AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Hva skal jeg gjøre? Han lyver om veldig mye, men somregel er det bare småting, men det er liksom så mye at ikke han husker selv hva han sagt, og dikter ofte opp tre og fire historier om samme sak.. Dette er veldig frustrerende.. Vet at han fint kan lyve om store ting også, eller holde ting skjult, men det er ikke såå ofte. Har prøvd å si det til han flere ganger, og blitt skikkelig sinna også. Da sier han unnskyld, og at han skal skjerpe seg, også neste dag er det påan igjen. Hva skal jeg gjøre? siden det somregel bare er småting så føler jeg ikke jeg kan fra han.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre eller si? Anonymous poster hash: 2e46c...53b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 At du orker... Anonymous poster hash: 2c790...c53 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Har selv vært i et forhold som dette, og jeg er redd for at han ikke vil slutte med det :\ Noen er bare avhengig av å lyve, og kan også være mytoman, altså lystløgner. Med mindre han virkelig vil det selv så vil han ikke stoppe. Ser du ikke at han virkelig vil slutte, så er det nok best å bryte opp. Dette kommer til å bli mer og mer irriterende og skuffende. Anonymous poster hash: 0e051...afd
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 kvifor er han typen din?
Juvel Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Du bør passe deg for å tenke at han kun lyver om småting. Jeg var i et forhold hvor eksen min til stadighet løy, det viste seg etterhvert at det også skjulte seg et par gedigne løgner mellom alle disse små. Ikke finn deg i dette. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Det å lyve om småting er jo et tegn på at han også lyver om større ting, f.eks. utroskap... Anonymous poster hash: 216c3...576 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Takk for svar folkens. Dere har nok rett, men er så vanskelig også, for er jo så glad i han :-( huffhuff Anonymous poster hash: 2e46c...53b
Petra75 Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Høres ut som min eks. Ingen store løgner, men han løy for å komme seg unna småting og hvis han regnet med at han hadde gjort noe (eller ikke gjort) ting han visste jeg ville bli sinna for. Som at han hadde glemt å lufte bikkja, f.eks. Jeg prøvde å få ham til å skjønne at dette gikk utover tilliten mellom oss, men det skjønte han aldri.. 2
bella_ Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Vet hvordan det er. Det er utrolig frustrerende! Han løy om småting for at jeg ikke skulle bli sur, men jeg ble jo selvfølgelig sur fordi han løy. Det var ofte ting jeg ikke ville brydd med om hvis han bare sa sannheten. Så det kommer til å bli veldig slitsomt etterhvert...
missuvillig Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 La han smake sin egen medisin! Eller så tar du opp den forrige historien han kom med og spørr hva som skjedde med den, når han begynner på nr 2!
Lila Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Har en sånn venninne. Det var en dum uvane hun hadde, men vi løste det ved å konfrontere henne igjen og igjen og igjen. I hennes tilfelle var problemet at hun ikke følte seg bra nok, og løy om ting for å virke bedre enn hun følte hun var. Etter hvert ballet det på seg, og det ble en vane for henne å lyve om alt. Etter vi gjorde henne oppmerksom på det, og ikke minst understreket at hun er mer enn god nok som hun er, har hun virkelig skjerpet seg. Så, mitt råd er å konfrontere han på en ordentlig måte, og prøve å finne ut hvorfor han lyver så mye. Kanskje han klarer å slutte, kanskje ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Min eks begynte forholdet vårt med å lyve om ulike ting, at han møtte en gammel venninne på en reise til utlandet og hvor mange han hadde ligget med da jeg spurte. Forholdet endte med at han løy i lang tid om utroskap. Da var det kroken på døra for min del. Anonymous poster hash: 216c3...576 1
Gjest Chloe87 Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Husker jeg var sammen med en likedan da jeg var 20, han var rett og slett lystløgner. Slike mennesker er bare slitsomme!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 jeg skjønner ikke at du stoler på han jeg... kunne aldri funnet meg i at en kjærste lyver om alt mulig. hvorfor skal han lyve om småting? misstenker bare at han prøver å dekke over større ting jeg. Anonymous poster hash: 9d561...c69 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Vet hvordan det er. Det er utrolig frustrerende! Han løy om småting for at jeg ikke skulle bli sur, men jeg ble jo selvfølgelig sur fordi han løy. Det var ofte ting jeg ikke ville brydd med om hvis han bare sa sannheten. Så det kommer til å bli veldig slitsomt etterhvert... Det er det samme her. Er småting som jeg ikke egentlig hadde brydd meg om. Jeg blir ikke sur for de småtingene, men bare det at han lyver om det. Kan være en så liten ting som at han sovna når han skulle hente meg, også sier han at han ikke fikk starta bilen, eller at det tok så lang tid å skrape bilen for is, eller at mobilen klikka, så klokka stilte seg.. herrejesus. Konfronterte han skikkelig i dag, kasta han ut av bilen og sa han måtte gå hjem. men jeg får så dårlig samvitthet, så ender jo opp med at jeg sier unnskyld.. haha ser jo at dette er en ond sirkel. Ts Anonymous poster hash: 2e46c...53b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 Jeg lurer litt; jeg er i samme situasjon med samboeren min, han lyver om alt fra småting til større ting. Ga ham siste sjansen for to uker siden (jeg ble så dritt lei, hadde pause i to uker for å finne ut av følelser) - en uke etter løy han igjen enda han visste det var siste sjansen hans. Fersket han og ga han sjanse om å si hele sannheten - han løy igjen. Han vet at det er et problem og prøver å skjerpe seg. Likevel funker det ikke. Hva burde jeg gjøre i denne situasjonen? Ikke for å stjele tråden til TS altså, lurer bare på hvor mange av disse forholdene som ender med brudd på grunn av det, eller om det er muligheter for forbedring. Anonymous poster hash: 0e051...afd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #17 Skrevet 22. november 2013 Var også sammen med en som løy hele tiden. Det jeg trodde bare var småting, fant jeg etter hvert ut var mye større og mye mer alvorlig enn jeg trodde. Det resulterte i at jeg nesten ikke trodde på NOE av det han sa. Etter at jeg fant ut av disse store løgnene Skjerpet han seg litt. Men jeg tror han alltid har løyet litt og alltid vil gjøre det. Det var ikke grunn til brudd, men det var garantert med på å ødelegge. Løgnere er vanskelig å leve med!Anonymous poster hash: bf704...7fe
Teethgrinding Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Jeg har en kamerat som er akkurat slik. Han løy om jobben han ikke har på første date, men dama hans ble værende. Han lyver om Alt, hele tiden. Samme hva . Han har også massiv gjeld han ikke forteller noen om. En dag er han endelig gjeldsfri ne, neste dag gjeldfri neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå