Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et kjøpesenter i dag med babyen min, gikk til stellerommet/handicap-do for å skifte bleie og gå på do selv (kan ikke ta med vogna i en dobås og lar ikke babyen være alene utenfor, og jeg var alene så ingen andre kunne passe babyen) det var opptatt så jeg ble stående utenfor. Mens jeg stod der rett ved døra og ventet kom og gikk det flere som kjente på døra, folk uten vogn el rullestol. Klart de kan ha hatt et skjult handicap, el urinpose el noe annet så de ikke syns det er behagelig å gå på det vanlige doet. Men hvorfor i huleste brydde de seg ikke om meg? Jeg var der først og hverken jeg el vogna er usynlig. Ingen stilte seg i kø bak meg og samtlige kjente på døra. Jeg gadd ikke kjefte men kremtet og fikk stygge blikk.

Eier ikke folk folkeskikk lenger? Hva får de til å tru at de kan "bølle" i køen? Gjør dere det? Er det en selvfølge at du skal få gå på do før andre?

Anonymous poster hash: 5c8c1...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på et kjøpesenter i dag med babyen min, gikk til stellerommet/handicap-do for å skifte bleie og gå på do selv (kan ikke ta med vogna i en dobås og lar ikke babyen være alene utenfor, og jeg var alene så ingen andre kunne passe babyen) det var opptatt så jeg ble stående utenfor. Mens jeg stod der rett ved døra og ventet kom og gikk det flere som kjente på døra, folk uten vogn el rullestol. Klart de kan ha hatt et skjult handicap, el urinpose el noe annet så de ikke syns det er behagelig å gå på det vanlige doet. Men hvorfor i huleste brydde de seg ikke om meg? Jeg var der først og hverken jeg el vogna er usynlig. Ingen stilte seg i kø bak meg og samtlige kjente på døra. Jeg gadd ikke kjefte men kremtet og fikk stygge blikk.

Eier ikke folk folkeskikk lenger? Hva får de til å tru at de kan "bølle" i køen? Gjør dere det? Er det en selvfølge at du skal få gå på do før andre?

På meg høres det ut som om de ganske enkelt ikke har fått med seg at du stod i kø. Kanskje de ganske enkelt tenkte at du ventet på noen?

Og jeg bruker ofte handikap-WC så lenge det er ledig. Noen ganger fordi jeg har mensen og gjerne vil ha tilgang til vask uten å ta på altfor mye ;) Eller ganske enkelt fordi det ofte er lang kø på dametoalettet og det føles unødvendig at et toalett skal være ubrukt.

Anonymous poster hash: 6dfe1...16a

• Liker 10
Skrevet

Jeg regner med de trodde du sto i vanlig kø =)

Anonymous poster hash: f7575...f01
Skrevet

Mest sannsynlig oppfattet de ikke at du stod i kø, siden du ikke hadde et tydelig handikap og kunne gått på en vanlig do fremfor å vente i kø på handikaptoalettet. Ja, til tross for vognen også. Har man ikke vogn selv så tenker man sikkert ikke så mye på hvor man skulle gjort av den og ungen heller.

Anonymous poster hash: d05e8...d17
  • Liker 8
Skrevet

Det er et STELLEROM og handicapdo, og det vanlige dame doet er ca 10m unna så de kan ikke tru at jeg ventet på ledig do på det vanlige doet. Og nei man kan ikke skifte bleier på et vanlig offentlig do.

Skrevet

Hvis du sto ved siden av ville jeg trodd du ventet på noen som var inne på toalettet.

• Liker 8
Skrevet

Hvis du sto ved siden av ville jeg trodd du ventet på noen som var inne på toalettet.

Hvor skulle jeg ellers stå? Doet var opptatt, altså døra var låst. Hvor starter køen? Langt unna?

Skrevet

Hvor skulle jeg ellers stå? Doet var opptatt, altså døra var låst. Hvor starter køen? Langt unna?

Men hvorfor så sint for dette? Hadde noen stilt seg i kø er det jo bare å si fra på en hyggelig måte at du også venter, så er alt fryd og gammen!

• Liker 15
Skrevet

Enig, hvorfor så sint? Slapp av...du har en baby..kos deg.

Og ja, jeg hadde nå sagt ifra at jeg stod i kø, hva er problemet? Jeg hadde nok antatt at du ventet på noen, man er ikke tankelesere heller =)

Men hvis du allerede har konkludert med at du ikke kunne gjort noe annerledes så er det vel ikke vits å diskutere. Slike situasjoner oppstår hver dag fordi folk ikke klarer å åpne kjeften.

