt. Mennesket er ikke et vesen som har godt av slikt, spesielt av det å tenke at far/mor ikke vil ta vare på meg eller lære meg opp. Ingen har en rett til å få barn, spesielt ikke om det er negativt for barnet.

Jeg er født uten en far, grunn er uvesentlig. Jeg kjenner ham ikke. Min mamma er verdens beste og har gitt meg det jeg trenger av kjærlighet og verdier som trengs. Jeg studerer og jobber ved siden av (og sliter ikke med noe psykisk ;)) og vil si jeg har det ganske bra :)

Er omstendighetene slik at ett barn kan få alt h*n trenger uten en far, i dette tilfellet, så ser ikke jeg problemet ;)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så du mener dette bare er kvinnenes feil? Hva med de menn som bare ligger/dater rundt,aldri vil slå seg til ro og som dumper dama så fort hun er gravid?

Det er ikke bare en "side"sin feil at noe går galt,uansett hva det gjelder. Kvinner har lange krav sier du?hva med menn?er ikke dere også ganske pirkete,dere som skal ha en 20 åring når dere er 40+ og som kun vil ha forhold med "kvalitetsdamer"imens de andre blir brukt som knulledukker imens..

Det er et utall snille, rolige menn som ville vært sjeleglad for muligheten til å ha en jente å gjøre gravid.

Men jenter insisterer på å løpe etter de menn som bare ligger/dater rundt,aldri vil slå seg til ro og som dumper dama så fort hun er gravid.

Grunnen til at en rundbrenner er en rundbrenner er fordi jenter vil ligge med ham.

Endret av Lincoln
Skrevet

Det er så absolutt like så mye menn sin feil, ja. Men likevel er det ikke noe i vertfall jeg synes er riktig måte å gjøre det. Barn har rett til et stabilt forhold til biologisk mor og biologisk far, om dette ikke er mulig burde andre ta vare på det. Eks. fosterfar eller fostermor, tanter, onkler, besteforeldre eller andre.

Skrevet

Surrogati er avskyelig, og de slavehandlere som har benyttet seg av dette burde fått livsvarig fengsel. Det mener jeg helt seriøst.

Hvorfor i all verden er dette avskyelig? Altså, noen som benytter seg av dette kan ikke få barn på naturligvis så dette er alternativ 1 eller 2. Og det er virkelig ikke slavehandel!

Det du skrev nå var avskyelig.

Anonymous poster hash: 252b7...06a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er født uten en far, grunn er uvesentlig. Jeg kjenner ham ikke. Min mamma er verdens beste og har gitt meg det jeg trenger av kjærlighet og verdier som trengs. Jeg studerer og jobber ved siden av (og sliter ikke med noe psykisk ;)) og vil si jeg har det ganske bra :)

Er omstendighetene slik at ett barn kan få alt h*n trenger uten en far, i dette tilfellet, så ser ikke jeg problemet ;)

Du synes ærlig talt ikke det er vondt å tenke at noen som er årsak til at du har fått livet ikke er der å gjør det som er plikten hans? Det er greitt at moren din er en god person, men det virker i vertfall som et barn helt klart har best av å være i vanlige forhold med ekte mor og far.

Skrevet (endret)

Hvorfor i all verden er dette avskyelig? Altså, noen som benytter seg av dette kan ikke få barn på naturligvis så dette er alternativ 1 eller 2. Og det er virkelig ikke slavehandel!

Det du skrev nå var avskyelig.

Jo, det er slavehandel. Hvis man ikke kan få barn på naturlig vis så har man to valg:

1. Ikke få noen barn - det er for faen ikke en menneskerett

2. Adopter et barn - verden er full av barn i nød, det er ikke behov for at noen rikinger skal betale en fattig stakkar for å være et avlsdyr for dem, fordi de er noen jævla egoister som vil ha en liten prinsesse som ligner på mamma.

At noen benytter seg av surrogati viser at de er så moralsk avstumpet at de ikke burde fått gå fritt rundt i samfunnet.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Skrevet

Du synes ærlig talt ikke det er vondt å tenke at noen som er årsak til at du har fått livet ikke er der å gjør det som er plikten hans? Det er greitt at moren din er en god person, men det virker i vertfall som et barn helt klart har best av å være i vanlige forhold med ekte mor og far.

På ingen måte :) Hvorfor skal jeg bruke tiden og energien min på noe sånt tull når jeg vet hvem jeg er? Han som går glipp av noe, ikke jeg!

• Liker 3
Skrevet

Jo, det er slavehandel. Hvis man ikke kan få barn på naturlig vis så har man to valg:

1. Ikke få noen barn - det er for faen ikke en menneskerett

2. Adopter et barn - verden er full av barn i nød, det er ikke behov for at noen rikinger skal betale en fattig stakkar for å være et avlsdyr for dem, fordi de er noen jævla egoister som vil ha en liten prinsesse som ligner på mamma.

Selvom det ikke er noen menneskerett så ønsker folk seg barn og ser på dette som deres oppgave i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...