Gå til innhold

hvordan bli flinkere til å drikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd vedrørende hvordan jeg skal få i meg nok vann. Drikker langt mindre enn den anbefalte mengden.

Anonymous poster hash: b48b8...b4d

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ha en flaske med vann med deg til enhver tid.

• Liker 3
Skrevet

Alltid ha vann tilgjengelig :) Som i ei fin drikkeflaske du kan ta småslurker av. Funker fjell :) Ha det med deg hvor enn du går, nærmest.

Skrevet

Min løsning ble å alltid drikke vann av drikkeflaske med drikketut. Vet ikke hvorfor, men det fungerer for min del. Nå er jeg avhengig og drikker for det aller meste bare vann. Fungerer ikke bra dersom jeg bruker glass eller vanlige flasker. Veldig rart egentlig.

Anonymous poster hash: fc5ac...2c1
Gjest badeand1
Skrevet

Trenger også tips. Men jeg har begynt å spise rå løk for å bli tørst :fnise: Klarer ikke drikke hvis jeg ikke er tørst.. får i meg farlig lite væske hver dag.

Skrevet

Jeg sliter også litt med å drikke nok vann. Det som fungerer for meg er å alltid ha drikkeflaske med meg, og passe på at vannet er relativt kaldt. Så har jeg alltid en full karaffel med vann i kjøleskapet, som jeg fyller opp hver gang jeg tar et glass. Vær litt obs på at du må huske å drikke vann, så er mye gjort :)

Skrevet

Prøv å ha friskt og kaldt vann i en flaske til enhver tid, og bytt det hyppig. Gjerne en karaffel eller vannmugge i kjøleskaper. For meg hjelper det å ha isbiter i vannet.

Skrevet

Mesteparten av dagen tilbringes vel gjerne sittende ved en PC eller lignende. Da er det bare å sørge for at man alltid har en flaske med vann stående ved siden av seg. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 8b2bb...83b
Skrevet

Jeg er litt motsatt av mange her inne ser jeg. Jeg liker best å drikke vann fra flaske også, men vannet må ikke være for kaldt! Det må være litt kaldt, men helst ikke iskaldt, da glir det greit ned. Noen ganger varierer jeg litt med å ha sitron i det så det blir litt smak, men det går litt i perioder.

Skrevet

Kjøpte kullsyremaskin til min bestemor, nå drikker hun nok. Kanskje dette er noe for dere også? Kan jo tilsette litt sukkerfri saft hvis dere er vant til smak. Eller lag til en kanne med vann og lime, sørg for å bestandig ha den kald og fristende. Også flasketipset da. Når dere faktisk er såpass klar over det og skriver her inne tror jeg ikke det blir noe problem å skjerpe seg på vanninntaket! Jeg tror det er en vanesak og tilvenningen går raskt. Noen perioder drikker jeg alt for mye og andre alt for lite. Det hjelper mye å ha vann tilgjengelig og å tenke på at kroppen liker å få vann.

Skrevet

Ha vann i nærheten hele tiden, i en flaske eller et glass. Jeg fyller glasset mitt med nytt og friskt vann hver time og har i et par isbiter for å holde det kaldt.

Skrevet

Støtter forslagene om å alltid ha drikkeflaske tilgjengelig. Men gjør det også til en vane at du drikker fast før alle måltid og med en gang du står opp. Dersom du får i deg fire store glass på den måten, vet du iallefall at du har drukket over en liter pr. dag. :)

Anonymous poster hash: c45f9...d49
Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å drikke rett før måltidene, det kan være uheldig for fordøyelsen da du vanner ut magesyren. Men litt etter, og mellom måltidene er supert :-) I begynnelsen kan det være et tips å legge inn en alarm på mobilen for å minne seg på å hente seg et vannglass :-)

Skrevet

Min løsning ble å alltid drikke vann av drikkeflaske med drikketut. Vet ikke hvorfor, men det fungerer for min del. Nå er jeg avhengig og drikker for det aller meste bare vann. Fungerer ikke bra dersom jeg bruker glass eller vanlige flasker. Veldig rart egentlig.

Anonymous poster hash: fc5ac...2c1

Samme her! Morsomt at vi er flere :fnise:

Anonymous poster hash: f122e...500

Skrevet

Drikker du når du er tørst?

Skrevet

Jeg pleier å ta sitron skiver oppi is kaldt vann.

mye bedre :)

Skrevet

Ha en mugge med vann og gjerne sitronskiver oppi stående i kjøleskapet (i tillegg til flaska på pulten/i veska). Jeg går gjerne i kjøleskapet når jeg er tørst, uten at jeg egentlig vet at jeg er tørst. Da er det greiot å ha en påminnelse om at det finnes noe som heter vann i stedet for juice/brus eller annet.

Skrevet

Jeg også drakk veldig lite før, selv om jeg alltid hadde med meg vanlg drikkeflaske. Så kjøpte jeg meg en Camelbak-flaske, og nå drikker jeg mer enn anbefalt helt uten at jeg tenker noe mer over det! Vet ikke hvorfor, men den er så mye mer behagelig å drikke av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...