Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å analysere denne fyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.

Det er en på jobben (han er her midlertidig) som jeg rett og slett ikke blir klok på.

Han er utrolig hjelpsom, og svarer alltid med en gang på eposter. Han har fortalt meg en del personlige ting om seg selv også. Og når vi har hatt møter har han vært veldig pratsom, men han ser i pulten ved siden av seg mens han prater, og ser ikke på meg før jeg skal si noe. Ofte når jeg sier noe, så ser jeg bort, jeg også, pga sjenanse, og av og til så når jeg ser opp har han et stort smil som setter meg ut av spill. Men veldig ofte så avbryter han meg når jeg skal si noe, akkurat som om jeg ikke har prøvd å si noe i det hele tatt. Er det et tegn på at han gir beng i hva jeg skal si?

Når vi møtes i korridorene har han et stort smil og sier hei (noen ganger har jeg sett at det forsvinner rett etter jeg har sagt hei, som en bryter). Og av og til, f.eks når vi møtes ved heisen er han veldig mutt og stille. Ser rett ned i gulvet selv om jeg må ta initiativ til å snakke (jeg skjønner jo godt at ikke alle er pratsomme hele tiden, men likevel) og har et helt blankt ansiktsuttrykk.

Er han sjenert eller misliker han meg? Jeg liker han veldig godt... Men jeg vil ikke plage han...

Anonymous poster hash: 71b5c...8da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har noen problemer i privatlivet?

Anonymous poster hash: 86826...0bc
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje han har noen problemer i privatlivet?

Godt mulig

Skrevet

Jeg tipper sjenert.

- Dr. Phil

Det passer ikke til det ts skrev om at smilet blir "skrudd av" enkelte ganger.

Skrevet

Høres ut som han bare prøver å være normalt hyggelig/høflig. Det er lite som tyder på at han er interessert utover dette, basert på det du skriver i hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: 058a2...b75
Gjest Sagarmatha
Skrevet

Det passer ikke inn til dine forventninger til hvordan en "interessert" gutt/mann skal oppføre seg. Det kan være mange grunner til at en persons smil eller mimikk ikke passer inn i hvordan du mener det bør være i ulike sosiale settinger.

Dersom en mann snakker om personlige ting så er det en stor sjans for at han er interessert.

Trådstarter, ikke forhast deg, men gi det tid. Det kan være betraktelig vanskeligere for menn å knytte seg enn kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Det passer jo kjempegodt

Skrevet

Det passer jo kjempegodt

Kan du utdype?

Skrevet

Det passer ikke inn til dine forventninger til hvordan en "interessert" gutt/mann skal oppføre seg. Det kan være mange grunner til at en persons smil eller mimikk ikke passer inn i hvordan du mener det bør være i ulike sosiale settinger.

Dersom en mann snakker om personlige ting så er det en stor sjans for at han er interessert.

Trådstarter, ikke forhast deg, men gi det tid. Det kan være betraktelig vanskeligere for menn å knytte seg enn kvinner.

Takk, det var et godt svar. Mine sosiale antenner er nærmest knekt, så jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å bli bedre kjent

Skrevet

Kan du utdype?

Bare les Sagarmatha sitt svar :)

Skrevet

Bare les Sagarmatha sitt svar :)

Ok, lurte bare på om du hadde noe å legge til :) Takk

Gjest Sagarmatha
Skrevet

Takk, det var et godt svar. Mine sosiale antenner er nærmest knekt, så jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å bli bedre kjent

Vær deg selv, det er det eneste du kan gjøre. Liker dere hverandre på bakgrunn av at dere går godt sammen, er komfortable i hverandres nærvær, og har en fin dialog sammen, så er mye gjort.

Du har ikke dårlige antenner, du har beskrevet personen godt. At du ikke forstår hva han tenker, handler ikke om at du ikke kan analysere eller forstå han. Det finnes ingen fasitsvar på mennesker. Selv den eminente Sagarmatha kan ikke si noe om hva andre mennesker føler eller tenker. Dessverre.

Føler du at du klarer det, så kan du fortelle han at du liker han. Ha samtidig i bakhodet at det kan være vanskelig for en som er sjenert å uttrykke lignende følelser umiddelbart. Tålmodighet kan være alt her.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Vær deg selv, det er det eneste du kan gjøre. Liker dere hverandre på bakgrunn av at dere går godt sammen, er komfortable i hverandres nærvær, og har en fin dialog sammen, så er mye gjort.

Du har ikke dårlige antenner, du har beskrevet personen godt. At du ikke forstår hva han tenker, handler ikke om at du ikke kan analysere eller forstå han. Det finnes ingen fasitsvar på mennesker. Selv den eminente Sagarmatha kan ikke si noe om hva andre mennesker føler eller tenker. Dessverre.

Føler du at du klarer det, så kan du fortelle han at du liker han. Ha samtidig i bakhodet at det kan være vanskelig for en som er sjenert å uttrykke lignende følelser umiddelbart. Tålmodighet kan være alt her.

Lykke til.

Takk igjen for et velformulert svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...