Anonymous poster hash: ff9e2...0b9
  • Liker 6
Skrevet

Er ikke sint, bare skjønner ikke at folk ikke skjønner at man faktisk står i kø når man står 10 cm unna døra. Så lurte på om noen kunne forklare meg det? :) Jeg hadde automatisk stilt meg bak noen som stod der, da jeg vet hva en kø er og skjønner at andre også vil bruke et do. Ventet de på noen så hadde det jo blitt min tur uansett nå den på doet ble ferdig. Hadde personene som kom og kjente på døra stilt seg der foran meg så hadde jeg selvsagt sagt i fra, men de bare gikk så det var ikke nødvendig..

Koser meg kjempe masse med babyen min, hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Koser meg kjempe masse med babyen min, hva har det med saken å gjøre?

Siden du tilsynelatende ble så sur for denne "episoden", så virker det jo som at det er noen hormongreier fra graviditeten som ikke har gått over :P

Anonymous poster hash: 22596...1a4

• Liker 4
Skrevet

Folk ser ikke andre folk lenger pga sine store ego. Du var nok ganske "usynelig" der du stod.

Vanlig folkeskikk er jo å spørre deg om du står i kø. I hvert fall det jeg gjør.

Anonymous poster hash: 203d8...aab
  • Liker 1
Skrevet

Folk ser ikke andre folk lenger pga sine store ego. Du var nok ganske "usynelig" der du stod.

Vanlig folkeskikk er jo å spørre deg om du står i kø. I hvert fall det jeg gjør.

Takk for et ordentlig svar. Er det jeg og tenker, folk har blitt for selvopptatte. Jeg hadde spurt om jeg så noen stå der, om de står i kø. Hadde ikke tatt det som en selvfølge at de henger der fordi de venter på noen, for det er ingen selvfølge når folk står utenfor et opptatt offentlig do. For meg er det mer en selvfølge at de må på do :)

Skrevet

Takk for et ordentlig svar. Er det jeg og tenker, folk har blitt for selvopptatte. Jeg hadde spurt om jeg så noen stå der, om de står i kø. Hadde ikke tatt det som en selvfølge at de henger der fordi de venter på noen, for det er ingen selvfølge når folk står utenfor et opptatt offentlig do. For meg er det mer en selvfølge at de må på do :)

Som vanlig. Det "ordentlige" svaret er altså det eneste som var enig med deg :roll:

Folk kan ha vært stresset, i sin egen verden, ikke tenkt over at noen med barnevogn også må på do, tenkt at du ikke stod i kø. Hvis alle i tillegg kjente på døra om den var låst, så var det kanskje ikke åpenbart at det var noen der inne og at toalettet var ledig?

Jeg fatter ikke hvorfor man alltid skal se etter det verste i enhver situasjon, men det er kanskje bare meg?

• Liker 9
Skrevet

Sitter her og lurer på om denne tråden eller den om hvordan drite mens typen befinner seg på samme postnummer som en selv er den største problematiseringen av et ikke-problem.

Heller mot denne tråden.

Anonymous poster hash: 2ec2b...f56
  • Liker 5
Skrevet

Tror også kanskje de trodde du ventet på noen, dog går det jo også an å bare spørre om man venter i kø, selv om mange kvier seg for å spørre fremmede om noe som helst.

Men for å spore litt av; hvorfor må folk gå å kjenne på døra for å se om det er opptatt?:P De aller, aller fleste toalett har en sånn indikator på døra; er den hvit? Ledig. Er den rød? Opptatt. Jeg skvetter nesten av dassen hver gang noen kommer å river i døra :fnise:

Anonymous poster hash: 056e4...70c
  • Liker 4
Skrevet

Kanskje fordi du heller ikke hadde et synlig handikap, urinpose, eller annet? ;)

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

opplever det samme omtrent hver gang, men verst når jeg er på sentrene i Sverige, men det er jo nordmenn det å.
Skrevet

Det gjør jeg også. Alltid! For da vet jeg lettere når det vil være min tur også.

Anonymous poster hash: b2f80...256

Skrevet

Kanskje fordi du heller ikke hadde et synlig handikap, urinpose, eller annet? ;)

Er det så vanskelig for enkelte å se at døren er merket med handicap OG stellerom???? Da er det vel ganske logisk hvilket ærend ts har der med en barnevogn og greier....

Herlighet hvor blåste enkelte kan være.. :rolleyes:

Anonymous poster hash: b2f80...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...